Bløder rødt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Der er en del, der bløder lidt gennem hele graviditeten. Men jeg ville købe en tryghedsscanning så du kan få ro

en tryghedsscanning? Hvad er det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Anonym trådstarter

Hvor er i altså skønne alle sammen. TAK <3

Anmeld

18. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

en tryghedsscanning? Hvad er det ?

Det er en kort scanning, hvor de lige ser om alt ser ud som det skal, og de kan nogle gange også se, hvor blødningerne kommer .. Prøv at tal med lægen, de kan hvis de ser grund til det, henvise dig til en tidlig scanning.

Hvis du selv skal købe en koster de som regel 3-400 kr

Anmeld

18. december 2013

Mie89

virkelig? Det er min første graviditet så jeg er rimelig bange for at miste.... og jeg bliver kun mere forvirret af at finde viden om det på nettet

Jeg tror det er meget normalt for gravide at tænke at blødninger er lig med at man er ved at miste - men realiteten er altså nogen gange en anden - heldigvis  Nogle gange for kroppen ikke sendt signaler om at menstruationen skal stoppe, og derfor kan nogen bløde hele vejen igennem, på det tidspunkt de ellers skulle have mens. Andre gange kan blødninger skyldes bristede blodkar eller lign, da livmoderhalsen og generelt hele området bare er ekstra følsomt ! Selvfølgelig er der desværre også muligheden for at en blødning kan være tegn på en spontan abort, men der er blødningen enten meget kraftigt eller ledsaget af smerter. (jeg har 7-9-13 aldrig selv haft en SA så jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed)

Men lad være med at læse alt for meget om det på nettet - det gør dig bare mere bekymret ! Sørg for at have et godt kritisk filter i hovedet når du læser artikler, opslag herinde eller snakker med andre kvinder generelt. Alle graviditeter er altså forskellige og du kan bruge resten af din graviditet på at gå rundt og være bekymret, eller du kan vælge at lægge den på hylden og nyde din graviditet for den vidunderlig ting det er - lyt til din læge, jordemoder og ikke mindst din egen mavefornemmelse ! Og sørg så lige for en god portion fornuft og kritisk sans  

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det er en kort scanning, hvor de lige ser om alt ser ud som det skal, og de kan nogle gange også se, hvor blødningerne kommer .. Prøv at tal med lægen, de kan hvis de ser grund til det, henvise dig til en tidlig scanning.

Hvis du selv skal købe en koster de som regel 3-400 kr

fedt det vil jeg lige kigge videre på... tusind tak  

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Mie89 skriver:

Jeg tror det er meget normalt for gravide at tænke at blødninger er lig med at man er ved at miste - men realiteten er altså nogen gange en anden - heldigvis  Nogle gange for kroppen ikke sendt signaler om at menstruationen skal stoppe, og derfor kan nogen bløde hele vejen igennem, på det tidspunkt de ellers skulle have mens. Andre gange kan blødninger skyldes bristede blodkar eller lign, da livmoderhalsen og generelt hele området bare er ekstra følsomt ! Selvfølgelig er der desværre også muligheden for at en blødning kan være tegn på en spontan abort, men der er blødningen enten meget kraftigt eller ledsaget af smerter. (jeg har 7-9-13 aldrig selv haft en SA så jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed)

Men lad være med at læse alt for meget om det på nettet - det gør dig bare mere bekymret ! Sørg for at have et godt kritisk filter i hovedet når du læser artikler, opslag herinde eller snakker med andre kvinder generelt. Alle graviditeter er altså forskellige og du kan bruge resten af din graviditet på at gå rundt og være bekymret, eller du kan vælge at lægge den på hylden og nyde din graviditet for den vidunderlig ting det er - lyt til din læge, jordemoder og ikke mindst din egen mavefornemmelse ! Og sørg så lige for en god portion fornuft og kritisk sans  

Ja det er også rigtig... Man kan blive helt rundtosset af alle de forskellige graviditeter som folk fortæller om... Så nu vil jeg gå i seng med en god mave fornemmelse og en (forhåbentlig) sund baby i maven  

Men hvad skulle jeg dog gøre uden baby.dk ? Det er jo fantastisk man lige kan skrive sine bekymringer også få dem beroliget tak alle sammen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.