Am there - not done - never buying the t-shirt!
Sofie vågner gerne ved midnatstid (lidt spooky) og kalder forsigtigt muuuuar (det er mig). Hvis jeg ikke lige viser mig med det samme, så starter sirenen, men uanset hvilken hastighedsmodel jeg vælger, bliver festen den samme.
Når jeg viser mig på hendes værelse, holder hun op med at være utilfreds efter max. 20 sekunder, hvorpå hun giver sig til (lysvågen) at fortælle mig om bus og bamse (soveting) og Kaj og Andrea (sengetøjet). Hun forlanger lyset tændt, og jeg skal ikke forsøge at snige mig ned at ligge på den madras, vi har placeret til formålet ved siden af hendes seng.
For et halvt åers tid siden vågnede hun også nogle gange om natten - men det var med skrig på fra start. Vi antog jo, at hun drømte ondt, og det hjalp da også med det samme, når vi kom ind, lagde hende ned og sagde shshhyyy - og straks gik igen. Nu er det bare somom, hun synes, vi lige skal holde en lille intermezzo midt i søvnen, - gerne med lidt sprogtræning.
Jeg har ikke de vise sten Trine, men jeg har besluttet at holde mig til modellen med at gå ind, tænde lyset, lægge hende ned og sige " vi skal lige sove lidt mere - sov godt Sofie", ae hende på kinden og så slukke lyset og gå igen.
Så kan man jo (som mor) høre på brokkeriet, om det er noget, man vil gøre mere ved, eller det er ok at lade dem finde ro og falde i søvn selv. Jeg er ihvertfald overbevist om, at man skal passe på med den madras ved siden af sengen.
- Og især nu - som du selv skriver - med lille ny bebs på vej, så synes jeg, det er meget fint ikke at lave den med at lade Stella komme med ind i sengen. Den har vi også droppet ret hurtigt, for Sofie synes jo også bare, det var ekstra festligt at få lov at ligge og karte rundt dér mellem os. Jeg vil ikke afvise, at HUN fik sin søvn de nætter, men jeg vil skrive under på, at JEG sov meget dårligt. - Niels er jo en mand, så han har nok sovet, som han plejer. Jeg gider det bare ikke.
Jeg håber, du finder en løsning, som er fremtidssikret. Måské er man bare nød til at være lidt hård så...?
Knus Helle (smiler - bacon

).