Sover 17-18 timer i døgnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.195 visninger
24 svar
3 synes godt om
25. december 2013

Anonym trådstarter

Det gør min søn på 8 måneder. Jeg synes det er MEGET! Er det normalt? Jeg synes bare ofte at han ikke er vågen mere end 1,5 time af gangen før han bliver enormt vrøvle og ked af det, og alle andre behov er opfyldt, og han falder i søvn med det samme han bliver puttet.

Jeg synes bare det er ekstremt :/

Samtidig er det svært at holde en rytme, som passer med når han skal starte i VS.. Vi overveje om vi kunne korte hans formiddagslur af, og han så i stedet tog en lang lur til middag i stedet for han sover 2-3 timer om formiddagen og igen 2 timer om eftermiddagen. Han kommer i seng 18.30 og sover til 7 cirka..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

Michelle88

Vi har samme "problem" med vores datter, hun er fra d. 9 april og skal snart starte i dagpleje. Men jeg tror at det automatisk ændre sig når hun er startet. Kan ikke rigtig ændre på hended søvn nu, for hun bliver tosset hvis vi vækker hende..

Anmeld

25. december 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Det gør min søn på 8 måneder. Jeg synes det er MEGET! Er det normalt? Jeg synes bare ofte at han ikke er vågen mere end 1,5 time af gangen før han bliver enormt vrøvle og ked af det, og alle andre behov er opfyldt, og han falder i søvn med det samme han bliver puttet.

Jeg synes bare det er ekstremt :/

Samtidig er det svært at holde en rytme, som passer med når han skal starte i VS.. Vi overveje om vi kunne korte hans formiddagslur af, og han så i stedet tog en lang lur til middag i stedet for han sover 2-3 timer om formiddagen og igen 2 timer om eftermiddagen. Han kommer i seng 18.30 og sover til 7 cirka..

Min datter på knap 1 år sover 13 timer om natten og 3 timers lur om dagen, så alt i alt sover hun ca. 16 timer i døgnet, plus minus. Hun går i dagpleje og det fungere fint. Hun bliver puttet ved 19-tiden

Anmeld

25. december 2013

Lukas&Liam<3

Min søn på knapt 1 år sover også 12-13 timer om natten og 2 lure på i alt 2-3 timer det fungerer også fint i vs. Ville ikke selv begynde at ændre på noget før han starter i vs.

Vi har forskellige rytmer i vs og weekender

Anmeld

25. december 2013

Anonym trådstarter

Det er bare fordi jeg så en skrive i en anden tråd om at deres barnebarn som 1-årig sov 18 timer i døgnet, hvilket var et problem, og efter de havde fået det i pleje sov han mere normalt. Ved godt vores ikke er et år, men blev helt bange for om der er noget i vejen med han sover så meget, selvom jeg godt ved han trives..

Anmeld

25. december 2013

Laulund87

Så meget sov min datter også i den alder og jeg var faktisk træt af det for hun kunne også kun være vågen 1-1,5 time af gangen Men hun har altid haft et stort søvnbehov og nu som 4 årig sover hun mellem 12-14 timer om natten og falder nemt i søvn hvis vi er ude at køre hvor hun lige tager en time ekstra.

Anmeld

25. december 2013

Carina:-)

Her var det godt nok en 1 årig-Men vi fik af vide at 18 timer var alt for meget af de fagpersoner der tilså ham.

Vores har heller ikke sovet så meget da de først var over spædbarnsalderen.

Børn kan vænne sig til at sove for meget,og det vil jo så gå udover den tid de skal stimuleres og lege og udvikle sig.

Min på 1 år sover 13 timer i døgnet ,og det har han gjort længe

Du kan google søvn ,og se hvad eksperter anbefaler af søvn.

Mener det er 11-16 timer når de er imellem 3-12 mdr.

Anmeld

25. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Her var det godt nok en 1 årig-Men vi fik af vide at 18 timer var alt for meget af de fagpersoner der tilså ham.

Vores har heller ikke sovet så meget da de først var over spædbarnsalderen.

Børn kan vænne sig til at sove for meget,og det vil jo så gå udover den tid de skal stimuleres og lege og udvikle sig.

Min på 1 år sover 13 timer i døgnet ,og det har han gjort længe

Du kan google søvn ,og se hvad eksperter anbefaler af søvn.

Mener det er 11-16 timer når de er imellem 3-12 mdr.

Hvad vil du så anbefale? Skal han vækkes/trækkes?

Anmeld

25. december 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Det er bare fordi jeg så en skrive i en anden tråd om at deres barnebarn som 1-årig sov 18 timer i døgnet, hvilket var et problem, og efter de havde fået det i pleje sov han mere normalt. Ved godt vores ikke er et år, men blev helt bange for om der er noget i vejen med han sover så meget, selvom jeg godt ved han trives..

Det var mig

Og ja både børnepsykolog og børnelægerne sagde det var alt for meget,og at han havde vænnet sig til at sove tiden væk.

Vi fik besked på at vække ham,så han kunne blive stimuleret og udvikle sig,og ikke sove hele tiden.

Anmeld

25. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det var mig

Og ja både børnepsykolog og børnelægerne sagde det var alt for meget,og at han havde vænnet sig til at sove tiden væk.

Vi fik besked på at vække ham,så han kunne blive stimuleret og udvikle sig,og ikke sove hele tiden.

Jeg synes bare ikke han virker understimuleret, og han udvikler sig i en lynende hast både psykisk og motorisk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.