Anonym skriver:
ar jeg er så pisse træt af det her lorte overvægt
det bliver nok rodet og ikke særlig positiv
jeg er en ung kvinde på 26 har to børn jeg jeg var for få år siden meget tynd vejet 52 kilo trænet meget og spist ekstrem for at følge med der var læger med ind under da jeg trænet op i det ekstrem og ejet ikke et gram fedt..
en dag gik det så helt galt og ødelage begge min knæ helt..
dommen kom ja træn du vidre så sidder du i kørestol rasten af livet jeg havde voldsom smerter og måtte til sidst bide dette i mig og stoppe
idag efter en del år er min knæ nu klar igen men ja jeg spist jo i de ekstreme da jeg trænet men stoppet ikke da jeg var evig sulten og det har så sat sig til jeg nu vejer 125 kilo taber mig slet ikke lige meget hvad jeg bliver så syg og er ekstrem sulten de siger det tager 3 mdr at vende sin mave til lidt mad ja pis ved en sten ja undskyld er stadig syg 6 mdr sener har været alt igennem med lægen råd osv intet hjælper han kan se det på mig vi har køret med psykolog samtaler os for at få tanker med intet hjælper
jeg er så træt jeg tikker om at få hjælpe til at få den mavesæk gjort mindre men de vil ikke men det her klare jeg heller ikke ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere har prøvet alt jeg kan ikke få min mave gjort mindre selv
er så ked vil have min krop tilbage vil være trænet igen.. jeg er jo stærk nok mere end stærk det er aldrig forsvundet men det fedt vil ikke væk arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

og nej skyde mig ønsker jeg jo ikke så glem bare det
mvh en ulykkelig kvinde
Stort kram!! Ved hvor svært det er at tabe sig , sidder selv i det pt

Mine råd vil være:
1) Du skal være 180% motiveret , ellers vil det ikke lykkedes!
2) Du skal starte med små ændringer, og ikke starte ud på en eller anden fancy kur. Nogle af ændringerne du med fordel kan indføre er: intet ris/pasta, men fx blomkålsris eller revet pastinak i stedet. Og den aller vigtigste:
Portionsanret din mad! Max 1 portion! På den måde vænner du kroppen til at blive mæt på den måde, og ikke spise til du er propmæt, men at spise til du ikke er sulten mere..
3) viljestyrke i massevis!! Tro på dig selv, sæt små delmål som ikke kun handler om kg men også om fx madindtag, humør , overskud mv.
Jeg har ved ovenstående tabt mig godt 9 kilo fra 2/10 til midt december. Pt er der stilstand fordi jeg har tilladt mig at gå amok i julen

Jeg søgte for 2 år siden også om gb op. men var ikke tyk nok, og er faktisk glad og stolt af, at jeg selv kan finde ud af at komme af med overvægten..
Hvis du vil snakke mere er du mere end velkommen til at skrive pb
Anmeld