Ja så skete det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Vinker

Jeg blev igår kaldt over til chefen og jeg vidste jo stort set godt hvad det var han ville sige.... "Jeg bliver desværre nødt til at opsige dig".... Jamen hva kan jeg sige... jeg var jo forberedt....

Jeg tog det stille og roligt og sagde til ham, efter hans lange prædiken, at jeg alligevel ville ha sagt op inden næste sommer så mine dage var på den ene eller den anden måde talte i Blåvand!

Nu fortryder jeg at jeg ikke fandt den vrede side frem for iiiih hvor føler jeg mig kort sagt RØV RENDT! Igår var det præcist 1 mdr såden jeg kom tilbage efter barsel og jeg har mildt sagt knoklet røven ud af bukserne til en løn af 37 timer i ugen. Jeg har ydet og jeg har savnet min søn grænseløst. Og hvad for man som tak; en fyreseddel!!! Forstår I jeg er vred?

Jeg er også skuffet! Skuffet over at det blev mig! Skuffet over at jeg blev valgt fra fremfor min kollega som aldrig gør noget som helst ekstra. Hun passer sit arbejde, men yder intet ekstra eller gør noget. Jeg føler og ved at jeg har gjort meget for butikken. Jeg har givet dem meget og føler ikke jeg har fået lige så meget igen....

Men jeg er også lettet! Lettet over at de nu har truffet beslutningen for mig så jeg ikke selv skulle sige op. Jeg ville jo alligevel væk derfra....

Jeg er hjemme idag - Jeg nægter simpelthen at arbejde 11 timer idag. Det kan jeg simpelthen ikke se nogen grund til! Godt jeg har fri til og med mandag nu (de 4 dage var i forvejen planlagt som fridage).

Jeg er opsagt pr 31/10 og nøj hvor jeg dog ikke føler for min sidste tid derude. Håber virkelig jeg SNART finder noget andet.

Jeg kommer så meget til at savne mine kollegaer. De var virkelig de bedste og min butiksbestyr er også en af mine tætteste veninder privat så det gør sgu ondt. Hun stor tudede også igår. Synes virkelig også det er dårligt at hun ikke havde fået noget af vide af vores chef!

Vejret idag fortæller lige præcist hvordan jeg har det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Bondepigen

Puha, kan godt høre det er med blandede følelser... Og det er osse en lidt underligtv sitution, da du jo ville have sagt op alligevel. Men jeg kan osse godt forstå følelsen af at være kasseret... Selv om man jo selvfølgelig ikke skal se det på den måde.

Men pøj pøj med at finde et nyt job som du bliver glad for hurtigst muligt. Det er jo i bund og grund deres tab, når du i tidens løb har været så fleksibel og hende den anden ikke har....

Det skal de sikkert nok finde ud af!!!

herfra... op med humøret...husk, det er deres tab!!!

Anmeld

30. juli 2009

anna-jonas

Kære Rikke!

Selvom man er forberedt, er det ikke ens betydende med at man ikke bliver ked. Og selvom du havde besluttet at sige op...................................er det ikke ens betydende med, at en fyreseddel er velkommen. Du føler dig fravalgt, og selvfølgelig bliver du ked, det er naturligt.
Kan ikke sige så meget, der kan trøste...............................men kun opfordre dig til, at overveje enten en sygemelding, eller som minimum holde fast i en arbejdsuge på 37 timer.

Knus Mette

Anmeld

30. juli 2009

TbCp

Øv altså, det er der da ikke ret meget ved hva!?

Jeg håber virkelig at du inden længe finder et nyt arbejde og måske du er heldig at kunne finde et med bedre arbejdstider

Anmeld

30. juli 2009

Dictes mor

Hvor kan jeg godt forstå, hvordan du har det. Jeg har prøvet at blive fyret to gange. Første gang var i en butik, hvor nogle af de ansatte synes at jeg var for gode venner med chefen. Ja der var flere, som troede at vi havde en affærde. Det endte med at han fyrede mig, fordi der var så mange rygter. Jeg blev stikhamrende tosset, smækkede med døren og har ikke snakket med ham siden.
Anden gang var ved Navlestreng, og der var min situation lidt ligesom din. Jeg havde selv tænkt mig at sige op på et tidspunkt, men da opsigelsen kom var det alligevel et chok for mig. Jeg blev rigtig ked af det og sur, ligesom du er nu. Og det var rigtig svært at komme tilbage på arbejde den sidste tid. For som du siger, hvad skulle man engagere sig for.

