Timing af kartofler og kød? Hjælp mig :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.721 visninger
14 svar
2 synes godt om
27. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Godaften

sidder her og bliver inspireret af nytårstrådene og er ved at være sikker på at hovedretten kommer til at bestå af indbagt oksemørbrad, hasselbach kartofler, noget bønneværk og en sovs (rødvin eller whiskey tænker jeg)

meeeeen. De kartofler der. De skal have minimum 45min nok også 60, og stegen skal have ca 35 +20 min hvile. Er det et umuligt projekt at lave begge dele? Eller kan man have det hele i ovnen (kød i midten, kartofler nederst) og stadig regne med stegetiden og kan kartoflerne stadig blive sprøde? 

Spørgsmålsregnen vælter ned håber nogen af jer gæve kvinder har et fif eller to til at kringle min lille udfordring 

Mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Maja_4000

Stegetermometer!

Anmeld

27. december 2013

Lucky05

Mor11 skriver:

Godaften

sidder her og bliver inspireret af nytårstrådene og er ved at være sikker på at hovedretten kommer til at bestå af indbagt oksemørbrad, hasselbach kartofler, noget bønneværk og en sovs (rødvin eller whiskey tænker jeg)

meeeeen. De kartofler der. De skal have minimum 45min nok også 60, og stegen skal have ca 35 +20 min hvile. Er det et umuligt projekt at lave begge dele? Eller kan man have det hele i ovnen (kød i midten, kartofler nederst) og stadig regne med stegetiden og kan kartoflerne stadig blive sprøde? 

Spørgsmålsregnen vælter ned håber nogen af jer gæve kvinder har et fif eller to til at kringle min lille udfordring 

Mor11

Vi griller oksemørbraden til nytår så er ovnen fri.

har i ikke mulighed for det? 

Anmeld

27. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Plejer at sætte tingene ind ca samme tid, afhængig af hvor stor stegen er self. 

Bruger stegetermometer, og afhængig af hva slags steg det er osv, tager jeg den ud omkring de 60 grader, pakker den ind og lader den hvile i ca 20 min. Vh stine

Anmeld

27. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maja_4000 skriver:

Stegetermometer!

kan man bruge det når man laver det indbagt? Er bange for at kødsaften vil flyde ud og spolere dejen  

og hvad med kartoflerne? Vil det mon overhovedet kunne passe bare nogenlunde sammen?

Anmeld

27. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lucky05 skriver:

Vi griller oksemørbraden til nytår så er ovnen fri.

har i ikke mulighed for det? 

Nej desværre ikke og er heller ikke ferm til grillning

Anmeld

27. december 2013

FruJacobsen

Har det nogen betydning, hvis man sætter ovnen på varmluft? Det ville jeg gøre.

Anmeld

27. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
StineW79 skriver:

Plejer at sætte tingene ind ca samme tid, afhængig af hvor stor stegen er self. 

Bruger stegetermometer, og afhængig af hva slags steg det er osv, tager jeg den ud omkring de 60 grader, pakker den ind og lader den hvile i ca 20 min. Vh stine

Når kartoflerne så at blive sprøde på de 20min det tager for stegen at trække?

Anmeld

27. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
FruJacobsen skriver:

Har det nogen betydning, hvis man sætter ovnen på varmluft? Det ville jeg gøre.

Ved det ikke. Men er bange for at udtørre kødet med varmluft. Ved dog ikk om det reelt ville ske.

Anmeld

27. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor11 skriver:

Når kartoflerne så at blive sprøde på de 20min det tager for stegen at trække?

Ja vores er altid lækre sprøde, men pensler dem også lige let med olivenolie, inden de bliver krydret! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.