lækre desserter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Maja88

ano14316 skriver:

Kommer her...

Pavlova Marengs
Smager virkerlig godt, godt bid m. tyk skal.

Ingredienser
4 æggehvider - gerne rumtemperatur
1 knivspids salt
3 dl superfine sugar (ekstra fint sukker*)
1 tsk majsstivelse
2 tsk hvidvinseddike
1 tsk vanilje ekstrakt

Varm ovnen på til 150 ?C, lav en cirkel på bagepapir der er ca. 20 cm i diameter.
Monter røremaskinen med piskeris og hæld hvider og salt i skålen og pisk indtil det er luftigt, og der kan dannes toppe. imens riset kører tilsæt sukkeret af 3 omgange. pisk indtil marengsen er stiv og blank. strø majsstivelse, vineddike og vanilje i og vend det sammen.
hæld massen ud på bagepapiret og fordel det indenfor cirklen. skru ned til 125 ?C bag i ca. 1 time og 15 min. men kig jævntlig til den.

Og så flødeskum og bær på toppen?? 

Hvor får man ekstra fint sukker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

ano14316

Og så flødeskum og bær på toppen?? 

Hvor får man ekstra fint sukker

Yep let pisket..
Og bærene ovenpå..

Nåhh ja det kan man ikke få i DK..
Kør alm sukker i en foodprocessor, blender eller hurtighakker.. kør det i 5-6 min

Og så bruger jeg den økologiske vanilie ekstrakt som man kan få i Bilka og nogen gange i netto, det ER bare mums

Anmeld

29. december 2013

tine1985

Maja88 skriver:

Men de kan ikke laves dagen inden vel???

Altså isen skal gerne laves dagen inden, så den når at fryse ordenligt. Og nogle af de opskrifter jeg har fundet på blødende chokoladekage, skriver at dejen skal blandes og så på køl i min. et par timer, så mon ikke de også kan stå natten over??

For så er det jo bare at smide dem 10 min i ovnen inden de skal spisen, tage isen ud af fryseren og anrette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.