Pau og 2. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
19 svar
3 synes godt om
16. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og har termin i august. JEg starter på pau (pædagog assistent) til januar, og kan se at vores 2. Praktik ligger i august.

hvordan kommer det til at foregå? 

1. Praktik varer 14 dage, jeg og uddannelsen har 3 mdrs opsigelse hvor der ingen grund behøver til at opsige mig, og den starter i 1. Praktik, og kører så videre i 2. Praktik Indtil der er gået de 3 mdr ( altså den gælder ikke i skoleperioden..)

hvad sker der? Kan jeg risikere at blive smidt ud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

lucas<3

nu går jeg på pau, og vores praktik vare i et halt år.? 

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

lucas<3 skriver:

nu går jeg på pau, og vores praktik vare i et halt år.? 

Ikke den første.. Den varer i 14 dage . og den kan jeg sagtens nå, det er samme måned som praktik nr 2 , at jeg har termin... Og det er det der ligesom bekymrer mig.. Om de kan opsige mig eller hvordan, og hvis ikke, hvordan det så foregår og om jeg er berettiget til dagpenge under barsel når jeg melder mig i FOA så snart jeg starter til januar, eller hvad jeg så får under barsel? 

Anmeld

16. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg er gravid og har termin i august. JEg starter på pau (pædagog assistent) til januar, og kan se at vores 2. Praktik ligger i august.

1. Praktik varer 14 dage, jeg og uddannelsen har 3 mdrs opsigelse hvor der ingen grund behøver til at opsige mig, og den starter i 1. Praktik, og kører så videre i 2. Praktik Indtil der er gået de 3 mdr ( altså den gælder ikke i skoleperioden..)

Da jeg gik på pau varede både 1. Og 2. Praktik altså 6 mdr.

Anmeld

16. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker om den første praktik på 14dage ikk bare er en "prøvepraktik" i forbindelse med grundforløbet? 

Er ikke selv uddannet pau men har taget en anden erhvervsuddannelse og vi havde indlagt 14dages praktik i grundforløbet for at se faget an. Firmaet man var hos i de 14dage var ikke forpligtet til at tage en i lære resten af uddannelsen, og de skulle heller ikke betale løn. Det var først efter grundforløbet at vi skulle finde den endelige læreplads/praktikplads.

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Da jeg gik på pau varede både 1. Og 2. Praktik altså 6 mdr.

Så må det være lavet om. Jeg starter på pau til januar, og 1. Praktik, varer 14 dage. 

Anmeld

16. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Så må det være lavet om. Jeg starter på pau til januar, og 1. Praktik, varer 14 dage. 

Ja det kan godt være Jeg gik også på det 3. hold, så det var meget meget nyt dengang.

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tænker om den første praktik på 14dage ikk bare er en "prøvepraktik" i forbindelse med grundforløbet? 

Er ikke selv uddannet pau men har taget en anden erhvervsuddannelse og vi havde indlagt 14dages praktik i grundforløbet for at se faget an. Firmaet man var hos i de 14dage var ikke forpligtet til at tage en i lære resten af uddannelsen, og de skulle heller ikke betale løn. Det var først efter grundforløbet at vi skulle finde den endelige læreplads/praktikplads.

Jeg skal ikke på grundforløbet da jeg har rigelig erfarring. 1. Praktik varer 14 dage. Jeg har lige været til Info møde og har på papir hvor de forskellige skole og praktik perioder ligger  

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Ja det kan godt være Jeg gik også på det 3. hold, så det var meget meget nyt dengang.

Hehe jamen så må det jo være fordi det er lavet om 

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men er der ikke nogen der kan hjælpe mig mit egentlige spørgsmål? Er nemlig meget nervøs for om jeg kan regne med at blive smidt ud når jeg ikke når at komme i 2. Praktik hvor de 3 mdr opsigelse stadig gælder, og hvis jeg ikke bliver smidt ud, hvordan det så foregår med løn og det hele? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.