Gode råd til at sove i sin lift.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

BigHope13

Cfm8 skriver:

Min søn på 3 uger har problemer med at sove for sig selv. Ingen tvivl om, at jeg nyder at have ham liggende på mit bryst men der kan han ligge hele dagen/hele natten og det kan ingen holde til i længden. Vi har problemer med at få ham til at sove i sin lift. Ligeså snart han kommer ned i den går der MAX 30 min så vågner han og og så kan man starte forfra igen. Han elsker at ligge i vores seng (det er hyggeligt) men vi vil gerne have ham til at sove i sin lift i sin seng. hvordan kan det lade sig gøre? Nogle gode fif/råd?
Og nej, vil ikke lade ham ligge for at få "ro", han skal lære at sove for sig selv

Sådan er min søn også (5uger i morgen) han er virkelig en lille tryghedsnarkoman, og jeg får også smidt i hovedet at han skal lære at sove selv. Men jeg kan bare mærke på ham at han har en anden ro når han ligger ved enten mig eller far og så må det være sådan det er lige nu.
Og lige pludselig så kan han sagtens ligge selv, nu i nat er han blevet lagt i liften, som står lige ved siden af sengen på en stol, han havde lige spist og var stadig vågen, så svøbte jeg ham i dynen og ja lagde ham ned i liften og så sad jeg blot ved ham og nussede ham på hovedet og så faldt han i søvn. Midt på natten da han var sulten igen fik han spist og så lagde jeg ham ned igen og slukkede så bare lyset og
lagde mig ned , han moslede kun kort med armene og kunne høre han gabte og så snorksov han igen. Så tror at nu begynder det at gå nemmere og nemmere for sig.

Så lyt til dig selv og ikke mindst din søn, det skal nok komme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

L&V

Cfm8 skriver:

Min søn på 3 uger har problemer med at sove for sig selv. Ingen tvivl om, at jeg nyder at have ham liggende på mit bryst men der kan han ligge hele dagen/hele natten og det kan ingen holde til i længden. Vi har problemer med at få ham til at sove i sin lift. Ligeså snart han kommer ned i den går der MAX 30 min så vågner han og og så kan man starte forfra igen. Han elsker at ligge i vores seng (det er hyggeligt) men vi vil gerne have ham til at sove i sin lift i sin seng. hvordan kan det lade sig gøre? Nogle gode fif/råd?
Og nej, vil ikke lade ham ligge for at få "ro", han skal lære at sove for sig selv

Han er 3 uger og agere som et hvert andet barn på 3 uger.. Han har ikke og kan ikke få en rytme nu først hen omkring de 5 måneder..

Han er jo trods alt lige kommet ud af din mave hvor der var trygt, varmt og duftede af dig og hvor han kun hørte dine lyde..

Jeg ville nyde at man ku putte med ham lidt endnu og evt svøbe ham i dynen..

Anmeld

16. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Cfm8 skriver:

Tak!!!
Der er mange der siger han skal lære fra start at sove i liften/for sig selv, da det vil ende med, at han ligger der til han er 1 år eller mere.

Ro på, de får slet ikke vaner i så tidlig en alder  

min venindes dreng kunne også kun sove på arm de første 2-3måneder og hun var MEGET frustreret men nu 4 måneder gammel kan de vugge ham i søvn på armen på 3minutter og så ligge ham i vuggen og sove videre de har ikke trænet eller noget, det fungerede bare lige pludselig

de små ændre rutiner, rytmer og behov som vinden blæser i den alder

Anmeld

17. december 2013

Dididid

BigHope13 skriver:

Sådan er min søn også (5uger i morgen) han er virkelig en lille tryghedsnarkoman, og jeg får også smidt i hovedet at han skal lære at sove selv. Men jeg kan bare mærke på ham at han har en anden ro når han ligger ved enten mig eller far og så må det være sådan det er lige nu.
Og lige pludselig så kan han sagtens ligge selv, nu i nat er han blevet lagt i liften, som står lige ved siden af sengen på en stol, han havde lige spist og var stadig vågen, så svøbte jeg ham i dynen og ja lagde ham ned i liften og så sad jeg blot ved ham og nussede ham på hovedet og så faldt han i søvn. Midt på natten da han var sulten igen fik han spist og så lagde jeg ham ned igen og slukkede så bare lyset og
lagde mig ned , han moslede kun kort med armene og kunne høre han gabte og så snorksov han igen. Så tror at nu begynder det at gå nemmere og nemmere for sig.

Så lyt til dig selv og ikke mindst din søn, det skal nok komme.

