Barsel i lønnet praktik pædgog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
17 svar
2 synes godt om
30. december 2013

Anonym trådstarter

Hejsa.

Hvordan er det at det hænger sammen, hvis man går på barsel i en lønnet praktik?

Får man både barsels dagpenge og ekstra SU klip (det var der en der fortalte mig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

Maja88

Anonym skriver:

Hejsa.

Hvordan er det at det hænger sammen, hvis man går på barsel i en lønnet praktik?

Får man både barsels dagpenge og ekstra SU klip (det var der en der fortalte mig)

Altså ved ikke hvordan det fungerer andet end du som minimum skal være i praktik i de 3af månederne for at have en chance for at kunne bestå

Anmeld

30. december 2013

Zelinasmor

Du kommer på barsels dagpenge i op til 12 mdr. Bagefter er du faktisk berettiget til 12 ekstra SU klip også. Du får altså ikke begge dele samtidig, men du kan holde 2 års barsel eller 1 år på barsels dagpenge og så studere med dobbelt SU i et år hvis du hellere vil det. 

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Altså ved ikke hvordan det fungerer andet end du som minimum skal være i praktik i de 3af månederne for at have en chance for at kunne bestå

Skidt med om jeg består. Vi er i fertilitetsbehandling, så det er umuligt at planlægge.

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Du kommer på barsels dagpenge i op til 12 mdr. Bagefter er du faktisk berettiget til 12 ekstra SU klip også. Du får altså ikke begge dele samtidig, men du kan holde 2 års barsel eller 1 år på barsels dagpenge og så studere med dobbelt SU i et år hvis du hellere vil det. 

Ahh det er sådan det hænger sammen. 1000 tak

Anmeld

30. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hejsa.

Ja men du kan ikke få dem samtidig. Men når du starter i skole igen kan du få barsels su oveni din almindelige su. Sådan var det da jeg var gravid i min lønnet praktik.

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ja men du kan ikke få dem samtidig. Men når du starter i skole igen kan du få barsels su oveni din almindelige su. Sådan var det da jeg var gravid i min lønnet praktik.

super

Anmeld

30. december 2013

Mitlivsommooor

Zelinasmor skriver:

Kan godt være jeg spørger lidt dumt. Men er det noget alle kan eller afhænger det af ens husstandsindkomst?

Hvor længe siden er det du gjorde det?

Anmeld

30. december 2013

Zelinasmor

Kyed skriver:

Kan godt være jeg spørger lidt dumt. Men er det noget alle kan eller afhænger det af ens husstandsindkomst?

Alle kan så vidt jeg ved.  Har ikke selv gjort, men har en veninde der har og har undersøgt det for mig selv hvis jeg skulle blive gravid og på barsel under en af mine lønnede praktikker 

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Kyed skriver:

fandt lige dette:

Går du på barsel i en periode, hvor du er i lønnet praktik, hvor barselsdagpengene erstatter praktiklønnen, kan du ikke få SU og barselsdagpenge samtidig (fordi lønnet praktik udelukker SU).

Går du på en videregående uddannelse, og er berettiget til ekstra SU, kan du få den ekstra SU udbetalt efter perioden med barselsdagpenge.

Det må gælde alle så :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.