Svimmelhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
7 svar
2 synes godt om
21. december 2013

Sjwf

Synes selv jeg har været sådan rummelig heldig med symptomer, har haft noget kvalme, som har været lidt generene i forhold til mit arbejde.men det er blevet bedre og har heldigvis ikke været så slemt at jeg har kastet op. Brysterne er lidt ømme, men ikke så slemt at kæresten ikke kan røre ved dem så længe han er lidt forsigtig
Men er så til gengæld blevet svimmel i dag, hold da helt fast. Jeg lider af lidt svimmelhed en sjælden gang imellem, men slet ikke så slemt som det er i dag. Hvis jeg rejser mig fra siddende stilling skal jeg lige bruge et øjeblik på at finde balancen, og hvis jeg læner mig foreover er det lige før jeg ryger på snotten.

Er jeg den eneste der har det sådan? Evt nogen der har et godt råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Mariam90

Sjwf skriver:

Synes selv jeg har været sådan rummelig heldig med symptomer, har haft noget kvalme, som har været lidt generene i forhold til mit arbejde.men det er blevet bedre og har heldigvis ikke været så slemt at jeg har kastet op. Brysterne er lidt ømme, men ikke så slemt at kæresten ikke kan røre ved dem så længe han er lidt forsigtig
Men er så til gengæld blevet svimmel i dag, hold da helt fast. Jeg lider af lidt svimmelhed en sjælden gang imellem, men slet ikke så slemt som det er i dag. Hvis jeg rejser mig fra siddende stilling skal jeg lige bruge et øjeblik på at finde balancen, og hvis jeg læner mig foreover er det lige før jeg ryger på snotten.

Hvor langt er du henne? 

Jeg er 7+6 og kan engang rejse mig Fra soffaen det har været meget værre fra tirsdag indtil igår hvor jeg havde det meget bedre. Men idag er det slemt igen, kan engang kigge på min mobil så svimmel som jer er. 

Det er pga at blodtrykked falder når man er gravid, så det er nok noget man bare skal igennem  Drik rigeligt med kold vand, spis is hvis det kan hjælpe dig.    For at du ikk skal liddeee så meget

Anmeld

21. december 2013

lycly

Sjwf skriver:

Det lyder som mig og jeg har et lavt blodtryk og det faldt yderligere da jeg var gravid. Så det er garanteret derfor Har du fået tjekket dit blodtryk ved læge eller sp for nylig?

Anmeld

21. december 2013

liten-mamma

Sjwf skriver:

Jeg var også meget svimmel under min graviditet og havde tildens til at falde lidt hen. Min læge og jordemoder sagde jeg var i ekstrem underskud af jern og skulle derfor tage ekstra tilskud.

Anmeld

21. december 2013

B&J

jeg tænker også jern eller blodtrykket jeg ville få tjekket begge dele

Anmeld

21. december 2013

Kit

Ja, desværre.

Mit er så slemt nu, at jeg er sygemeldt fra arbejdet. Da jeg på arbejdet røg i gulvet for tredje gang på under 14 dage, så mente de, at jeg skulle tage en ekstra snak med lægen.

Jeg har det sådan pga lavt blodtryk, hvilket jeg ikke har, når jeg ikke er gravid. Mit startede omkring 3½ måned efter jeg var sluppet af med kvalmen.

Men her er de råd jeg fik og følger, men desværre uden den store effekt.

Jerntilskud, Krauterblau, drik MASSER af vand, få let motion og så hvile. Plus saltlakrids er godt for blodtrykket, men ikke overdrive af hensyn til maven.

God bedring.

Anmeld

22. december 2013

Sjwf

Jet er 6+3 henne og har Ikke været ved læge endnu, da lægesekretæren ikke vil booke tid til mig før jeg var ca 9 uger henne, så har først tid d. 10/1 . Hun mente at en hjemme test var pålidelig nok, da jeg også vidste hvornår jeg havde min sidste mens.
Men det kunne da godt være man lige skulle ringe til lægen en morgen og lige få en professionel vurdering, så må de jo bestemme om de vil se mig før eller ej.

Anmeld

23. december 2013

Mariam90

Sjwf skriver:

Jet er 6+3 henne og har Ikke været ved læge endnu, da lægesekretæren ikke vil booke tid til mig før jeg var ca 9 uger henne, så har først tid d. 10/1 . Hun mente at en hjemme test var pålidelig nok, da jeg også vidste hvornår jeg havde min sidste mens.
Men det kunne da godt være man lige skulle ringe til lægen en morgen og lige få en professionel vurdering, så må de jo bestemme om de vil se mig før eller ej.

Ja du skal bestemt til lægen og få målt blodtryk og blodprøve som kan vise hvis du har jernmangel eller lignende. Og hvis du har kvalme/opkast skal du få piller mod det. Jeg fik udskrevet endetarm piller (Primperan 20mg) mod kvalme så jeg kunde holde væske i min krop uden at kaste det op. Og det fik jeg gennem at ringe til vagtlægen. 

En pille har hjulpet mig igennem aftenen. 

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.