MarikaPigen skriver:
Hej Alle. Ville høre om der er andre der har oplevet at storesøster/storebror bliver morsyg, pattet og har et meget stort og pludseligt behov for sin mor når de skal være storesøskende? Min dreng har fra den dag vi annoncerede graviditeten for ham haft et kæmpe behov for at være sammen med mig hele tiden og snakker somme tider meget babysprog "mig vil ha mad" "mig er sur" osv. Jeg prøver at give plads til at han er en smule baby istedet for stor dreng, hvis det er det hans behov er. Jeg undrer mig bare.. Det foregår kun herhjemme ved mig, ikke i børnehave eller andet. Jeg har ikke indtrykket af at han er ked af det eller bange for at baby skal tage hans plads så jeg er sikker på han ikke mistrives.. Andre der har prøvet det?
Min dreng er iøvrigt 5 år, bliver 6 til maj.
Jeg tror det er meget naturligt!
Min datter på 2,5 år leger også baby engang imellem, og hun skal ikke engang være storesøster.... Hun vil ligge i mine arme, lade som om hun græder, taber sutten og siger mam-mam-man osv.
Jeg tror det nogen gange er lidt hårdt at være en stor pige\dreng.... Og så kan man godt få brug for at være lille igen, og søge sin mors tryghed
Herhjemme spiller jeg bare med på den (med måde selvfølgelig)... Det går over igen...
Anmeld