Ja så skete det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2009

Rose

Hej Rikke-pigen, 

Åhhh ja, jeg kan altså godt forstå at du sidder med meget blandende følelser om det hele. Og ja, kender godt det der med at man tusindvis af gange sidder med samtalen kørende på slow i hovedet og forestiller sig hvad man syntes man burde ha' sagt. Du er jo netop sådan en person der vil sige tingene velovervejet og uden at pege fingre, - du er så hjertevarm. Derfor får du så heller ikke sagt de ting der egentlig lå dig på sinde til samtalen. Det er en forunderlig og fantastisk kvalitet at ha', men det koster også netop i sådanne situationer. 
Din chef er helt sikkert 100% på det rene med hele forløbet, han har fyret og ansat mange, og ved hvordan han får mest profit. Tjek op på det med om det er ok at han kan fyre dig efter blot en måned. Tror også der er noget om det! Kunne være ret fedt hvis du kunne gi' ham én over nallerne der

Håber du finder det positive overvejende større end det negative. Du skal bare ha' det overstået min pige, og så finder du et andet og meget federe job her i Esbjerg. Og så har du måske en rigtig lækker julemåned at se frem til med masser af tid sammen med Niklas Emil, hihi! Det kan jeg da kun misunde dig stort!!!!

Jeg skal starte på mandag og jeg må da indrømme at jeg er temmelig spændt på om der også pludselig ligger en fyreseddel til mig. Mens jeg har været på barsel er der 5 der er blevet fyret, så hvorfor skulle de ikke også ha' fundet ud af at de kan undvære mig!? Men sker det, ja så sker det og så må vi sammen ud på jobjagt, hæ hæ!

Sani skal også starte på mandag, det er Amer som skal tage indkøringen og det er vist meget godt for jeg er helt nervøs på Sani's vegne. Tror at det bliver det samme som Niklas Emil, lidt godt og lidt dårligt.

Glæder mig til vi ses på onsdag....

Knus og mange kram
Hanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

ønskebørn74

Vinker skriver:

Jeg blev igår kaldt over til chefen og jeg vidste jo stort set godt hvad det var han ville sige.... "Jeg bliver desværre nødt til at opsige dig".... Jamen hva kan jeg sige... jeg var jo forberedt....

Jeg tog det stille og roligt og sagde til ham, efter hans lange prædiken, at jeg alligevel ville ha sagt op inden næste sommer så mine dage var på den ene eller den anden måde talte i Blåvand!

Nu fortryder jeg at jeg ikke fandt den vrede side frem for iiiih hvor føler jeg mig kort sagt RØV RENDT! Igår var det præcist 1 mdr såden jeg kom tilbage efter barsel og jeg har mildt sagt knoklet røven ud af bukserne til en løn af 37 timer i ugen. Jeg har ydet og jeg har savnet min søn grænseløst. Og hvad for man som tak; en fyreseddel!!! Forstår I jeg er vred?

Jeg er også skuffet! Skuffet over at det blev mig! Skuffet over at jeg blev valgt fra fremfor min kollega som aldrig gør noget som helst ekstra. Hun passer sit arbejde, men yder intet ekstra eller gør noget. Jeg føler og ved at jeg har gjort meget for butikken. Jeg har givet dem meget og føler ikke jeg har fået lige så meget igen....

Men jeg er også lettet! Lettet over at de nu har truffet beslutningen for mig så jeg ikke selv skulle sige op. Jeg ville jo alligevel væk derfra....

Jeg er hjemme idag - Jeg nægter simpelthen at arbejde 11 timer idag. Det kan jeg simpelthen ikke se nogen grund til! Godt jeg har fri til og med mandag nu (de 4 dage var i forvejen planlagt som fridage).

Jeg er opsagt pr 31/10 og nøj hvor jeg dog ikke føler for min sidste tid derude. Håber virkelig jeg SNART finder noget andet.

Jeg kommer så meget til at savne mine kollegaer. De var virkelig de bedste og min butiksbestyr er også en af mine tætteste veninder privat så det gør sgu ondt. Hun stor tudede også igår. Synes virkelig også det er dårligt at hun ikke havde fået noget af vide af vores chef!

Vejret idag fortæller lige præcist hvordan jeg har det.....

EEEJ HVOR TRÆLST!!!!

AT DU FINDER NYT JOB SNART!!!!

Anmeld

31. juli 2009

JustAnotherName

Ja, jeg kan SAGTENS forstå dine følelser.

