Ville I være bekymrede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. december 2013

SRP

Var til en privat gennemscanning 15+, hvilket er halvanden uge siden. Alt var fint, men hun sagde til sidst, at hun manglede at få to billeder af hjertet for at alt var tiptop. Hun sagde de nogle gange ik kunne se det på det tidspunkt, og at sådan var det nogle gange. Fik ikke at vide, hvad det var, men hun sagde de ville kigge efter det til den officielle scanning i uge 20. Håber virkelig det er fordi hjertet ikke er udviklet så tidligt :/ er sgu nervøs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

BigHope13

SRP skriver:

Var til en privat gennemscanning 15+, hvilket er halvanden uge siden. Alt var fint, men hun sagde til sidst, at hun manglede at få to billeder af hjertet for at alt var tiptop. Hun sagde de nogle gange ik kunne se det på det tidspunkt, og at sådan var det nogle gange. Fik ikke at vide, hvad det var, men hun sagde de ville kigge efter det til den officielle scanning i uge 20. Håber virkelig det er fordi hjertet ikke er udviklet så tidligt :/ er sgu nervøs

Jeg ville ikke være bekymret på nuværende tidspunkt hvis alt andet så ud som det skulle

jeg var til md scanning 18+3 og alt så rigtig fint ud, de kunne bare ikke komme til at scanne hjertet ordentligt pga hans position, og de mente også det ville være nemmere at se når han var vokset lidt mere, så kom afsted i uge 21 igen hvor alt var blevet meget mere tydeligt og de så fandt ud af at han var helt sund og rask.

Så tænker din baby bare skal have tid til at vokse sig større og de til MD kan se alt og finde ud af at alt er okay
synes det er for tidligt at bekymre sig når man ikke har fået at vide der er noget galt, men det er sværre sagt end gjort og man kan altid gøre sig selv mere nervøs end hvad godt er

Anmeld

21. december 2013

ms86

Jeg var også til en ekstra hjertescanning omkring uge 21 (ca. 2 uger efter MD), da babys position gjorde det umuligt for dem at være 100% sikre på at alt var som det skulle være. Jeg tog det som en bonus med en ekstra scanning + et udtryk for deres grundighed/professionelle stolthed - dvs. at de ikke ville sige noget var fint, så længe de ikke var 100% sikre - også selvom de ikke regnede med at noget var galt. 
Synes ikke du skal være bekymret - det er en ærlig sag at man ikke kan se alt til en scanning! Især ikke så tidligt. 

"Min" scanningsdame fortalte at hjertefejl oftest ikke kommer alene, så når alt andet er ok er hjertet det sikkert også! 

Anmeld

23. december 2013

SRP

Tusind tak for jeres svar Jeg må se om jeg kan slå koldt vand i blodet - det er bare svært, når man jo inderligt bekymrer sig om sin lille baby. Håber min MD-scanning om ca. 3 uger giver mig vished og ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.