Isabel85 skriver:
Hej Mette 
Lige efter jeg skrev dette indlæg måtte jeg bare acceptere, at jeg ikke kunne putte den lille til natten før mellem kl 23-01. Jeg havde en forestilling om, at hun skulle sove kl 20-21 om aftenen, men den gik slet ikke. Og som vores SP siger, så er det meget normalt i denne alder. Ugerne efter gik det fint, jeg lagde hende ind i dynen, gav hende sut og gik lidt rundt med hende i et mørkt rum og sang eller nynnede. Så faldt hun ret hurtigt i søvn, men som sagt, ml. kl 23-01. Men men, så her for en uge siden nægter hun pludselig at tage sutten!! Og det er ligesom sutten, der får hende til at falde til ro og give slip
alle de ting med at svøbe, vugge og gå rundt hjælper ikke, så hun har bare skreget hver aften i en uge
det eneste der har hjulpet, er at amme hende i sengen, så hun falder i søvn ved brystet. Men ikke engang det hjælper hver gang, så nogle aftener har hun bare skreget indtil hun er dødtræt og giver op. Så vi er tilbage ved 0 her. Til gengæld så sover hun i ca. ti timer kun afbrudt af to tre amninger. Men vores aftener er hårde lige for tiden. Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe.
Det lyder rigtig meget som mønsteret for min datter, bortset fra at hun altid har været sådan. Nu er hun 14 uger, og det er ganske normalt her, at jeg bruger halvanden time på at amme hende i sengen i et mørklagt soveværelse, kun for at hun vågner i dét øjeblik jeg forsøger at lægge hende i seng.
Hvis jeg svøber hende og forsøger at vugge hende til ro, kan hun godt skrige op mod 45 min inden hun overgiver sig, og igen vågner hun ofte, når jeg lægger hende - selvom jeg altid venter en halv time inden.
Hun nægter at tage sutten og har altid gjort. Har også prøvet at vugge hende i barnevognen, og det er først inden for den sidste uges tid det er begyndt at lykkes, at få hende til ro der, og som regel kun, hvis jeg har ammet hende næsten i søvn lige inden, og så sover hun oftest Max 45 min.
Aner snart ikke mine levende råd
Anmeld