Jeg håber der har været den rigtige hjælp til at skabe den gode historie sammen med deres søn - en kort historie som til trods for den er tragisk og kort blev smuk, varm og kan give smukke minder til et helt liv.
Jeg håber de fyldes af den uendelige kærlighed som er for ens barn er uden grænser, selv døden kan ikke tage kærligheden væk og den vokser til trods for man ikke får lov at være forældre på den måde som man forventede.
At være mor til et dødt barn er noget særligt, noget som er så svært men samtidig er lige så smukt og fyldt med kærlighed som et levende - det er et evigt paradoks.
Der var en præst til en allehelgen for os der har mistet børn, der talte om det lille lys i mørket. Når man mister sit barn føles verden mørk for ikke at sige sort, men selv i det mørke, i den sorg er der et lille lys - et lille bitte et som har trange kår, men som stædigt lyser. Det lille lys er en forældres kærlighed, kærligheden til ens barn, og med tiden lyser det lys kraftigere og kan lyse mørket op. Dog vil jeg sige at trods der går mange år siden man har mistet så kan mørket nogen gange stadig få overtaget over lyset, og der håber jeg at alle de som støtter i denne tid også vil lytte og støtte selvom der er gået mange år.
Anmeld