Det gør min søn på 8 måneder. Jeg synes det er MEGET! Er det normalt? Jeg synes bare ofte at han ikke er vågen mere end 1,5 time af gangen før han bliver enormt vrøvle og ked af det, og alle andre behov er opfyldt, og han falder i søvn med det samme han bliver puttet.
Jeg synes bare det er ekstremt :/
Samtidig er det svært at holde en rytme, som passer med når han skal starte i VS.. Vi overveje om vi kunne korte hans formiddagslur af, og han så i stedet tog en lang lur til middag i stedet for han sover 2-3 timer om formiddagen og igen 2 timer om eftermiddagen. Han kommer i seng 18.30 og sover til 7 cirka..
Min søn er 9,5 måned og sover også meget! Han sover fra ca 19-07, igen fra 08-09/09.30, igen fra 11-12/13 og fra 14/15-16.
Dvs. Han sover 15-18 timer i døgnet afhængig af, hvor travlt vi har (altså en stor mængde af stimuli kræver ekstra hvile) og om der er tigerspring (giver færre timers søvn).
Min SP var ikke bekymret, og han har alle dage sovet meget. Han er en dreng med er stort søvnbehov og går helt i stykker, hvis han bliver vækket/springer en lur over.
Han er en glad dreng med krudt i måsen og udvikler sig fuldstændig alderssvarende på trods af den megen søvn (og på trods af, at han er præmatur). (:
SÅ jeg ville lade ham sove. Jeg tror som udgangspunkt ikke på a t vække børn, da jeg mener, at det mere er reglen end undtagelsen, at børn kun sover de timer de har behov for.
Anmeld