Hej!
Jeg går og overvejer at fra når vi får løn igen fordele alle mine penge ind i kuverter. Hvor der på den ene kuvert f.eks. står mad/husholdning og på den næste står til gaver osv. Så jeg hele tiden kan se hvor mange penge jeg har hver måned til det og på den måde også spare op. Jeg køber f.eks. ikke gaver hver måned så når jeg ikke gør det så sætter jeg bare de penge i kuverten og når jeg så skal ud og købe gaver så har jeg et beløb jeg kan købe for. Hele året rundt vil jeg gøre det på den måde.
Lyder det helt hen i vejret?? Grunden til det er fordi jeg næste hver måned går i minus på kontoen og det skal altså være slut nu! Hvad siger I?
Jeg synes selv det er en god ide at putte penge i kuverter, for det giver et bedre overblik over hvad man har til f.eks. hver uge.
Jeg gjorde det da jeg boede alene for at få det hele til at passe sammen 
En anden idé kunne være kun at have kontanter med
Jeg har aldrig brudt mig om dankotet, da jeg var slem til at hæve over da jeg var ung
Så jeg har altid kontanter på mig, for så ved jeg hvilket max-beløb jeg kan bruge
Jeg selv har et Mastercard, hvor jeg ikke kan hæve over. Sådan har jeg gjort siden jeg boede alene.
Jeg har dog en kæreste der ikke kan se fordelen i det - og tror der er ubegrænsede midler på min konto, selvom jeg flere gange har prøvet at forklare ham, at der SKAL være penge tilbage sidst på måneden 
Anmeld