Jeg har altid haft det sådan, at man ikke er gift med sit arbejde (du ved, nogen arbejder nogle gange bare for arbejds skyld - andre gør det for pengenes skyld ....jeg hører til sidstnævnte, da mine top-prioteter ligger i mit private liv derhjemme ...men ikke alle er ens på dét punkt jo) for uanset hvor engareret man er, uanset hvor meget man giver (når ikke det er ens EGET firma), så ER det altså bare en forretning som vil tjene penge ....og den dag man står med krum ryg og skal hjem og høste frugterne af sin surt optjente og latterligt lave pension, så er der altså ikke nogen der ringer og spørger til, hvordan det går .....forretningen kører bare videre med nye stærke kræfter.
Så vil jeg dælme hellere have børne og oldebørn som kan være omkring mig.

Ved ikke om jeg blev lidt svær at forstå ....det var lige inde i mit hovede, og ville hurtigere ud end tasterne kunne følge med til.

Min pointe er bare, at du selvfølgelig har arbejdet meget, med en følelse af at det også har været lidt på bekostning af din tid sammen med N.E.
Og så er dette "takken"......
Og det er jo ikke bare DET job, sådan er det med alle jobs ....med mindre det er ens egen forretning man knokler for at holde kørende ....og det er jeg slet ikke typen der ville vælge at kaste mig ud i. For jeg vil hellere sige "det er ikke mit ansvar - nu vil jeg tage hjem til min familie!" ....dermed ikke sagt, at man/jeg ikke ville være fleksibel og arbejde ekstra i perioder. Men det skal ganske enkelt være fordi JEG vælger det - både for at være behjælpelig, men også for pengenes skyld (for det er forretning for både dem og mig - min tid væk fra mine børn er ikke gratis) ....sådan meget firkantet sagt!

Men det gør mig ondt at du er blevet fyret. Det er jo en træls situation at stå i, og det er bestemt ikke lutter lagkage at være jobsøgende i disse tider.
Jeg er selv  uden arbejde, og søgte inden jeg gik på barsel ...men der var sjovt nok ingen der ville ansætte en gravid   

Men jeg håber du finder dig et super godt job, som passer godt sammen med familie mm ....det KAN være lidt af en kunst at få tingene til at gå op i en højere enhed.

De bedste ønsker, og håber jeg fik mit budskab ud, selvom det blev lidt rodet.
Jeg mener det ikke så kontant og pengegrisk som det måske lige kan lyde til.
Bare at familie og privatliv for mig vægter meget højere end at have en høj stilling og tjene kassen...

Anmeld

31. juli 2009

sarahb

hej smukke..
Jeg er her til mandag eller tirsdag kommer an på hvornår min mand henter os.. han har fri både mandag og tirsdag nemlig Vi skal jo lige et smut til tyskland inden vi skal hjem ad..

Prøv at ring til fagforeningen for mener bestemt det er sådan...

Anmeld

31. juli 2009

Vinker

sarahb skriver:

hej smukke..
Jeg er her til mandag eller tirsdag kommer an på hvornår min mand henter os.. han har fri både mandag og tirsdag nemlig Vi skal jo lige et smut til tyskland inden vi skal hjem ad..

Prøv at ring til fagforeningen for mener bestemt det er sådan...

Har snakket med min fagforening idag og sagde at jeg havde en mistanke om at de valgte at fyre netop mig pga jeg havde fået et barn og at jeg kun havde været en mdr efter jeg havde været på barsel. De sagde at der ikke var noget juridisk forkert i at fyre mig efter jeg havde været på barsel, men hvis grunden var at det var fordi jeg havde fået et barn var sagen en anden. Jeg sagde at det jo selvfølgelig er påstand mod påstand og at min chef sikkert vil nægte det.... Men jeg vil spørge min chef om hvorfor han har fyret mig fremfor en anden og hvis han siger det har noget at gøre med at jeg er blevet mor så har han et problem. Jeg tror nu bare han er snu nok til at holde sin mund!!!....

Men fandt ud af at han har 4 mdr opsigelse på mig og ikke 3 som han har skrevet - ja han skriver selv retningslinierne i kontrakten......

Okay kunne være hyggeligt at ses - måske søndag.... har bare en lidt presset weekend. Får besøg af svigerfamilien hele dagen i morgen og skal til fødselsdag ved min familie søndag, men ska nok give lyd hvis jeg kan finde tid - ville være skønt at se jer

Anmeld

31. juli 2009

Vinker

JustAnotherName skriver:

Ja, jeg kan SAGTENS forstå dine følelser.

