Pædagoguddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg søgte ind i sommers med studie start til september, men blev ikke optaget! Det var på trods af, at jeg opfyldte de fag/niveauer de krævede (har også taget hf enkeltfag).
Havde et fag sammen med esiuol vi søgte ind samtidig, hun havde relevant erhvervserfaring og ikke jeg..

Studievejlederen, som jeg talte med, sagde at mange som førhen, ville have valgt læreudd søger i stigende grad ind som pæd. pga der adgangskrav/gennemsnits krav.. Og de kommer jo foran "i køen" så at sige, når de har en hel hf..

Så ja, det kan være svært at blive optaget, med ved ikke hvordan det er i diT område.. Søgte ind i Aalborg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Zelinasmor

EnSødMor skriver:

Hej piger.. 

Jeg ønsker at starte med pædagog uddannelsen, på pædagogseminariet, men jeg er i tvivl om nogle ting..

1. Jeg er igang med at læse de hf fag jeg skal bruge for at komme ind, dem er jeg færdig med til sommer, men ansøgningsfristen er den 15 marts, men der har jeg jo endnu ikke fået karaktere for faget? Så kan jeg vel ikke søge ind? Eller hvordan? ;-) 

2. Havde søgt ind på pau, men fik afslag, fordi det er svært at komme ind er det ligeså svært på pædagogseminariet?

3. De bøger man skal bruge på uddannelsen skal de betales selv?  

tak for hjælpen.. ;-) 

Jeg har pædagogpakken (HF-fag). Jeg kom ind da jeg søgte i Esbjerg. Min veninde fra Kolding fik afslag selvom hun havde bedre karaktere end mig. Så det er forskelligt fra skole til skole hvor mange ansøgere der er osv. Pau er sværere at komme ind på en pædagoguddannelsen. Og den giver slet ikke det samme ansvar som en pædagog. Lønnen er væsentlig lavere for pauere end pædagoger osv. Bøgerne skal du selv betale. Jeg har ikke kunne låne bøgerne på biblioteket. Så har købt både brugte og nye. Er færdig med mit første år nu og har brugt 4000 på bøger. Det render nok op i ca. 10.000 som man også bliver forberedt på når man får sit optagelsesbrev. 

Anmeld

18. december 2013

esioul

Zelinasmor skriver:

Jeg har pædagogpakken (HF-fag). Jeg kom ind da jeg søgte i Esbjerg. Min veninde fra Kolding fik afslag selvom hun havde bedre karaktere end mig. Så det er forskelligt fra skole til skole hvor mange ansøgere der er osv. Pau er sværere at komme ind på en pædagoguddannelsen. Og den giver slet ikke det samme ansvar som en pædagog. Lønnen er væsentlig lavere for pauere end pædagoger osv. Bøgerne skal du selv betale. Jeg har ikke kunne låne bøgerne på biblioteket. Så har købt både brugte og nye. Er færdig med mit første år nu og har brugt 4000 på bøger. Det render nok op i ca. 10.000 som man også bliver forberedt på når man får sit optagelsesbrev. 

Hold da op. Det var godt nok dyrt.

Har du købt alle dine nye?

Jeg har ca. brugt 2000 kr og det lyder ikke til vi skal have flere bøger på 1 semester

Anmeld

18. december 2013

Zelinasmor

esioul skriver:

Hold da op. Det var godt nok dyrt.

Har du købt alle dine nye?

Jeg har ca. brugt 2000 kr og det lyder ikke til vi skal have flere bøger på 1 semester

Nej har købt nogen brugt. Købte for 2000 på 1 semester og ca. 2000 igen på 2. Semester. Nu skal jeg i lønnet praktik så der kommer ingen bøger på 3 semester. Men jeg ved at vi igen skal købe på 4 semester. Man skal jo købe nye bøger løbende på uddannelsen 

Anmeld

18. december 2013

esioul

Zelinasmor skriver:

Nej har købt nogen brugt. Købte for 2000 på 1 semester og ca. 2000 igen på 2. Semester. Nu skal jeg i lønnet praktik så der kommer ingen bøger på 3 semester. Men jeg ved at vi igen skal købe på 4 semester. Man skal jo købe nye bøger løbende på uddannelsen 

forstod det bare som om du havde brugt 4000 på bøger til 1 semester :0) det lød bare af meget.

Anmeld

19. december 2013

Zelinasmor

esioul skriver:

forstod det bare som om du havde brugt 4000 på bøger til 1 semester :0) det lød bare af meget.

Jeg mente at jeg er færdig med mit 1 år. Dvs. jeg er færdig med 2 semester. 

Anmeld

19. december 2013

EnSødMor

esioul skriver:

Jeg startede på uddannelse i sep, kom ind første gang jeg søgte. Søgte ind 2 steder og fik 1 prioriteten

Du skal eftersende dit eksamensbevis, det skriver man i ansøgningen man sender af sted, at man er i gang med de fag der skal til for at komme ind.

Man betaler selv for bøgerne. Jeg har købt nogle af mine brugte.  

Har lige endnu er spørgsmål... - Altså der står at ansøgningsfristen er 15. Marts, og at alle beviser osv skal sendes inden der, men har jo først karakterene til Juni.. optager de kun 1 gang om året?

Anmeld

19. december 2013

esioul

EnSødMor skriver:

Har lige endnu er spørgsmål... - Altså der står at ansøgningsfristen er 15. Marts, og at alle beviser osv skal sendes inden der, men har jo først karakterene til Juni.. optager de kun 1 gang om året?

De optager feb og sep.

Ansøgningen skal være inde senest 15 marts, og så eftersender man sine eksamens papirer online. (kan ikke lige huske hvilken dato)

I ansøgningen til 15 marts er der en rubrik hvor du skal krydse af hvilket adgangsgrundlag du søger med. Og det er HF og der står også hvornår det afsluttes.

SÅ ved de godt dine karakterer kommer  

Anmeld

19. december 2013

esioul

Hej piger.. 

Jeg ønsker at starte med pædagog uddannelsen, på pædagogseminariet, men jeg er i tvivl om nogle ting..

1. Jeg er igang med at læse de hf fag jeg skal bruge for at komme ind, dem er jeg færdig med til sommer, men ansøgningsfristen er den 15 marts, men der har jeg jo endnu ikke fået karaktere for faget? Så kan jeg vel ikke søge ind? Eller hvordan? ;-) 

2. Havde søgt ind på pau, men fik afslag, fordi det er svært at komme ind er det ligeså svært på pædagogseminariet?

tak for hjælpen.. ;-) 

fejl

Anmeld

19. december 2013

esioul

EnSødMor skriver:

Hej piger.. 

tak for hjælpen.. ;-) 

Men du kan absolut ikke blive valgt fra. Dit bevis skal bare eftersendes.

Men det er meget rodet med det ansøgning dertil. Jeg bøvlede os en del med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.