Putte penge i kuverter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Clisolka

Hej! 

Jeg går og overvejer at fra når vi får løn igen fordele alle mine penge ind i kuverter. Hvor der på den ene kuvert f.eks. står mad/husholdning og på den næste står til gaver osv. Så jeg hele tiden kan se hvor mange penge jeg har hver måned til det og på den måde også spare op. Jeg køber f.eks. ikke gaver hver måned så når jeg ikke gør det så sætter jeg bare de penge i kuverten og når jeg så skal ud og købe gaver så har jeg et beløb jeg kan købe for. Hele året rundt vil jeg gøre det på den måde. 

Lyder det helt hen i vejret?? Grunden til det er fordi jeg næste hver måned går i minus på kontoen og det skal altså være slut nu! Hvad siger I?

Jeg synes selv det er en god ide at putte penge i kuverter, for det giver et bedre overblik over hvad man har til f.eks. hver uge. 

Jeg gjorde det da jeg boede alene for at få det hele til at passe sammen 

En anden idé kunne være kun at have kontanter med  Jeg har aldrig brudt mig om dankotet, da jeg var slem til at hæve over da jeg var ung  Så jeg har altid kontanter på mig, for så ved jeg hvilket max-beløb jeg kan bruge  Jeg selv har et Mastercard, hvor jeg ikke kan hæve over. Sådan har jeg gjort siden jeg boede alene.

Jeg har dog en kæreste der ikke kan se fordelen i det - og tror der er ubegrænsede midler på min konto, selvom jeg flere gange har prøvet at forklare ham, at der SKAL være penge tilbage sidst på måneden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Nadia&Daniel skriver:

Vi har også haft gjort det på den måde - men det med madpenge gik ikke ti sidst. For hvis man kun lige skulle købe noget akut mad eller andet til husholdningen, og man ikke lige havde fået madpenge med, brugte vi alligevel dankortet, og så skulle der rykkes rundt og alt muligt. Så nu har vi et visa elektron til madbudgettet.

Nå ja. Det havde jeg ikke lige tænkt... Hmm... 

Anmeld

16. december 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Man kan vel godt få sin opsparing spærret ikke?? Så man ikke kan tage penge derfra?? Hvis man kan hvordan kan man så hæve penge fra den hvis man skal bruge penge til en ny seng f.eks??

Anmeld

17. december 2013

Nadia&Daniel

Nå ja. Det havde jeg ikke lige tænkt... Hmm... 

Var også super glad for ideen - og ville stadig gerne gøre det, hvis det ikke gav så meget bagslag (men det virker desværre ikke for os)

Vi er desværre blevet lidt sløve på det sidste, men der skal andre boller på suppen i 2014

OBS: kan ikke få slettet de gamle mavebilleder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. december 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Nadia&Daniel skriver:

Var også super glad for ideen - og ville stadig gerne gøre det, hvis det ikke gav så meget bagslag (men det virker desværre ikke for os)

Vi er desværre blevet lidt sløve på det sidste, men der skal andre boller på suppen i 2014

OBS: kan ikke få slettet de gamle mavebilleder

Hi hi  Det er ellers nogle pæne mavebilleder 

Anmeld

17. december 2013

Tulle28

Jeg har ikke selv prøvet det, men synes det lyder som en rigtig god ide Jeg er selv vildt dårlig til at passe på økonomien, men har jeg kontanter går det meget bedre, jeg bliver lidt mere nærig/fornuftig, når jeg rent fysisk kan se, hvor mange eller lidt penge jeg har. Tror faktisk jeg vil prøve det også!

Anmeld

17. december 2013

Nadia&Daniel

Omsorgsgiver skriver:

Hi hi  Det er ellers nogle pæne mavebilleder 

Tænkt - de er over 3 år gammel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.