Sover 17-18 timer i døgnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2013

Carina:-)

Har skrevet ned - han har sovet 15,5 timer dette døgn :-)

Så er han jo helt normal 

W har sovet 14 timer i det her døgn  og han er jo noget ældre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

Carina:-)

Karina84 skriver:

Jeg vil lade ham sove  

Jeg mener at ha læst og hørt at de udvikler sig meget naar de sover... Og ja, har aldrig hørt at for meget søvn gør skade, hvis det er dit barns behov, saa synes jeg du skal følge det 

Det er jo så ikke korrekt.

Man kan vænne sig til at sove for meget ,og især børn med udfordringer skal ikke bare have lov til at sove.-

Det er jo vigtigt at børn også stimuleres og udvikler sig .

Og det kan være svært at "nå" hvis man har et barn der sover 18 timer .(Self ikke et spædbarn) 

Anmeld

26. december 2013

M (:

Det gør min søn på 8 måneder. Jeg synes det er MEGET! Er det normalt? Jeg synes bare ofte at han ikke er vågen mere end 1,5 time af gangen før han bliver enormt vrøvle og ked af det, og alle andre behov er opfyldt, og han falder i søvn med det samme han bliver puttet.

Jeg synes bare det er ekstremt :/

Samtidig er det svært at holde en rytme, som passer med når han skal starte i VS.. Vi overveje om vi kunne korte hans formiddagslur af, og han så i stedet tog en lang lur til middag i stedet for han sover 2-3 timer om formiddagen og igen 2 timer om eftermiddagen. Han kommer i seng 18.30 og sover til 7 cirka..

Min søn er 9,5 måned og sover også meget! Han sover fra ca 19-07, igen fra 08-09/09.30, igen fra 11-12/13 og fra 14/15-16. 

Dvs. Han sover 15-18 timer i døgnet afhængig af, hvor travlt vi har (altså en stor mængde af stimuli kræver ekstra hvile) og om der er tigerspring (giver færre timers søvn). 

Min SP var ikke bekymret, og han har alle dage sovet meget. Han er en dreng med er stort søvnbehov og går helt i stykker, hvis han bliver vækket/springer en lur over.

Han er en glad dreng med krudt i måsen og udvikler sig fuldstændig alderssvarende på trods af den megen søvn (og på trods af, at han er præmatur). (: 

SÅ jeg ville lade ham sove. Jeg tror som udgangspunkt ikke på a t vække børn, da jeg mener, at det mere er reglen end undtagelsen, at børn kun sover de timer de har behov for. 

Anmeld

26. december 2013

Tulle28

Min ældste sov ligesom din rigtig meget og har stadigvæk, i en alder af næsten 4 år, et stort søvnbehov. Hun sov morgenlur på 1 time og eftermiddagslur på et par timer (eller 3) indtil hun var 16 mdr. og så 11 timer om natten. Får hun ikke omkring 12 timers nattesøvn nu, så er hun helt umulig dagen efter. Børn er jo forskellige og han er stadigvæk så lille, så jeg ville ikke være bekymret, så længe han bare er glad og trives og udvikler sig som han skal.

Anmeld

27. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea sov 12 timer om natten, 1-2 timers formiddags lur og 2-4 timers middags lur indtil hun var over 2 år. Så gik hun fra formiddagsluren, men sov stadig 2-3 timers middagslur indtil hun startede i børnehave. 

Da hun startede i børnehave var det lidt forskelligt om hun sov til middag, men hun gik altid kold på vej hjem i bilen ( 5 min i bil ) Hun er 5 år nu, og har stadig et stort søvn behov! Hun har altid været langt fremme i udviklingen.

Alberte på 18 mdr har et helt andet søvn behov. Hun bliver puttet kl 18.30-19 og sover indtil kl ca 6-6.30. Derefter sover hun først igen omkring kl 12.30, og indtil kl ca 15. Hun har bare aldrig haft et stort søvn behov.

Så børn er jo bare forskellige, 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.