Jeg har altid haft det sådan, at man ikke er gift med sit arbejde (du ved, nogen arbejder nogle gange bare for arbejds skyld - andre gør det for pengenes skyld ....jeg hører til sidstnævnte, da mine top-prioteter ligger i mit private liv derhjemme ...men ikke alle er ens på dét punkt jo) for uanset hvor engareret man er, uanset hvor meget man giver (når ikke det er ens EGET firma), så ER det altså bare en forretning som vil tjene penge ....og den dag man står med krum ryg og skal hjem og høste frugterne af sin surt optjente og latterligt lave pension, så er der altså ikke nogen der ringer og spørger til, hvordan det går .....forretningen kører bare videre med nye stærke kræfter.
Så vil jeg dælme hellere have børne og oldebørn som kan være omkring mig.

Ved ikke om jeg blev lidt svær at forstå ....det var lige inde i mit hovede, og ville hurtigere ud end tasterne kunne følge med til.

Min pointe er bare, at du selvfølgelig har arbejdet meget, med en følelse af at det også har været lidt på bekostning af din tid sammen med N.E.
Og så er dette "takken"......
Og det er jo ikke bare DET job, sådan er det med alle jobs ....med mindre det er ens egen forretning man knokler for at holde kørende ....og det er jeg slet ikke typen der ville vælge at kaste mig ud i. For jeg vil hellere sige "det er ikke mit ansvar - nu vil jeg tage hjem til min familie!" ....dermed ikke sagt, at man/jeg ikke ville være fleksibel og arbejde ekstra i perioder. Men det skal ganske enkelt være fordi JEG vælger det - både for at være behjælpelig, men også for pengenes skyld (for det er forretning for både dem og mig - min tid væk fra mine børn er ikke gratis) ....sådan meget firkantet sagt!

Men det gør mig ondt at du er blevet fyret. Det er jo en træls situation at stå i, og det er bestemt ikke lutter lagkage at være jobsøgende i disse tider.
Jeg er selv  uden arbejde, og søgte inden jeg gik på barsel ...men der var sjovt nok ingen der ville ansætte en gravid   

Men jeg håber du finder dig et super godt job, som passer godt sammen med familie mm ....det KAN være lidt af en kunst at få tingene til at gå op i en højere enhed.

De bedste ønsker, og håber jeg fik mit budskab ud, selvom det blev lidt rodet.
Jeg mener det ikke så kontant og pengegrisk som det måske lige kan lyde til.
Bare at familie og privatliv for mig vægter meget højere end at have en høj stilling og tjene kassen...

Tak for dine ord Katrine. Jeg forstod udemærket hvad du mente med det du skrev

Ingen tvivl om at der findes bedre jobs derude til mig - det er bare med at finde dem! Jeg har i juli måned arbejdet ca 190 timer til en løn af 160 timer. Jeg har arbejdet hele weekender og mange dage kommet hjem når Niklas Emil sover. Jeg vil i mit næste job uden tvivl prioriterer arbejdstiderne højere end noget andet da jeg vægter tiden med familien højt!

Men nej det er måske ikke tiden hvor man kan tillade sig at være kritisk.... Man må tage hvad der er og så håbe på noget bedre dukker op. Jeg har til start søgt noget rengøring som ligger i tidsrummet 7.00-16.00 og er en deltids stilling på ca 25 timer i ugen - med mulighed for ekstra timer. Se dét ville i sig selv være en drøm for mig! Spørgsmålet er så bare om jeg kan leve med det job... hver ting til sin tid....

Knus Rikke

Anmeld

1. august 2009

sarahb

du siger bare til hvis du har tid og lyst..

Der skal jo lige være tid

Anmeld

1. august 2009

Vinker

Rose skriver:

Hej Rikke-pigen, 

Åhhh ja, jeg kan altså godt forstå at du sidder med meget blandende følelser om det hele. Og ja, kender godt det der med at man tusindvis af gange sidder med samtalen kørende på slow i hovedet og forestiller sig hvad man syntes man burde ha' sagt. Du er jo netop sådan en person der vil sige tingene velovervejet og uden at pege fingre, - du er så hjertevarm. Derfor får du så heller ikke sagt de ting der egentlig lå dig på sinde til samtalen. Det er en forunderlig og fantastisk kvalitet at ha', men det koster også netop i sådanne situationer. 
Din chef er helt sikkert 100% på det rene med hele forløbet, han har fyret og ansat mange, og ved hvordan han får mest profit. Tjek op på det med om det er ok at han kan fyre dig efter blot en måned. Tror også der er noget om det! Kunne være ret fedt hvis du kunne gi' ham én over nallerne der

Håber du finder det positive overvejende større end det negative. Du skal bare ha' det overstået min pige, og så finder du et andet og meget federe job her i Esbjerg. Og så har du måske en rigtig lækker julemåned at se frem til med masser af tid sammen med Niklas Emil, hihi! Det kan jeg da kun misunde dig stort!!!!

