Forvirret :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.827 visninger
23 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

Fru'Rugaard

Hej (:
Jeg har selv regnet ud til at jeg er 6+6 henne, men her på hjemmeside siger den at jeg er 7 uger henne idag og efter min beregning er jeg først 7 uger henne imorgen? (torsdag) - Nogen der har samme problem?

Kærligst Rikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Diana...

hvis du er 6+6 det er os 7 uger   og når det er 7+0 går du ind i 8 uge.

Knus Diana og tillykke med den lille spir.

Anmeld

29. juli 2009

BabyTosset

Diana... skriver:

hvis du er 6+6 det er os 7 uger   og når det er 7+0 går du ind i 8 uge.

Knus Diana og tillykke med den lille spir.

Hvordan kan det give 8. uge, hvis man er 7+0?? Betyder det ikke bare 7 uger + 0 dage.. Ellers har jeg da misforstået et eller andet

Knus Pia

Anmeld

29. juli 2009

Diana...

Hvordan kan det give 8. uge, hvis man er 7+0?? Betyder det ikke bare 7 uger + 0 dage.. Ellers har jeg da misforstået et eller andet

Knus Pia

det fordi du er 7 fulde uger altså du har haft din sidste uge i uge 7 og derfor heder det uge 8

fx nu er hun 6+6 så er du 6 fulde uger + 6 dage altså er du i 7 uge forstå du? 

Anmeld

29. juli 2009

Plysbjørnen

BabyTosset skriver:

Knus Pia

Når du er 7+0 har du gået 7 fulde uger + 0 dage, dvs så er du i 8. uge.

den dag du sidst havde mens er 0+0, men stadigvæk første uge af din graviditet...

Blev det forståeligt??

Anmeld

29. juli 2009

Diana...

Trold skriver:

Når du er 7+0 har du gået 7 fulde uger + 0 dage, dvs så er du i 8. uge.

den dag du sidst havde mens er 0+0, men stadigvæk første uge af din graviditet...

Blev det forståeligt??

Nemlig det er sgu så svært at forklare hi hi 

Anmeld

29. juli 2009

Pige2009

Ja, svært at forklare, men egentlig meget logisk den måde det er stillet op på, hvis man tænker over det Der er mange, der ikke helt har styr på det. Bare se inde på mavebillederne. Jeg lagde ind i uge 30 igår, og de to der ligger i forvejen skriver de er hhv. 30+0 og 30+4, men de er virkeligheden 29+0 og 29+4.

Hilsen Linda, som er 30 uger henne og 29+4

Anmeld

29. juli 2009

BabyTosset

Jo tak, jeg tror nok, jeg forstod det - Selvom jeg stadig synes, det er lidt forvirrende, hehe  Men tak i hvert fald for svarene alligevel

Knus Pia (som så selv må være i 8. uge nu )

Anmeld

29. juli 2009

Fru'Rugaard

Altså, hvis man er 6+6, så er man 7 uger henne, det forstår jeg (:
Men 7+0, det må jo komme efter 6+6 så? jeg skifter uge om torsdagen, og jeg tæller torsdag som dag 1, altså 7 uger imorgen?

Anmeld

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fru'Rugaard skriver:

Altså, hvis man er 6+6, så er man 7 uger henne, det forstår jeg (:
Men 7+0, det må jo komme efter 6+6 så? jeg skifter uge om torsdagen, og jeg tæller torsdag som dag 1, altså 7 uger imorgen?

Jeg har selv skiftedag om torsdagen og er altså 10+0 i morgen men i 11. uge... det er ikke alle beregninger der fungerer på samme måde, og den herinde regnede også 2 dage forkert med mig i forhold til min egen (og senere lægens) beregninger.. den tager ikke HELT højde for cyklus længden, selvom den er bedre end mange andre på nettet.. jeg kan regne det lynhurtigt ud for mig, hvis du giver mig dine "data"... sidste 1. mens dag og hvor mange dages cyklus du har..så skal jeg give dig det svar en læge ville komme med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.