Mavebillede 9+1, gravid eller tyk mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.548 visninger
21 svar
9 synes godt om
1. januar 2014

crish89

Hej alle sammen.
Har tidligere haft skrevet herinde, at jeg er i tvivl om, om jeg er gravid, efter adskillige svagt positive teste, så en negativ og i morgen igen en svagt positiv test. Jeg venter nu på tid til tidlig scanning, for at se om der er en lille spire

Vil nu derfor list for sjovt, lige se hvad i synes om mit mavebillede, liger det en gravid mave eller bare en tyk mave?

Samtidig lige et lille spørgmål til maven. Er jeres maver hård for neden eller er der andre som mig, der er hård fra lige under navlen og op efter, og lidt blød nede ved underlivet? Skal maven være helt hård allerede nu?

Håber i kan hjælpe lidt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

lineog4

Kan ikke sige det for kommer an på hvordan din mave så ud før. Jeg tror jeg på en god dag kunne producere en mave der så fuldstændig gravid ud 

Når maven bliver hård hvor livmoderen ikke er, for der går laaaang tid før livmoderen når over navlen er det fordi alt andet der er i maven skal finde sin plads nu hvor livmoderen begynder at fylde, men synes ikke at huske det var hårdt hårdt på noget tidspunkt før det var livmoderen der fyldte. Ja egentlig husker jeg mest det var lidt delle agtigt i starten - knapt så flatterende  

Anmeld

1. januar 2014

crish89

lineog4 skriver:

Kan ikke sige det for kommer an på hvordan din mave så ud før. Jeg tror jeg på en god dag kunne producere en mave der så fuldstændig gravid ud 

Når maven bliver hård hvor livmoderen ikke er, for der går laaaang tid før livmoderen når over navlen er det fordi alt andet der er i maven skal finde sin plads nu hvor livmoderen begynder at fylde, men synes ikke at huske det var hårdt hårdt på noget tidspunkt før det var livmoderen der fyldte. Ja egentlig husker jeg mest det var lidt delle agtigt i starten - knapt så flatterende  

Okay bare i orden

Den er heller ikke sådan rigtig hård, men nok bare mere end den plejer at være.. Den er stadig lidt blød. Kan være det fordi det hele skal finde sin plads først

Anmeld

1. januar 2014

lineog4

crish89 skriver:

Okay bare i orden

Den er heller ikke sådan rigtig hård, men nok bare mere end den plejer at være.. Den er stadig lidt blød. Kan være det fordi det hele skal finde sin plads først

Når man er gravid flytter det jo rundt på en del, jeg kan også huske det var over navlen lang tid før det burde i forhold til livmoderens størrelse - hvornår præcis kan jeg ikke huske. Ned nummer 1 og 4 klarede jeg at skjule det til efter uge 19 så det kan ikke have været så slemt før der 

Jeg husker tilgengæld at jeg meget tidligt var hård lige over skambenet og det var ubehageligt hvis der var tryk på og det var både med underbukser, et bord jeg sad op af eller....  Hvor i mod resten af maven bare var "normal"

Anmeld

1. januar 2014

mommy1991

crish89 skriver:

Hej alle sammen.
Har tidligere haft skrevet herinde, at jeg er i tvivl om, om jeg er gravid, efter adskillige svagt positive teste, så en negativ og i morgen igen en svagt positiv test. Jeg venter nu på tid til tidlig scanning, for at se om der er en lille spire

Vil nu derfor list for sjovt, lige se hvad i synes om mit mavebillede, liger det en gravid mave eller bare en tyk mave?

Samtidig lige et lille spørgmål til maven. Er jeres maver hård for neden eller er der andre som mig, der er hård fra lige under navlen og op efter, og lidt blød nede ved underlivet? Skal maven være helt hård allerede nu?

Håber i kan hjælpe lidt

Nu må du ikke misforstå mig; din mave ser lidt gravid/oppustet ud - men i uge 9 er spiren gemt nede under skambenet og er meget lille, så det kan jo ikke være den der fylder. Men det er derimod meeeget normalt at man er meget oppustet i starten  

for at du er gravid! Godt nytår!

