Putte penge i kuverter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.250 visninger
16 svar
12 synes godt om
16. december 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej! 

Jeg går og overvejer at fra når vi får løn igen fordele alle mine penge ind i kuverter. Hvor der på den ene kuvert f.eks. står mad/husholdning og på den næste står til gaver osv. Så jeg hele tiden kan se hvor mange penge jeg har hver måned til det og på den måde også spare op. Jeg køber f.eks. ikke gaver hver måned så når jeg ikke gør det så sætter jeg bare de penge i kuverten og når jeg så skal ud og købe gaver så har jeg et beløb jeg kan købe for. Hele året rundt vil jeg gøre det på den måde. 

Lyder det helt hen i vejret?? Grunden til det er fordi jeg næste hver måned går i minus på kontoen og det skal altså være slut nu! Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

B&J

det gør vi i små bokse i stedet for man har meget mere styr på sine penge og bruger ikke mere ind det

Anmeld

16. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har aldrig rigtig forstået det der med at hæve alle penge og fordele på den måde. Men jeg hader så også at have kontanter i det hele taget

her har vi en lønkonto hver, en fælles madkonto med seperat kort til, og en fælles opsparingskonto som er til uforudsete udgifter, gaver og ferier.

hvis problemet ligger i at du hæver over hver måned, kan du så ikke bare få et kort der ikke kan trækkes over på? 

Anmeld

16. december 2013

FamilenStorm

Omsorgsgiver skriver:

Hej! 

Jeg går og overvejer at fra når vi får løn igen fordele alle mine penge ind i kuverter. Hvor der på den ene kuvert f.eks. står mad/husholdning og på den næste står til gaver osv. Så jeg hele tiden kan se hvor mange penge jeg har hver måned til det og på den måde også spare op. Jeg køber f.eks. ikke gaver hver måned så når jeg ikke gør det så sætter jeg bare de penge i kuverten og når jeg så skal ud og købe gaver så har jeg et beløb jeg kan købe for. Hele året rundt vil jeg gøre det på den måde. 

Lyder det helt hen i vejret?? Grunden til det er fordi jeg næste hver måned går i minus på kontoen og det skal altså være slut nu! Hvad siger I?

Her hæver kun madpengene og fordeler i kuverter.. Kan godt lide at vi har styr på dem på den måde..

Men ud over det har vi et hav af kontier med diverse opsparinger :-) vi har styr på det og ved nøjagtig hvor og hvad vores penge bliver brugt til..

Vores budget går i plus 500kr hver mdr men er låst, så vi ikke fristes til at tage penge derfra, men så er der altid til det forudsete :-)

Anmeld

16. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Omsorgsgiver skriver:

Hej! 

herhjemme har vi en kuvert der hedder "mad" og en "tøjvask"... Vi hæver et bestemt beløb hver den 1. og putter i så vi ved hvad vi har til at købe mad og vaske tøj for, da vi - indtil videre - ikke har vaskemaskine.

Vi har så også en der hedder "fra Farmor" fordi min kærestes farmor godt kan finde på at give os penge når vi er på besøg... 

Anmeld

16. december 2013

Zelinasmor

Vi deler også i kuverter, men kun med madpengene.

Vi har 1000kr i hver kuvert. Og så har vi hver vores konto med "lommepenge", gerne 2500-3000 hver. Og så spare vi op løbende. 

Anmeld

16. december 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
B&J skriver:

det gør vi i små bokse i stedet for man har meget mere styr på sine penge og bruger ikke mere ind det

Lyder godt. Det er nemlig også det jeg vil undgå. Altså at bruge mere en hvad der er til rådighed.

Anmeld

16. december 2013

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mor11 skriver:

Har aldrig rigtig forstået det der med at hæve alle penge og fordele på den måde. Men jeg hader så også at have kontanter i det hele taget

her har vi en lønkonto hver, en fælles madkonto med seperat kort til, og en fælles opsparingskonto som er til uforudsete udgifter, gaver og ferier.

hvis problemet ligger i at du hæver over hver måned, kan du så ikke bare få et kort der ikke kan trækkes over på? 

Jo, det var måske en god ide….

Ideen er også at jeg har hørt folk sige at når de har kontanter i hånden så sparer man mere og tænker mere over hvad man køber end hvis man bare har et kort. Det er jo så nemt lige at køre kortet igennem og sige " på beløbet, tak " 

Anmeld

16. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Omsorgsgiver skriver:

Jo, det var måske en god ide….

Ideen er også at jeg har hørt folk sige at når de har kontanter i hånden så sparer man mere og tænker mere over hvad man køber end hvis man bare har et kort. Det er jo så nemt lige at køre kortet igennem og sige " på beløbet, tak " 

Hihi, mine penge forsvinder nu ligeså hurtigt om de er i kontanter eller på kort 

Anmeld

16. december 2013

Nadia&Daniel

Omsorgsgiver skriver:

Hej! 

Vi har også haft gjort det på den måde - men det med madpenge gik ikke ti sidst. For hvis man kun lige skulle købe noget akut mad eller andet til husholdningen, og man ikke lige havde fået madpenge med, brugte vi alligevel dankortet, og så skulle der rykkes rundt og alt muligt. Så nu har vi et visa elektron til madbudgettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.