Tegn på graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

Dictes mor

Som I kan se, er jeg nu hjemme igen fra vores lettere uheldige tur til Norge

Jeg har det godt, har lige svært ved at tro på, at jeg er gravid, men tegnene er der. Jeg kan ikke passe mine bh'er mere og kan bestemt ikke sove på maven, hvilket jeg ellers altid gør, men brysterne er bare for ømme. Jeg er træt, og også lidt gnaven (he he), så er der lidt kvalme en gang imellem.

Hvilke tegn mærkede I, da I blev gravide? Hvornår fik I morgenkvalme, hvis I fik det, og hvad gjorde I for at komme af med den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Klumpe-dumpe

Hejsa,
-Og velkommen hjem til Dk Øhhh hvorfor var det, at jeres ferie var uheldig? (Måske jeg er gået glip af et eller andet

Og TILLYKKE med alle de skøn tegn på der virkelig er en bøllespire inside

Jeg havde samme tegn som dig, MEGET ømme bryster.... Kvalme som jeg vil kalde alle tømmermænd i 4 mdr. OG så en smag i munden af jern.

Det hele startede op omkring uge 5...

til dig

Anmeld

29. juli 2009

mariamiss6

jeg gjorde ikke så meget ved kvalmen som sådan...

i min første graviditt troede jeg først bare at jeg led meget af kvalme, og deraf opkast.... men efter 4 søve måneder opdagede lægen at jeg havde en lille bitte bronkitis, så opkastningerne fik vi has på da jeg var i 5-6. måned, med en gang penicillin..... Men min største kvalme-fremkalder va varm mad, så derfor spiste jeg ikke så meget aftensmad, og helst slet ingen, eller også var det rugbrød...

2. graviditet, der varede det ikke så længe, men jeg fandt aldrig ud af hvad der lettede kvalmen....

Og velkommen hjem i øvrigt..... jeg fik heller ikke liiiige fat i hvad der var så uheldigt med din ferie????

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

Det var en uheldig ferie, fordi først kommer hunden tilskade, (hun er lige blevet opereret idag, fordi det var værre end vi troede, hun havde mistet en klo og havde hul helt ind til knoglen, lille stakkel), derefter gik vores bil i stykker midt ude i den norske vildmark, det kostede 10.000 kr at få lavet, og vi var nødt til at have en gammel skrammelkasse af en lånebil i en uge, ikke så fedt, når man skal køre mange hundrede km om dagen, og sidst men ikke mindst regnede det næsten hele tiden, heller ikke så sjovt, når det er telttur. Men men men vi havde nu en hyggelig og dejlig tur alligevel

Anmeld

29. juli 2009

oo

jeg kan virkelig godt forstå, hvis det hele er lidt surrealistisk, sådan havde jeg det også, da jeg testede positivt! jeg ved godt min graviditet ikke gik som den skulle, men min krop reagerede jo som ved en normal graviditet, og jeg havde ømme brystvorter, kvalme og var riiiiiiiigtig træt fra starten af (altså fra jeg testede positivt).

herhjemme hedder det for tiden, at hvis Camilla kan, så kan vi (fandme) også! du er solstrålehistorien for mig

Anmeld

30. juli 2009

TbCp

Majastina skriver:

Jeg har det godt, har lige svært ved at tro på, at jeg er gravid, men tegnene er der. Jeg kan ikke passe mine bh'er mere og kan bestemt ikke sove på maven, hvilket jeg ellers altid gør, men brysterne er bare for ømme. Jeg er træt, og også lidt gnaven (he he), så er der lidt kvalme en gang imellem.

Hvilke tegn mærkede I, da I blev gravide? Hvornår fik I morgenkvalme, hvis I fik det, og hvad gjorde I for at komme af med den?

Endnu engang vil jeg sige at jeg er SÅ glad på dine/jeres vegne!!!

Da jeg var gravid havde jeg stort set ingen symptomer. Var ekstremt træt men det var det eneste så jeg slap vist rimlig heldigt

Anmeld

30. juli 2009

Vingummien

Majastina skriver:

Jeg var syg nærmest fra dag 1 af. Havde voldsom kvalme, var omkring wcet hver dag, ku jeg lugte parfume nogen steder skulle jeg os lige ud og kigge i wcet en tur. Var så slemt at jeg endte med at få piller imod kvalmen, som så  lige ku tage det værste, men skulle omkring wcet hver dag indtil jeg faktisk fødte ham. Lå tit på sofaen og bare lå for hvis jeg bevægede mig for meget så blusede den dumme kvalme op.

Ømme bryster fik jeg først da jeg fødte ham og begyndte at amme, men de voksede meget inden jeg fødte ham, men de var ik ømme el sådan.

Det med at ligge på maven gik der faktisk lang tid før jeg ik kunne, jeg sov bedst på maven, men da maven blev for stor var det mest på siden jeg sov.

Anmeld

30. juli 2009

Vingummien

Og er bare så fedt at du kan mærke det osv. Er så dejligt for jer

Anmeld

30. juli 2009

Dictes mor

Ja jeg er også glad for at kunne mærke tegnene på spiren i maven, desuden er det jo slet ikke så slemt, som det mange af jer har oplevet. Måske er jeg lige så heldig som Tina, og næsten ingen kvalme få, det ville jo ikke gøre noget. Ligemeget hvad så er det jo bare dejligt, så det skal gå meget galt før jeg bliver slået ud af den. Man kan jo selvfølgelig ikke lade være med at bekymre sig. For ligesom Trine fortæller, så har man jo alle de rigtig tegn også når det kan gå galt. Så det er klart, at jeg tænker over sådan nogle ting. Især når nu jeg har den polyp i livmoderen, jeg ved jo ikke, hvordan og hvorledes det er med graviditet og sådan en fætter. Der er i hvert fald mange spørgsmål, som skal stilles på onsdag.
Min mor er også meget bekymret. Hun ringer tit med formaninger om, hvad jeg må og ikke må. Hun er meget bekymret for, at jeg skal få svineinfluenca, så jeg har fået strenge instrukser om ikke at gå for tæt på folk, ike give hånd til folk, og hvis der er nogen, som hoster, så skal jeg bare se at komme væk, og så huske at vaske hænder hele tiden. Det er så sødt og dejligt, at hun er bekymret, det viser bare, hvor glad hun er for, at det endelig er sket

Anmeld

30. juli 2009

oo

åh! du må endelig ikke tage min historie som eksempel, og gå og bekymre dig! jeg er SÅ sikker på, at når jeg logger ind den 23. marts 2010, så er der fantastiske billeder af dig med en nylavet, slimet bebs i armene og verdens største smil

forresten...jeg læste lige om graviditet og svineinfluenza igår aftes og det er først farligt når man er i sit 3. trimester (er det ikke sådan det hedder), for der er kvindekroppen generelt ret svækket af graviditeten, og højgravide er altid ekstra udsat for influenza og den slags...ting der går i lungerne, som der stod.

der er SÅ mange ting man kan bekymre sig om, men jeg håber at det meste suser hurtigt gennem dit hoved og du istedet kan NYDE denne helt specielle og fantastiske og vidunderlige situation du nu er i!

det blir spændende den 5., skal du scannes der også??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.