Anmeld

1. januar 2014

crish89

lineog4 skriver:

Når man er gravid flytter det jo rundt på en del, jeg kan også huske det var over navlen lang tid før det burde i forhold til livmoderens størrelse - hvornår præcis kan jeg ikke huske. Ned nummer 1 og 4 klarede jeg at skjule det til efter uge 19 så det kan ikke have været så slemt før der 

Jeg husker tilgengæld at jeg meget tidligt var hård lige over skambenet og det var ubehageligt hvis der var tryk på og det var både med underbukser, et bord jeg sad op af eller....  Hvor i mod resten af maven bare var "normal"

Ja det er selvfølgelig rigtig nok..
Hold da op det var længe du kunne skjule at du var gravid..

Ja det er meget ubehageligt hvis man bliver trykker lige over skambenet. Synes os maven er vokset. Købte et par bukser i 6+ dem synes jeg efterhånden strammer om maven..

Anmeld

1. januar 2014

crish89

emmagirl skriver:

Nu må du ikke misforstå mig; din mave ser lidt gravid/oppustet ud - men i uge 9 er spiren gemt nede under skambenet og er meget lille, så det kan jo ikke være den der fylder. Men det er derimod meeeget normalt at man er meget oppustet i starten  

for at du er gravid! Godt nytår!

Jeps det er helt i orden. Føler mig os meeget oppuste specielt hvis jeg lige har spist..

Tusind tak er så spændt på tidlig scanning, men frygter os lidt den ikke viser noget.. Men på end anden side så jeg afklaret og vi kan prøve igen..

Anmeld

1. januar 2014

VIPpigen

I går aftes lignede jeg virkelig en i 32 uge... Hvertfald var jeg lige så oppustet i går, at jeg lignede mig selv i 32 uge med min datter. Jeg er 9+6 eller deromkring i dag, og man kan bestemt ikke se det, andet end hvis man ved det, og jeg står helt nøgen. Eneste grund til jeg er lidt stor forneden, er fordi det er nummer 2, og det hele har været udvidet, så det hele har været forstrukket en gang...

Jeg håber for dig at der dukker et lille spir op... Jeg havde købt mig til en scanning for længe siden, når der er så meget tvivl

Anmeld

1. januar 2014

Kløver

Min mave erogså hård foroven og blød for neden, jeg er nu i 13 uge med mit 3 barn og da det både er 3 gang og inden for kort tid, fylder min livmoder allerede godt, kunne de bla se på scanning i 11 uge

Selvom barnet ligger godt gemt i 9uge så kan ens mave godt ændre sig pga hormoner og luft i maven svært at sige om din mave ser gravid ud når man ikke ved hvordan du så ud inden, men med lidt lettere tøj som ikke sad helt til kunne jeg godt tro du var gravid og længere henne end du er

Tillykke med spiren

Anmeld

1. januar 2014

crish89

VIPpigen skriver:

I går aftes lignede jeg virkelig en i 32 uge... Hvertfald var jeg lige så oppustet i går, at jeg lignede mig selv i 32 uge med min datter. Jeg er 9+6 eller deromkring i dag, og man kan bestemt ikke se det, andet end hvis man ved det, og jeg står helt nøgen. Eneste grund til jeg er lidt stor forneden, er fordi det er nummer 2, og det hele har været udvidet, så det hele har været forstrukket en gang...

Jeg håber for dig at der dukker et lille spir op... Jeg havde købt mig til en scanning for længe siden, når der er så meget tvivl

Hehe ja det må være alt det mad der gør man bliver så
Oppustet, jeg så os endnu større ud igår..
Okay så kan du skjule det lidt endnu at du er gravid det sjovt der er forskel på første og anden gang man er gravid, men det klart hvis det skal strække sig mere..

Tusind tak
Ja har os forsøgt længe at få en tid, men ingen har tid før i slut ingen af januar, og synes der
Er meeget lang tid til.. Så leder og leder efter et sted der har en tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.