Pædagoguddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.830 visninger
20 svar
1 synes godt om
18. december 2013

EnSødMor

Hej piger.. 

Jeg ønsker at starte med pædagog uddannelsen, på pædagogseminariet, men jeg er i tvivl om nogle ting..

1. Jeg er igang med at læse de hf fag jeg skal bruge for at komme ind, dem er jeg færdig med til sommer, men ansøgningsfristen er den 15 marts, men der har jeg jo endnu ikke fået karaktere for faget? Så kan jeg vel ikke søge ind? Eller hvordan? ;-) 

2. Havde søgt ind på pau, men fik afslag, fordi det er svært at komme ind er det ligeså svært på pædagogseminariet?

3. De bøger man skal bruge på uddannelsen skal de betales selv?  

tak for hjælpen.. ;-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

KThomsen

EnSødMor skriver:

Hej piger.. 

Jeg ønsker at starte med pædagog uddannelsen, på pædagogseminariet, men jeg er i tvivl om nogle ting..

1. Jeg er igang med at læse de hf fag jeg skal bruge for at komme ind, dem er jeg færdig med til sommer, men ansøgningsfristen er den 15 marts, men der har jeg jo endnu ikke fået karaktere for faget? Så kan jeg vel ikke søge ind? Eller hvordan? ;-) 

2. Havde søgt ind på pau, men fik afslag, fordi det er svært at komme ind er det ligeså svært på pædagogseminariet?

tak for hjælpen.. ;-) 

Du kan sagtens søge ind selvom du ikke er færdig med dine hf fag. Det spørger de om i ansøgningen

Det er svært at komme ind da der er mange der søger så derfor vil jeg råde dig til at søge ind 2 eller 3 steder hvor de har uddannelsen.

Ja du skal selv betale for alle dine bøger men de fleste kan man låne på biblioteket og så kopiere der man skal bruge:-) der er nogle bøger man skal købe da man skal bruge dem igennem alle 3 1/2 år:-) 

Håber det hjalp dig lidt:-)

Anmeld

18. december 2013

esioul

EnSødMor skriver:

Hej piger.. 

tak for hjælpen.. ;-) 

Jeg startede på uddannelse i sep, kom ind første gang jeg søgte. Søgte ind 2 steder og fik 1 prioriteten

Du skal eftersende dit eksamensbevis, det skriver man i ansøgningen man sender af sted, at man er i gang med de fag der skal til for at komme ind.

Man betaler selv for bøgerne. Jeg har købt nogle af mine brugte.  

Anmeld

18. december 2013

EnSødMor

KThomsen skriver:

Du kan sagtens søge ind selvom du ikke er færdig med dine hf fag. Det spørger de om i ansøgningen

Det er svært at komme ind da der er mange der søger så derfor vil jeg råde dig til at søge ind 2 eller 3 steder hvor de har uddannelsen.

Ja du skal selv betale for alle dine bøger men de fleste kan man låne på biblioteket og så kopiere der man skal bruge:-) der er nogle bøger man skal købe da man skal bruge dem igennem alle 3 1/2 år:-) 

Håber det hjalp dig lidt:-)

Okay.. Tusinde tak... Vil prøve at se om jeg kan finde ud af det så.. :-) 

Okay, havde bare hørt det var rimlig nemt at komme ind, men tak.. Man kan jo altid forsøge, 

Anmeld

18. december 2013

EnSødMor

esioul skriver:

Jeg startede på uddannelse i sep, kom ind første gang jeg søgte. Søgte ind 2 steder og fik 1 prioriteten

Du skal eftersende dit eksamensbevis, det skriver man i ansøgningen man sender af sted, at man er i gang med de fag der skal til for at komme ind.

Man betaler selv for bøgerne. Jeg har købt nogle af mine brugte.  

Tusinde tak, så vil jeg prøve det, tak skal du have' ;-)) 

Ja tænker også at købe dem brugt hvis det er, mange tak! 

Anmeld

18. december 2013

KThomsen

EnSødMor skriver:

Tusinde tak, så vil jeg prøve det, tak skal du have' ;-)) 

Ja tænker også at købe dem brugt hvis det er, mange tak! 

Hvor har du tænkt dig at søge ind henne? I viborg er der ihverfalde ventetid:-)

Anmeld

18. december 2013

LilleLene

EnSødMor skriver:

Hej piger.. 

tak for hjælpen.. ;-) 

læser u til en hel hf??

Anmeld

18. december 2013

EnSødMor

LilleLene skriver:

læser u til en hel hf??

Nej læser kun de fag jeg skal bruge

Anmeld

18. december 2013

EnSødMor

KThomsen skriver:

Hvor har du tænkt dig at søge ind henne? I viborg er der ihverfalde ventetid:-)

I Slagelse

Anmeld

18. december 2013

LilleLene

EnSødMor skriver:

Nej læser kun de fag jeg skal bruge

nååårh okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.