Jeg skal starte på mandag og jeg må da indrømme at jeg er temmelig spændt på om der også pludselig ligger en fyreseddel til mig. Mens jeg har været på barsel er der 5 der er blevet fyret, så hvorfor skulle de ikke også ha' fundet ud af at de kan undvære mig!? Men sker det, ja så sker det og så må vi sammen ud på jobjagt, hæ hæ!

Sani skal også starte på mandag, det er Amer som skal tage indkøringen og det er vist meget godt for jeg er helt nervøs på Sani's vegne. Tror at det bliver det samme som Niklas Emil, lidt godt og lidt dårligt.

Glæder mig til vi ses på onsdag....

Knus og mange kram
Hanne

Hej Hanne min kære

Har først nu set det du har skrevet - må ha overset det igår...

Tak for dine søde ord - Du kan altid få mig til at smile

Jeg har undersøgt det mht om man må fyre en så kort efter en barsel. Min fagforening sagde at det var der ikke noget juridisk forkert i med mindre at berundelsen for fyringen var at jeg havde fået et barn så var sagen pludselig en anden, men det vil han jo sikkert nægte til hver en tid. Jeg har nu tænk mig at spørge ham for en nærmere uddybelse for hvorfor det var mig der fik det rødekort. Mit gæt er at han ikke ville fyrer hende der har stået alene i butikken hele vinteren mens jeg var på barsel, butikschefen og elven sygmeldt.... Hun har været den mest stabile, men når det er sagt så skal det også siges at hun kun lige præcist har været på arbejde og gået hjem igen! Christina sagde at det var så vildt som der så ud alle steder i butikken. Der var INTET lavet....
Jeg kan ikke lade være med at føle mig fravalgt fordi jeg har fået Niklas Emil. Jeg VED at jeg har ydet meget mere for butikken end hende den anden. Jeg ved at jeg har gjort så meget mere for dem. Solgt mere og givet kunderne en god service. Derudover har jeg lavet en masse reklame efter jeg har fået Niklas Emil og pludselig fået meget mere erfaring til at kunne sælge børnetøj. Jeg er/var den eneste i butikken som har et barn - troede det var et plus for mig!??

Men når alt det er sagt så er jeg nu glad nok for at skulle væk fra Blåvand og det ved du jo også godt Hanne for det har vi snakket om så mange gange... Det er bare lige det med at finde noget andet som også er bedre. Man ved kun hva man har/havde, men ikke hvad man har i vente....

Åh er det allerede på mandag dig og Sani starter, puha hverdagen kalder!!! Pøj pøj med det hele. Er sikker på det blir hårdt i starten, men når I kommer ind i en god dagligdags rytme skal det nok blive godt at komme igang igen!

Glæder mig super meget til vi ses onsdag - Savner jer alle!

Kærlig hilsen Rikke

Anmeld

2. august 2009

Karo

Jeg kan godt forstå at du er skuffet Rikke. Det er bare ikke sjovt at blive sagt op, selv om man selv går med tanken om selv at smutte. Tankerne om hvorfor det lige var dig der skulle opsiges kan du godt ligge fra dig. Jeg kan næsten forestille mig at ejeren har tænkt at du har et lille barn som jo af og til vil blive syg og derfor vælger han dig fra istedet for hende den anden (ved ikke om hun har børn). Men det bliver jo ris til egen røv, når du jo ydre ekstra meget, og hun kun lige gør hvad der bliver forventet af hende.

Jeg er sikker på at du nok skal finde noget andet hurtigt, og sikkert også noget med bedre arbejdstider så du kan se noget mere til Niclas Emil Jeg kan godt forstå at arbejdsglæden ikke ligger på højdepunktet i øjeblikket, men den skal nok komme tilbage når du finder noget nyt.

Held og lykke med at finde job.

Knus Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.