så Skyd mig dog kan ikke mere ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
13 svar
8 synes godt om
30. december 2013

Anonym trådstarter

ar jeg er så pisse træt af det her lorte overvægt

det bliver nok rodet og ikke særlig positiv

jeg er en ung kvinde på 26 har to børn jeg jeg var for få år siden meget tynd vejet 52 kilo trænet meget og spist ekstrem for at følge med der var læger med ind under da jeg trænet op i det ekstrem og ejet ikke et gram fedt..
en dag gik det så helt galt og ødelage begge min knæ helt..
dommen kom ja træn du vidre så sidder du i kørestol rasten af livet jeg havde voldsom smerter og måtte til sidst bide dette i mig og stoppe

idag efter en del år er min knæ nu klar igen men ja jeg spist jo i de ekstreme da jeg trænet men stoppet ikke da jeg var evig sulten og det har så sat sig til jeg nu vejer 125 kilo taber mig slet ikke lige meget hvad jeg bliver så syg og er ekstrem sulten de siger det tager 3 mdr at vende sin mave til lidt mad ja pis ved en sten ja undskyld er stadig syg 6 mdr sener har været alt igennem med lægen råd osv intet hjælper han kan se det på mig vi har køret med psykolog samtaler os for at få tanker med intet hjælper

jeg er så træt jeg tikker om at få hjælpe til at få den mavesæk gjort mindre men de vil ikke men det her klare jeg heller ikke ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere har prøvet alt jeg kan ikke få min mave gjort mindre selv

er så ked vil have min krop tilbage vil være trænet igen.. jeg er jo stærk nok mere end stærk det er aldrig forsvundet men det fedt vil ikke væk arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

og nej skyde mig ønsker jeg jo ikke så glem bare det
mvh en ulykkelig kvinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Lyder godt nok heller ik særlig rart! Kender godt lidt til det med at ens krop ik vil, som man selv ønsker, pga noget man ik ka ændre! Har selv taget en del på efter jeg fik piskesmæld, fordi jeg ik rigtig ka finde en god trænings form! Desvære ka jeg ik komme med nogle gode råd! 

Håber at du finder en læge der ka hjælpe dig, hva endten det er med maden, træning eller en opration! Vh stine

Anmeld

30. december 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

jeg er en ung kvinde på 26 har to børn jeg jeg var for få år siden meget tynd vejet 52 kilo trænet meget og spist ekstrem for at følge med der var læger med ind under da jeg trænet op i det ekstrem og ejet ikke et gram fedt..
dommen kom ja træn du vidre så sidder du i kørestol rasten af livet jeg havde voldsom smerter og måtte til sidst bide dette i mig og stoppe

idag efter en del år er min knæ nu klar igen men ja jeg spist jo i de ekstreme da jeg trænet men stoppet ikke da jeg var evig sulten og det har så sat sig til jeg nu vejer 125 kilo taber mig slet ikke lige meget hvad jeg bliver så syg og er ekstrem sulten de siger det tager 3 mdr at vende sin mave til lidt mad ja pis ved en sten ja undskyld er stadig syg 6 mdr sener har været alt igennem med lægen råd osv intet hjælper han kan se det på mig vi har køret med psykolog samtaler os for at få tanker med intet hjælper

jeg er så træt jeg tikker om at få hjælpe til at få den mavesæk gjort mindre men de vil ikke men det her klare jeg heller ikke ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere har prøvet alt jeg kan ikke få min mave gjort mindre selv

er så ked vil have min krop tilbage vil være trænet igen.. jeg er jo stærk nok mere end stærk det er aldrig forsvundet men det fedt vil ikke væk arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

mvh en ulykkelig kvinde

Stort kram!! Ved hvor svært det er at tabe sig , sidder selv i det pt

Mine råd vil være:
1) Du skal være 180% motiveret , ellers vil det ikke lykkedes!

2) Du skal starte med små ændringer, og ikke starte ud på en eller anden fancy kur. Nogle af ændringerne du med fordel kan indføre er: intet ris/pasta, men fx blomkålsris eller revet pastinak i stedet. Og den aller vigtigste:
Portionsanret din mad! Max 1 portion! På den måde vænner du kroppen til at blive mæt på den måde, og ikke spise til du er propmæt, men at spise til du ikke er sulten mere..

