Hej
kunne godt bruge nogle gode råd omkring putning af vores 9 uger gamle datter.
Problemet kommer om aftenen, når hun skal puttes til natten. Hun kæmper imod som en gal, er bare ked af det og utilfreds. Jeg kan se at hun er dødtræt, men hun vil bare ikke overgive sig til søvnen. Og når hun so falder til ro og falder i søvn, så går der ikke lang tid før hun vågner igen. Mit nuværende ritual er: jeg svøber hende ind i dynen, synger for hende og nusser hende på hoved/pande, og efter anvisning fra sundhedsplejerske, så kigger jeg væk, så jeg ikke holder hende vågen med øjenkontakt. Når hun så er rigtig tæt på at sove, lægger jeg hende i lift/seng, nusser hende lidt mere indtil hun er helt væk. Så går der måske 10 min, så vågner hun igen. Og så op igen og samme ritual igen. Det kan tage et par timer, og jeg kan blive meget frustreret til sidst. Og min ryg og nakke er virkelig smadret efter af at bære rundt på hende og vugge hende. Hvordan putter I jeres babyer? Ved godt at det der fungerer godt for nogen ikke nødvendigvis fungerer for alle, men det kunne være rigtig dejligt at høre hvad I gør for at få jeres guldklumper til at sove.
Det er kun mig der putter, fordi af en eller anden grund, så er det kun mig der kan få hende til at falde til ro. Hun kan blive helt hysterisk når far prøver, og det kan jeg slet ikke holde ud at høre på. Men det er også virkelig hårdt hvis det fortsætter sådan, det kan jeg ikke holde til.
Anmeld