Jeg håber virkelig, at du finder noget meget bedre. Men puha jeg kan godt forstå, at du er sur, ked af det og såret. Især når nu du mister dine kolleger, det er det allerværste ved det hele.

Jeg er ked af det på dine vejne, men måske lidt glad på Niklas Emils vegne, han bliver glad for at se sin mor mere

Stort knus fra Camilla

Anmeld

30. juli 2009

oo

jeg syntes bare det lyder SÅ groft, det spil der har været igang...de må jo ikke fyre dig under barsel - og så har de jo også brug for det ekstra personale over sommeren, hvor I har så travlt, og nu hvor det så er overstået, så ryger du!
jeg ville også overveje en sygemelding det sidste stykke tid, eller i hvert fald kræve, at de timer du har arbejdet ekstra i juli blir modtrukket de timer du ellers skal arbejde, for du får jo ikke ekstra løn for dit overarbejde, det kan jo kun betale sig når du arbejder der et helt år (så vidt jeg har forstået din beskrivelse af det).

Anmeld

30. juli 2009

Vinker

Tjuhl skriver:

jeg syntes bare det lyder SÅ groft, det spil der har været igang...de må jo ikke fyre dig under barsel - og så har de jo også brug for det ekstra personale over sommeren, hvor I har så travlt, og nu hvor det så er overstået, så ryger du!
jeg ville også overveje en sygemelding det sidste stykke tid, eller i hvert fald kræve, at de timer du har arbejdet ekstra i juli blir modtrukket de timer du ellers skal arbejde, for du får jo ikke ekstra løn for dit overarbejde, det kan jo kun betale sig når du arbejder der et helt år (så vidt jeg har forstået din beskrivelse af det).

Lige præcist! Som om de havde fået på at jeg ikke kom tilbage efter barsel for så var det jo kun godt for dem, men så valgte jeg at komme tilbage på fuld styrke (havde jo bedt om deltid men det ville de ikke gi mig) og så får jeg liiige en mdr for der kunne de jo godt bruge mig og BANG farvel med mig - Hvor grov kan man være???

Ja du siger faktisk noget... tror jeg vil sige det med de ekstra timer.... får i hvert fald ik noget ud af ikke at sige noget!

men har svært med det med sygemeldingen fordi jeg er bange for at ødelægge mit venskab med min veninde/butiksbestyrer..... sidder lidt i en klemme der....

Anmeld

30. juli 2009

Vinker

Tak for alle jeres søde ord!

Anmeld

30. juli 2009

sarahb

hejsa.

Det er jeg da utrolig ked af at høre, det er bare TRÆLS når du bare har ydet dit absolut bedste overfor dem...!

Er reglerne ikke at man ikke må fyre en før man har været tilbage i 2 eller 3 måneder efter barsel???? Det mener jeg altså.. Synes lige du skal ringe til din fagforening.. for hvis det er kan du da få løn i 5-6 måneder endnu. og ingen siger jo du skal arb i de måneder....

ØV BØV, men det er dem der mister en super medarbejder!!!!

Jeg er i Esbjerg pt. så du kan jo skrive hvis du vil forbi eller lige have et kort besøg

Stort knus til dig og din dejlige Knægt!

Anmeld

31. juli 2009

Vinker

sarahb skriver:

hejsa.

Det er jeg da utrolig ked af at høre, det er bare TRÆLS når du bare har ydet dit absolut bedste overfor dem...!

Er reglerne ikke at man ikke må fyre en før man har været tilbage i 2 eller 3 måneder efter barsel???? Det mener jeg altså.. Synes lige du skal ringe til din fagforening.. for hvis det er kan du da få løn i 5-6 måneder endnu. og ingen siger jo du skal arb i de måneder....

ØV BØV, men det er dem der mister en super medarbejder!!!!

Jeg er i Esbjerg pt. så du kan jo skrive hvis du vil forbi eller lige have et kort besøg

Stort knus til dig og din dejlige Knægt!

Hej smukke

Hmm de regler har jeg godt nok ikke hørt om? Håber ikke for dem at det passer!

Men nå I sidste ende er det nu godt nok - Kommer nok mest til at savne alle frynsegoderne derude....

Hvor længe er du i Esbjerg søde?

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.