3) viljestyrke i massevis!! Tro på dig selv, sæt små delmål som ikke kun handler om kg men også om fx madindtag, humør , overskud mv.

Jeg har ved ovenstående tabt mig godt 9 kilo fra 2/10 til midt december. Pt er der stilstand fordi jeg har tilladt mig at gå amok i julen

Jeg søgte for 2 år siden også om gb op. men var ikke tyk nok, og er faktisk glad og stolt af, at jeg selv kan finde ud af at komme af med overvægten..

Hvis du vil snakke mere er du mere end velkommen til at skrive pb

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Stort kram!! Ved hvor svært det er at tabe sig , sidder selv i det pt

Mine råd vil være:
1) Du skal være 180% motiveret , ellers vil det ikke lykkedes!

2) Du skal starte med små ændringer, og ikke starte ud på en eller anden fancy kur. Nogle af ændringerne du med fordel kan indføre er: intet ris/pasta, men fx blomkålsris eller revet pastinak i stedet. Og den aller vigtigste:
Portionsanret din mad! Max 1 portion! På den måde vænner du kroppen til at blive mæt på den måde, og ikke spise til du er propmæt, men at spise til du ikke er sulten mere..

3) viljestyrke i massevis!! Tro på dig selv, sæt små delmål som ikke kun handler om kg men også om fx madindtag, humør , overskud mv.

Jeg har ved ovenstående tabt mig godt 9 kilo fra 2/10 til midt december. Pt er der stilstand fordi jeg har tilladt mig at gå amok i julen

Jeg søgte for 2 år siden også om gb op. men var ikke tyk nok, og er faktisk glad og stolt af, at jeg selv kan finde ud af at komme af med overvægten..

Hvis du vil snakke mere er du mere end velkommen til at skrive pb

det er slf nogen rigtig gode råd du er kommet med men har desværre været alt igennem
og der er ikke noget jeg kan gøre mere selv lægen er lidt på bar bund jeg er desværre os alvorlig syg og dette gør det ikke nemmer

Anmeld

30. december 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

det er slf nogen rigtig gode råd du er kommet med men har desværre været alt igennem
og der er ikke noget jeg kan gøre mere selv lægen er lidt på bar bund jeg er desværre os alvorlig syg og dette gør det ikke nemmer

Husk mit råd nr 1.. Du skal være 180 % motiveret, ellers kan det ikke lykkedes .. Prøv at starte det nye år med en positiv indstilling, og hvis det ikke lykkedes at tave dig her og nu, så prøv at elsk dig selv som du er

Btw jeg har selv dårligt knæ og en hofte der driller - så mine kilo bliver udelukkende tabt vha kosten.

Anmeld

31. december 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hvad mener du med at lægen er på bar bund?

Du vejer for meget fordi du spiser mere end du forbrænder - det er da ikke raketvidenskab!

Ellers er jeg enig med Britt88 - uden motivation kommer du ingen steder.  (Og ja kender det selv - bokser rundt med de samme 20 kg, som smuttede på under mine graviditeter for 5 år siden). Du må indse, at det er dit eget ansvar - ikke lægens - at du indtager flere kalorier end du forbrænder.

Men ja start 2014 med ja-hatten på. Selvfølgelig kan du (og jeg - jeg prøver nemlig også igen fra i morgen) gøre 2014 til året, hvor projekt vægttab lykkes!

Anmeld

31. december 2013

lineog4

Som jeg læser dit indlæg handler det om du har opbygget en appetit udover der almindelige ja grænsende til ekstrem og det er altså kun dig der kan ændre det. En del handler om en mavesæk men en stor del handler også om din psyke. En mavereducering er ikke lykken, det er en tilstand hvor du anses som kronisk patient du skal spise piller/vitaminet resten af dit liv og du kan faktisk "snyde" din mave ig tage oå hvis du spiser forkert, derfor før jeg overhovedet ville overveje det til dig skulle du vise du selv kunne også. 

ja det elskede hårdt at sulte i en periode man går i seng og kan mærke maven skrige, man kan blive den sureste møgkælling når manden tager en bolle til suppen og man selv kunne slå ihjel for de. - man kan ligefrem hære hvordan han tygger og man er parat til skilsmisse. Man har fokus på mad (jeg selv går i gang med alverdens projekter så familien bliver mere runde bare fordi jeg kan lugte til det). Man føler sig socialafstumpet for man har ikke har lyst til ud for ved der højst sandsynligt bliver serveret spiseligt osv os osv osv jeg tror egentlig der gælder det samme for alle der gerne vil tabe sig, så er det rigtigt på et tidspunkt bliver det nemmere både fordi kroppen vænner sig til situationen, men i endnu højere grad fordi psyken vænner sig til situation, man kan blive helt høj af at se sig selv spejlet, føle letheden i fødderne osv....

