Pau og 2. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Savannah

Anonym skriver:

Hehe jamen så må det jo være fordi det er lavet om 

Kan ikke svare på dit spørgsmål, men synes du skal kontakte FOA. De ved alt om det.

Det er i øvrigt forskelligt fra skole til skole, jeg går på pau og har kun 6. Måneders praktikker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Kan ikke svare på dit spørgsmål, men synes du skal kontakte FOA. De ved alt om det.

Det er i øvrigt forskelligt fra skole til skole, jeg går på pau og har kun 6. Måneders praktikker.

Okay jamen det gør jeg også så snart jeg er inmeldt (eller kan man melde sig ind i FOA så snart kontrakten er underskrevet ? ) 

Anmeld

16. december 2013

Savannah

Anonym skriver:

Okay jamen det gør jeg også så snart jeg er inmeldt (eller kan man melde sig ind i FOA så snart kontrakten er underskrevet ? ) 

Det kan du vel gøre nu ring og snak med dem, de er rigtig gode til at vejlede :-) husk du kan få rabat når du er elev.

Anmeld

21. december 2013

MarianneRubi

Det er sådan for dig hvis du har tidligere erhverserfaring altså det med at din 1 praktik er 14 dage. For er du helt ny er både 1 og 2 praktik6. Mdr, og i første praktik møder man de 2 mdrs prøvetid.
Men ja det jeg ved, er lige blevet færdig uddannet pau her i nov.
De piger jeg gik i klasse med gik på barsel lige i den 2 praktik periode, så derfor er det sådan At du starter i januar, og tager den praktik og den efterfølgende skoleperiode, så går dupperne barsel og når den er ovre kan du vende tilbage til skolen og tage anden praktik periode!
Men det her er ikk kun FOA du skal snakke med, du skal snakke med lederne på skolen, den kommune du er ansat i også! Da det er den der skal tage stilling til din sag. Angående FOA skal du have optjent de her timer før du er dagpengeberetiget. Det vil sige et års medlemskab af a kassen. Så tror ikke du får noget fra FOA under barsel :/

Men det her det jeg ved hvad angår dem jeg gik i klasse med.

Håber du kan bruge det

Anmeld

21. december 2013

Anonym trådstarter

MarianneRubi skriver:

Det er sådan for dig hvis du har tidligere erhverserfaring altså det med at din 1 praktik er 14 dage. For er du helt ny er både 1 og 2 praktik6. Mdr, og i første praktik møder man de 2 mdrs prøvetid.
Men ja det jeg ved, er lige blevet færdig uddannet pau her i nov.
De piger jeg gik i klasse med gik på barsel lige i den 2 praktik periode, så derfor er det sådan At du starter i januar, og tager den praktik og den efterfølgende skoleperiode, så går dupperne barsel og når den er ovre kan du vende tilbage til skolen og tage anden praktik periode!
Men det her er ikk kun FOA du skal snakke med, du skal snakke med lederne på skolen, den kommune du er ansat i også! Da det er den der skal tage stilling til din sag. Angående FOA skal du have optjent de her timer før du er dagpengeberetiget. Det vil sige et års medlemskab af a kassen. Så tror ikke du får noget fra FOA under barsel :/

Men det her det jeg ved hvad angår dem jeg gik i klasse med.

Håber du kan bruge det

Okay så det vil sige jeg kommer til af skulle på kontanthjælp under barslen, eller får man elevløn? 

nu skriver du at de skal vurdere min sag. Hvad mener du med det? At de skal vurdere om de vil lade mig vende tilbage efter barsel eller jeg bliver smidt ud, eller hvordan? 

Anmeld

21. december 2013

Enirt

Anonym skriver:

Men er der ikke nogen der kan hjælpe mig mit egentlige spørgsmål? Er nemlig meget nervøs for om jeg kan regne med at blive smidt ud når jeg ikke når at komme i 2. Praktik hvor de 3 mdr opsigelse stadig gælder, og hvis jeg ikke bliver smidt ud, hvordan det så foregår med løn og det hele? 

Jeg mener helt bestemt at du kan få overlov når du er gravid. Men det økonomiske er jeg ikke helt sikker på. Men penge skal du nok få imens det er jeg sikker på.

Anmeld

21. december 2013

Anonym trådstarter

Enirt skriver:

Jeg mener helt bestemt at du kan få overlov når du er gravid. Men det økonomiske er jeg ikke helt sikker på. Men penge skal du nok få imens det er jeg sikker på.

Okay, har jo læst en del om at mange bliver fyret osv, når de bliver gravide (pau elever og ssh elever) så ja bliver jo lidt nervøs :/

Anmeld

21. december 2013

Enirt

Anonym skriver:

Okay, har jo læst en del om at mange bliver fyret osv, når de bliver gravide (pau elever og ssh elever) så ja bliver jo lidt nervøs :/

hmm, kan huske der var en for min parallel klasse blev gravid og hun fik overlov og startede op igen i ny klasse næsten som vi andre var færdige.

prøv at ringe til din skole og FOA og snak med dem.

Anmeld

22. december 2013

MarianneRubi

Anonym skriver:

Okay så det vil sige jeg kommer til af skulle på kontanthjælp under barslen, eller får man elevløn? 

nu skriver du at de skal vurdere min sag. Hvad mener du med det? At de skal vurdere om de vil lade mig vende tilbage efter barsel eller jeg bliver smidt ud, eller hvordan? 

Du er jo ansat af en kommune så vil mene det er dem der betaler sin barsel, aner det ikke

Vurdere din sag:
Jeg ved fra min kommune da jeg lige inden afsluttende opgave på første år kom til skade med mit knæ, at de sagde til kig det er skolen der skal vurdere om du kan gennemføre dit første skoleforløb ikke os, men lader de Dig ikke bestå, så har du første ret til at komme ind når der starter nyt hold op forfra, jeg var så heldig de lod mig komme igennem. Så ja det er op til skolen at vurdere om du gennemføre din skoleperiode eller om du skal starte forfra på den efter Din barsel.
Så mit ord vurdere skal du ikke tage sådan heeeeeelt ilde op, jeg tror bare jeg brugte det forkerte, ku bare ikke lige komme på et andet

Hvilken by er skolen du går på?
Men smide dig ud ? Det gør de ikke bare med mindre du har lavet noget lort! Og gør de det så er du forhåbentligt i FOA til den tid, også må du simpelthen kontakte dem og få dem til at hjælpe dig hvis de smider dig ud, med det grundlag at du er gravid! For du bør kunne genoptage din uddannelse efter din barsel uden problemer !

Anmeld

22. december 2013

MarianneRubi

Og som enirt siger

Så kommer du nok bare på et andet hold når du kommer tilbage
.
De 2 fra min klasse kom også fra et andet hold, de gik på barsel inden 2 praktik og startede så sammen med os lige under praktik forberedelserne og tog 2 praktik med os og færdig

Men den prøvetid der aner jeg så ikke noget til hvordan det hænger sammen i din situation for det er som regel i første praktik man har 3 mdrs prøvetid jo. Så hvis du går på barsel og kommer tilbage og starter i 2 praktik så starter de 3 mdr der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.