Cfm8 skriver:
Min søn på 3 uger har problemer med at sove for sig selv. Ingen tvivl om, at jeg nyder at have ham liggende på mit bryst men der kan han ligge hele dagen/hele natten og det kan ingen holde til i længden. Vi har problemer med at få ham til at sove i sin lift. Ligeså snart han kommer ned i den går der MAX 30 min så vågner han og og så kan man starte forfra igen. Han elsker at ligge i vores seng (det er hyggeligt) men vi vil gerne have ham til at sove i sin lift i sin seng. hvordan kan det lade sig gøre? Nogle gode fif/råd?
Og nej, vil ikke lade ham ligge for at få "ro", han skal lære at sove for sig selv 
Jeg ved godt at en lift ikke er ret stor, men vi havde samme problem med vores søn da han var nyfødt, bare med hans vugge.. Her var løsningen så netop liften, der lige kunne stå i den, og så var det ingen problemer med at få ham til at sove for sig selv og netop ikke i armene på os..

Men når det er selve liften han heller ikke vil sove i, så ved jeg ikke helt. Har I prøvet at "pakke han/hende lidt ind" fx har vi en strikket slange liggende omkring hovedet i vuggen nu, så det føles lidt trængt dernede.. Så føles verden ikke så stor for dem længere..

Eller en brugt bluse fra dig ned ved hovedet også, det hjalp også her, så det lugtede af mor hele tiden..

Og sidst men ikke mindst, har i prøvet at svøbe ham/hende, det giver også tryghed, og har virket rigtig godt her. Vi svøber ham faktisk stadig hvis han bare ikke vil sove - tit om dagen når han ikke selv mener han er træt.
Anmeld