Jeg kan ikke ligge ham i liften medmindre han sover. Han kan ikke sove uden min hjælp og som en tænksom person tænker jeg: lære han nogensinde, at falde i søvn uden jeg skal gøre det for ham.
Fx. Jeg bruger hver gang 30-40 min på at han falder i søvn i mine arme hvor jeg laver "ryste" bevægelser. Hvis han er på vej til at falde i søvn og jeg lige så stille ligger ham ned i liften godt puttet ind i dynen, så går der ikke andet end 3-5 min før han græder og så det op i armene til han er i en dyb søvn. Når jeg høre om andre som kan få deres børn til at sove uden hjælp bliver jeg bekymret for om jeg har gjort noget forkert siden han KUN kan falde i søvn i mine arme og ikke i sin lift, dyne osv.

Anmeld

18. december 2013

Clisolka

Cfm8 skriver:

Jeg kan ikke ligge ham i liften medmindre han sover. Han kan ikke sove uden min hjælp og som en tænksom person tænker jeg: lære han nogensinde, at falde i søvn uden jeg skal gøre det for ham.
Fx. Jeg bruger hver gang 30-40 min på at han falder i søvn i mine arme hvor jeg laver "ryste" bevægelser. Hvis han er på vej til at falde i søvn og jeg lige så stille ligger ham ned i liften godt puttet ind i dynen, så går der ikke andet end 3-5 min før han græder og så det op i armene til han er i en dyb søvn. Når jeg høre om andre som kan få deres børn til at sove uden hjælp bliver jeg bekymret for om jeg har gjort noget forkert siden han KUN kan falde i søvn i mine arme og ikke i sin lift, dyne osv.

Hihi bare rolig, det skal nok komme - jeg har i hvert fald aldrig hørt om en teenager der skal falde i søvn hos mor 

Du har ikke gjort noget forkert, for du gør det bedste du kan - nemlig at give ham den tryghed han har brug for, når ikke han er ældre  Du kan se, Oliver på 14 uger vil heller ikke selv falde i søvn, men det kommer ligepludseligt en dag (kan jeg huske fra min ældste). 

Anmeld

18. december 2013

Mom2

Min datter havde et meget stort trygheds behov og sov på maven af os i 14 dage før vi kunne få hende til at sove selv. Hun ville ikke sove i liften, men gerne i en dyne mellem os så det gjorde vi til hun var tryg nok til at hun kunne sove selv. Synes det er synd at tvinge dem til at sove selv, når de tydeligt har brug for trygheden ved at sove tæt på os.

Giv ham den tryghed han har brug for og så tag de 30 min i liften han vil tage det er bedre end ingenting. Han skal nok lære at sove længere i liften når han er klar til det.

Vi havde forresten lagt en dyne ned i liften for at gøre den mindre, det var samme dyne som hun lå i om natten sammen med en klud vi havde brugt til amning, så der duftede af mig.

Anmeld

18. december 2013

Dididid

Babymor1013 skriver:

Hihi bare rolig, det skal nok komme - jeg har i hvert fald aldrig hørt om en teenager der skal falde i søvn hos mor 

Du har ikke gjort noget forkert, for du gør det bedste du kan - nemlig at give ham den tryghed han har brug for, når ikke han er ældre  Du kan se, Oliver på 14 uger vil heller ikke selv falde i søvn, men det kommer ligepludseligt en dag (kan jeg huske fra min ældste). 

Hvor er det dejligt at vide, at det et normalt Når man er første gangs forældre har man så mange spørgsmål og tanker om alt Tusind tak

Anmeld

18. december 2013

Clisolka

Cfm8 skriver:

Hvor er det dejligt at vide, at det et normalt Når man er første gangs forældre har man så mange spørgsmål og tanker om alt Tusind tak

Ja alt er nyt når man er førstegangs - her 2. gang har jeg næsten glemt alt fra første gang, og det er kun 3 år siden 

Anmeld

18. december 2013

Kløver

I kan fint give tryghed om dagen, brug feks en slynge
Her virkede det at lægge en pølse rundt ved hovedet af en stofble og en stofble de kunne kramme. Varm evt liften inden i lægger så der er lunt, feks en varmepude som i så fjerner og så føltes det stadig lunt og trygt. Du kan også tage den ble barnet skal nulre med og til pølsen og komme under blusen evt ved brystet så det får din lugt og også kan være med til at give tryghed min veninde brugte en sportschef og en stram top og foldede debleen så den lå over brysterne mellem bh og top og fik derfor hendes duft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.