Spørgsmål ang. VUC og su :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. december 2013

MorT3Banditter

Hej

Jeg har tilmeldt mig VUC fjernstudie så jeg skal studere enkelte fag hjemmefra. Det gjorde jeg den 6/12 og der fik jeg at vide at jeg ville få mit skema i løbet af ugen efter, men har stadig ikke modtaget det? Hvor lang tid går der før jeg får det?

Og ang. SU. Når jeg nu er tilmeldt VUC og har de timer jeg skal have for at blive su berettiget, så kan de vel ikke nægte mig i at få su og su lån? Og hvornår får jeg svar på om jeg er berettiget til det? Jeg søgte det samme dag som jeg blev tilmeldt.
Har ikke prøvet at søge su før så kender slet ikke reglerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

esioul

MorT2Banditter skriver:

Hej

Jeg har tilmeldt mig VUC fjernstudie så jeg skal studere enkelte fag hjemmefra. Det gjorde jeg den 6/12 og der fik jeg at vide at jeg ville få mit skema i løbet af ugen efter, men har stadig ikke modtaget det? Hvor lang tid går der før jeg får det?

Og ang. SU. Når jeg nu er tilmeldt VUC og har de timer jeg skal have for at blive su berettiget, så kan de vel ikke nægte mig i at få su og su lån? Og hvornår får jeg svar på om jeg er berettiget til det? Jeg søgte det samme dag som jeg blev tilmeldt.

Du kan se status på din ansøgning inde på su.dk

Jeg ville nok give skolen en opringning

Anmeld

16. december 2013

Sandratoft

MorT2Banditter skriver:

Hej

Hvis du er beretiget til SU, så nej, så kan de ikke nægte dig det. 

Der kan desværre gå et stykke tid inden du får svar på din ansøgning. Hvornår skal du starte?

Anmeld

16. december 2013

livhemdrup

Hvordan tjekker man status på ansøgning jeg afventer nemlig også

Anmeld

16. december 2013

Sandratoft

livhemdrup skriver:

Hvordan tjekker man status på ansøgning jeg afventer nemlig også

Det gør man inde på minsu

Anmeld

16. december 2013

MorT3Banditter

Sandratoft skriver:

Hvis du er beretiget til SU, så nej, så kan de ikke nægte dig det. 

Der kan desværre gå et stykke tid inden du får svar på din ansøgning. Hvornår skal du starte?

Jamen jeg skulle sådan set starte lige så snart jeg fik mit skema. Så vil gerne have det snart så jeg kan komme i gang

Anmeld

16. december 2013

Monski

MorT2Banditter skriver:

Jamen jeg skulle sådan set starte lige så snart jeg fik mit skema. Så vil gerne have det snart så jeg kan komme i gang

Jeg studerer også enkeltfag på fjernstudie på vuc, har du fået dit kursistnummer?
- jeg har aldri prøvet at få en skema når det var fjernundervisning men det kan jo sagtens være forskelligt fra skole til skole

Anmeld

16. december 2013

Monski

MorT2Banditter skriver:

Jeg studerer også enkeltfag på fjernstudie på vuc, har du fået dit kursistnummer?
- jeg har aldri prøvet at få en skema når det var fjernundervisning men det kan jo sagtens være forskelligt fra skole til skole

Anmeld

16. december 2013

MorT3Banditter

Monski skriver:

Ja det har jeg fået. Ham studievejlederen sagde at jeg ville få et skema som jeg skulle følge med de fag jeg har valgt.

Hvordan er du så kommet i gang uden et skema?

Anmeld

16. december 2013

Monski

MorT2Banditter skriver:

Ja det har jeg fået. Ham studievejlederen sagde at jeg ville få et skema som jeg skulle følge med de fag jeg har valgt.

Hvordan er du så kommet i gang uden et skema?

Loggede ind på fronter (der er helt sikkert et link på skolens hjemmeside), men mit kursistnummer som brugernavn og som start er det vidst ens fødselsdagsdato der er koden
Så finder jeg de hold jeg har tilmeldt mig, og så står der en masse informationer derinde - denne gang skrev begge mine lærer et godt stykke tid inden holdene egentlig startede
Håber det hjalp lidt - det er virkelig forvirrende noglegange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.