Jer med 2 eller flere børn? har i prøvet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. december 2013

MarikaPigen

Hej Alle. Ville høre om der er andre der har oplevet at storesøster/storebror bliver morsyg, pattet og har et meget stort og pludseligt behov for sin mor når de skal være storesøskende? Min dreng har fra den dag vi annoncerede graviditeten for ham haft et kæmpe behov for at være sammen med mig hele tiden og snakker somme tider meget babysprog "mig vil ha mad" "mig er sur" osv. Jeg prøver at give plads til at han er en smule baby istedet for stor dreng, hvis det er det hans behov er. Jeg undrer mig bare.. Det foregår kun herhjemme ved mig, ikke i børnehave eller andet. Jeg har ikke indtrykket af at han er ked af det eller bange for at baby skal tage hans plads så jeg er sikker på han ikke mistrives.. Andre der har prøvet det?

Min dreng er iøvrigt 5 år, bliver 6 til maj. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Malthe2010

MarikaPigen skriver:

Hej Alle. Ville høre om der er andre der har oplevet at storesøster/storebror bliver morsyg, pattet og har et meget stort og pludseligt behov for sin mor når de skal være storesøskende? Min dreng har fra den dag vi annoncerede graviditeten for ham haft et kæmpe behov for at være sammen med mig hele tiden og snakker somme tider meget babysprog "mig vil ha mad" "mig er sur" osv. Jeg prøver at give plads til at han er en smule baby istedet for stor dreng, hvis det er det hans behov er. Jeg undrer mig bare.. Det foregår kun herhjemme ved mig, ikke i børnehave eller andet. Jeg har ikke indtrykket af at han er ked af det eller bange for at baby skal tage hans plads så jeg er sikker på han ikke mistrives.. Andre der har prøvet det?

Jeg tror det er helt normalt, min søn på 3 leger også engang imellem baby, han fik en lillebror for 3 måneder siden..

Anmeld

18. december 2013

LinLin

Har ikke prøvet det selv men synes da det lyder helt normalt

Anmeld

18. december 2013

MarikaPigen

Det er jeg glad for.. Det er bare sært min ellers så selvstændige dreng er blevet så pattet. 

Anmeld

18. december 2013

Mum33

Min søn talte også babysprog og hang på mig meget. Var ved at blve sindssyg  Det gik over og tror det har været hans måde at "lege sig til en forståelse af, hvad der var ved at ske, samtidig med at skabe tryghed i noget ukendt". Han er 4

Anmeld

18. december 2013

MorDk

Det er ganske normalt. Det er deres form for "overlevelse" 

Min søn er 3 år og har et meget dlot og veludviklet sprog. Til tider slår han helt over i baby-stadie. Det er ret normalt og vi giver også plads til det (alt med måde)

Anmeld

18. december 2013

Clisolka

MarikaPigen skriver:

Min pige på 3 år blev i september storesøster og hun kan også finde på at falde ind i baby-stadiet igen, hvor hun snakker baby-sprog og skal ligge i mine eller hendes fars ame svøbt i hendes dyne. Vi giver selvfølgelig også plads til det, for så tit sker det nu ikke 

Til at starte med troede jeg det var fordi hun var jaloux, men det er ikke tilfældet. Hun elsker sin lillebror overalt på jorden 

Anmeld

18. december 2013

Aabye

Min den ældste (2 år og 8 mdr) snakker kun babysprog til hans lillebror som nu er 14 mdr. 

Han kan dog godt engang imellem kravle op til os og lægge sig hos os imens han siger: "Jeg er en lille baby mor".. 
Men så er den faktisk heller ikke længere end det.. 

Nu var han selvfølgelig også meget lille da han fik en lillebror. Så det kan godt være at det er her forskellen er..

Anmeld

18. december 2013

Sitrani

MarikaPigen skriver:

Jeg tror det er meget naturligt! Min datter på 2,5 år leger også baby engang imellem, og hun skal ikke engang være storesøster....  Hun vil ligge i mine arme, lade som om hun græder, taber sutten og siger mam-mam-man osv.

Jeg tror det nogen gange er lidt hårdt at være en stor pige\dreng.... Og så kan man godt få brug for at være lille igen, og søge sin mors tryghed Herhjemme spiller jeg bare med på den (med måde selvfølgelig)... Det går over igen...

Anmeld

18. december 2013

MarikaPigen

Tusind tak for svar, jeg lader ham skeje ud som baby lige så tosset han vil.. Det lyder jo til han langt fra er det enste barn der har prøvet det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.