Forvirret :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2009

mariamiss6

man er altså først i 8. uge når man er 7+1, 2,3,4,5,6,

altså 6+6 så er du 6 uger og 6 dage. i 7. uge.

7+0 så er du "bare" 7 uger henne (i ordenes bogstaveligste forstand)

7+1 så er du 7 uger og 1 dag. og dermed i 8. uge....

stadig forvirret????

og for at gøre det endnu mere forvirrende at læse så 7+1 så er du 7 uger henne men i 8. uge....  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Fru'Rugaard

Caroline86 skriver:

Jeg har selv skiftedag om torsdagen og er altså 10+0 i morgen men i 11. uge... det er ikke alle beregninger der fungerer på samme måde, og den herinde regnede også 2 dage forkert med mig i forhold til min egen (og senere lægens) beregninger.. den tager ikke HELT højde for cyklus længden, selvom den er bedre end mange andre på nettet.. jeg kan regne det lynhurtigt ud for mig, hvis du giver mig dine "data"... sidste 1. mens dag og hvor mange dages cyklus du har..så skal jeg give dig det svar en læge ville komme med

Det kan jeg ik huske :/

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fru'Rugaard skriver:

Det kan jeg ik huske :/

hmm.. ja, så kan jeg godt se det er svært! har du ikke skrevet det ned i din kalender?
knus

Anmeld

30. juli 2009

Fru'Rugaard

Caroline86 skriver:

hmm.. ja, så kan jeg godt se det er svært! har du ikke skrevet det ned i din kalender?
knus

¨Nej, det har jeg glemt hver gang

Anmeld

30. juli 2009

Fru'Rugaard

mariamiss6 skriver:

man er altså først i 8. uge når man er 7+1, 2,3,4,5,6,

altså 6+6 så er du 6 uger og 6 dage. i 7. uge.

7+0 så er du "bare" 7 uger henne (i ordenes bogstaveligste forstand)

7+1 så er du 7 uger og 1 dag. og dermed i 8. uge....

stadig forvirret????

og for at gøre det endnu mere forvirrende at læse så 7+1 så er du 7 uger henne men i 8. uge....  

Ja stadig meget forvirret
Jeg er 7+1 nu, altså uge 8? Hvorfor ik bare 7 uger og 1 dag?

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Fru'Rugaard skriver:

¨Nej, det har jeg glemt hver gang

nå for pokker...
så kan du nok ikke få din termin at vide før du kommer til scanning... tal evt. men din læge om at komme til en ekstra termins scanning...

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Fru'Rugaard skriver:

Ja stadig meget forvirret
Jeg er 7+1 nu, altså uge 8? Hvorfor ik bare 7 uger og 1 dag?

det er også mest "korrekt" bare at sige 7+1.. så er der ingen tvivl! Men hvis du tænker på helt i starten af graviditeten.. den aller første uge (altså uge 1) der er du 0+1 - 0+6 ikke!? ugen efter er så 1+1 - 1+6 med er jo så allerede 2. uge.. derfor det er lidt besværligt at man er en uge "foran" når man tæller på den måde.. håber du forstod

Anmeld

30. juli 2009

Fru'Rugaard

Caroline86 skriver:

det er også mest "korrekt" bare at sige 7+1.. så er der ingen tvivl! Men hvis du tænker på helt i starten af graviditeten.. den aller første uge (altså uge 1) der er du 0+1 - 0+6 ikke!? ugen efter er så 1+1 - 1+6 med er jo så allerede 2. uge.. derfor det er lidt besværligt at man er en uge "foran" når man tæller på den måde.. håber du forstod

jeg prøver i hvert fald (:

Anmeld

2. september 2009

Fru'Rugaard

Hej igen (: ..
Ja nu er jeg altså blevet i tvivl igen, med det med ugerne..
Jeg er 11+4 nu, så er jeg 12 uger henne, ik?
Jeg skifter uge om lørdagen. Men er jeg så 13 uger henne på lørdag?

Anmeld

2. september 2009

mariamiss6

Hej igen (: ..
Ja nu er jeg altså blevet i tvivl igen, med det med ugerne..
Jeg er 11+4 nu, så er jeg 12 uger henne, ik?
Jeg skifter uge om lørdagen. Men er jeg så 13 uger henne på lørdag?

nej du er 11 uger og 4 dage henne.... det vil sige du er 4 dage inde i din 12. uge (punktummet er vigtigt i denne snak hehe).... Men du er først rigtigt 12 uger henne når du er 12+0... (men det er da lettest at sige man er 12 uger henne, i stedet for 11+4, forstår jeg sagtens)

det er ligesom årets 8. uge.... altså man siger jo ikke 7 uger og 1 mandag vel... man siger at man er i den 8. (punktum) uge, men der er jo kun gået 7 uger og 1 dag.... derfor er året 7+1 uger gammel, og i den 8. uge....

vi har også året 2009, men vi er i det 21. årtusinde, fordi vi er i gang med det 21. årtusinde.  ALtså vi har taget hul på det 21. årtusinde, men vi har kun levet 2009 år....

det er næsten ikke til at forklare anderledes, og tror endda at min første forklaring var lettere at forstå....

men altså du er i din 12. uge, men du er ikke 12 uger henne endnu... du er 11 uger og 4 dage.... du er først 12 uger henne når du rammer 12+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.