Eksperthjælp: RhesusD negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. december 2013

Karina Isolde Balslev

"RhesusD negativ"

Kære Natasja

Hej Karina.
Jeg har et pørgsmål ang. jeg var til jordemoder igår (er i uge 15+2) og fik at vide jeg har RhD negativ.
Har det noget at sige og kan der ske noget i graviditeten som ikke sker ved gravide med anden blodtype?

Håber du kan svare på mit spørgsmål.

Karinas svar

Kære Natasja

Stort tillykke med graviditeten og tak for dit spørgsmål.

Jeg ved at du omkring 29. graviditetsuge bliver tilbudt antistoffer hvis dit barn viser sig at være Rhesus Positiv, men du er nødt til at forhøre dig hos din jordemoder eller egen læge for at få et uddybende svar.

Fødslen: Undersøgelser viser, at man i fødslens 3. stadie skal undgå tidlig afnavling og aktiv forløsning af moderkage (hiver i navlesnoren for at få moderkagen hurtigt ud) da det nedsætter risikoen for, at dit barns blod passerer over i dit blodsystem.

De allerbedste hilsner
Karina Isolde

Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.

Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.