Hos os ser det sådan ud (hvert 2. år)
Vi mødes til æbleskiver kl 14. Og spiller pakkespil, hvor vi alle har 2 pakker med. Kl 16 går vi os en lang dejlig tur og samler kræfter til julemiddagen som består af det hele
Lukas får løbende gaver i løbet af hele dagen, da det er nemmere for ham, istedet for at han får 5-6 i rap.
Kl 17.30 sætter vi os til bords (pga Lukas ikke kan vente til senere).
Herefter risalamande. Herefter bliver Lukas for det meste lagt, hvis vi er hjemme, han er kun 2,5. Og så vasker vi op, laver kaffe og te og rykker hen til sofagruppen med en masse juleguf.
Tænder juletræet og alle vælger så en sang som vi synger mens vi går rundt om det.
Herefter får alle en gave hver som så åbnes op. Og så er der en ny der finder en gave til alle, og sådan fortsætter vi til der ikke er flere gaver. Så beundrer vi gaverne og sidder og nyder hinandens selskab indtil vi falder om af træthed 
MEN hos svigerfamilien er det liiiidt anderledes:
Vi mødes kl 17. Maden bliver serveret kl 18 måske senere, da tid er en by i rusland, og svigermor er ret dårligt til det med at planlægge
Hun gør sit bedste, og går som udgangspunkt ud fra at vi spiser kl 17.30, men det sker bare aldrig 
Efter maden er der måske en kop kaffe eller te, og så får folk bare kastet gaverne hen til hver især. Man når ikke at se hvad de andre får, og vi sidder stadig ved spisebordet.
Synes slet ikke det er jul overhovedet. De går slet ikke op i det. Så jeg føler ikke det er jul når vi er der. Så i år er der ikke rigtig jul
Det var meningen at vi skulle holde det med mine igen i år, da svigermor havde frabedt sig det, så hun kunne holde jul med sin kæreste. Men mine forældre skal så rejse i julen, og svigermors kæreste skal fejre jul med sine piger, så nu bliver det sådan...
Så ser frem til næste år hvor der så er 2 børn i familien <3 (vi er de eneste med børn, og det bliver ved med at være sådan, da min mand er enebarn, og jeg har cuttet kontakten med min bror) og hvor vi selv skal holde det, og mine forældre og papfarmor kommer og fejrer det sammen med os!