Jeg kæmper igen med 20 kilo, jeg har haft to succesfulde vægttab som så blev smadret af graviditeter og denne gang kan jeg bare ikke, jeg prøver og prøver og prøver, men det er mit ansvar ingen andres - jeg har forsøgt at sige til mig selv jeg må være tilfreds når nu ikke jeg kan, men det kan jeg ikke, hader min krop. Har altid være åletynd, ja sågar så jeg gik til kontrolvejning, altså lige til jeg blev 20 og kroppen ændrede sig. Overvægt kom af graviditeter og jeg kan slet ikke genkende mig selv mere.

Mit eneste råd er egentlig op på hesten, lad maven skrige. Du må have stærk vilje når du har kune træne så intens, brug den vilje til at slå det her og glem det fysiske, sæt fokus på at du kan fordi du vil og ikke om maven er stor eller lille....

Anmeld

31. december 2013

Rockertand

Anonym skriver:

mvh en ulykkelig kvinde

Hvis du fokuserer på en maveoperation, så vil du symptombehandle din mave for noget, der foregår i din hjerne.
Du lyder til at have ekstreme tendenser, det er enten/eller, og du skal tillæres nye vaner.
Har du kontakt til diætist og træningsvejleder?

Anmeld

31. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du fokuserer på en maveoperation, så vil du symptombehandle din mave for noget, der foregår i din hjerne.
Du lyder til at have ekstreme tendenser, det er enten/eller, og du skal tillæres nye vaner.
Har du kontakt til diætist og træningsvejleder?

Jeg både træner har diætist..
diætist er begrund af min sygom

Jeg overspiser ikke mere har jeg ikke gjort i 6 mdr nu er godt ned i kosten
jeg har fået af hjælp

har psykolog træner og har diætist
har meget planlagt med hvornår jeg spiser og hvad jeg spiser
psykolog og diætist er kommet sig af en alvorlig genfejl som har gjort mig syg og kræver jeg spiser rigtig og da det har været et voldsom forløb går jeg til psykolog
hvor der bliver snakket om alt

Anmeld

31. december 2013

lineog4

Anonym skriver:

Jeg både træner har diætist..
diætist er begrund af min sygom

Jeg overspiser ikke mere har jeg ikke gjort i 6 mdr nu er godt ned i kosten
jeg har fået af hjælp

har psykolog træner og har diætist
har meget planlagt med hvornår jeg spiser og hvad jeg spiser
psykolog og diætist er kommet sig af en alvorlig genfejl som har gjort mig syg og kræver jeg spiser rigtig og da det har været et voldsom forløb går jeg til psykolog
hvor der bliver snakket om alt

Men så vil en mave operation jo nok egentlig slet ikke hjælpe da det den gør jo er du spiser mindre og føler mæthed tidligere. Det lyder mere som din krop ikke forbrænder og bruger det du får ind og hvis det allerede er i minimum skal man måske gå andre veje. Kunne være du skulle vurdere om der er noget du ikke har godt af. Da jeg tabte mig kunne jeg feks. Se hvis jeg spiste pasta og samme kalorieindtag som hvis det var kartofler så tabte jeg mig ikke - ergo jeg holdt mig helt fra pasta og hvidt brød.

ved der også er nogen der er til detoxkur via kernesund familie osv osv osv men det kan jo selvsagt være svært hvis du skal spise bestemt qua din sygdom.

Har du prøvet at skrive alt ned du putter ind og her mener jeg ALT, også mælk i kaffen, den lille mandel der røg ned mens man alligevel kiggede i skabet, og den smagsprøve mens man lavede mad? Det gav mig meget også at se hvor meget jeg rent faktisk spiser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.