Gylp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

Lykke:)

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Oki tænker om den måske er for lille så.. Jeg ville i hvert fald øve lide mere med sut også se om det ikke ku få gylperiet til at stoppe

Det vil jeg prøve. Jeg synes selv at "dutten" er ret stor. Men det kan være den ikke er stor nok!
Hvordan får man det til at stoppe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

L&V

Lykke:) skriver:

Det vil jeg prøve. Jeg synes selv at "dutten" er ret stor. Men det kan være den ikke er stor nok!
Hvordan får man det til at stoppe?

Her er mam 0-6 måneder og lignende i hvert fald ikke store nok og har aldrig været..

Tænker lidt det kommer an på om det er fordi han bliver overfyldt eller om det er refluks eller hva det nu er men hvis vi nu tænker det er fordi han bliver overfyldt så bruger han jo dig som sut for at stille sutte behovet og får derfor mad uden at være sulten som sådan nogså gylper han hvis han der imod får sutten til at stille noget af suttebehovet så får han jo ik for meget også burde han ik gylpe tænker jeg

Anmeld

15. december 2013

Her er mam 0-6 måneder og lignende i hvert fald ikke store nok og har aldrig været..

Tænker lidt det kommer an på om det er fordi han bliver overfyldt eller om det er refluks eller hva det nu er men hvis vi nu tænker det er fordi han bliver overfyldt så bruger han jo dig som sut for at stille sutte behovet og får derfor mad uden at være sulten som sådan nogså gylper han hvis han der imod får sutten til at stille noget af suttebehovet så får han jo ik for meget også burde han ik gylpe tænker jeg

Den han bruger lige nu hedder 0-3 måneder tror jeg nok. men kan da prøve at finde en 3-? frem og se om han vil bruge den! Det kan være den sidder bedre i munden på ham og at den ikke smutter så nemt ud!

Du har nok helt ret! Jeg tror bare ikke jeg har lært at se hvornår han reelt er sulten i forhold til hvornår han bare hyggesutter. Altså jo når han græder og er søgende kan jeg godt se han er sulten men når han har ligget længe så bliver jeg i tvivl når han ligner en der søger efter brystet!

Anmeld

15. december 2013

L&V

Den han bruger lige nu hedder 0-3 måneder tror jeg nok. men kan da prøve at finde en 3-? frem og se om han vil bruge den! Det kan være den sidder bedre i munden på ham og at den ikke smutter så nemt ud!

Du har nok helt ret! Jeg tror bare ikke jeg har lært at se hvornår han reelt er sulten i forhold til hvornår han bare hyggesutter. Altså jo når han græder og er søgende kan jeg godt se han er sulten men når han har ligget længe så bliver jeg i tvivl når han ligner en der søger efter brystet!

Ja prøv da det også gi det tid og tilbyd den ofte når han er glad og mæt..

Selv om jeg er total for fri amning osv så gi uret et kig hvis du er i tvivl om det nu os er sult.. Tænker os du ka se om han sutter aktivt eller om han døser hen

Anmeld

15. december 2013

Ja prøv da det også gi det tid og tilbyd den ofte når han er glad og mæt..

Selv om jeg er total for fri amning osv så gi uret et kig hvis du er i tvivl om det nu os er sult.. Tænker os du ka se om han sutter aktivt eller om han døser hen

Altså tilbyde sutten når han er glad?

Ja altså ikke uret burde han jo ikke være sulten så tit som han giver udtryk for, at han er! Men ja kan tydeligt se når han bare hyggesutter! men det gør han bare aldrig lige i starte.

Anmeld

15. december 2013

L&V

Altså tilbyde sutten når han er glad?

Ja altså ikke uret burde han jo ikke være sulten så tit som han giver udtryk for, at han er! Men ja kan tydeligt se når han bare hyggesutter! men det gør han bare aldrig lige i starte.

Yeps sutten ska han forbinde med noget godt før den ka bruges til trøst..

Anmeld

15. december 2013

Yeps sutten ska han forbinde med noget godt før den ka bruges til trøst..

Det giver jo god mening. Det vil jeg prøve, tusind tak for svar!

Anmeld

15. december 2013

lycly

Min dreng på tre uger i dag, gylper helt vildt når jeg har ammer ham! Det står ud af munden på ham med mælk.
Får han så nok mælk eller skal jeg ligge ham til igen? Han søger ikke selv når han har gylpet.

Hjæææælp

Jeg har selv haft gylpebørn og jeg fik at vide at selvom det der voldsomt ud, så gylper de kun en brøkdel op i forhold til hvad de har spist. Så jeg ville ikke amme videre, det er ofte et tegn på at de har fået for meget

Anmeld

15. december 2013

LuLy skriver:

Jeg har selv haft gylpebørn og jeg fik at vide at selvom det der voldsomt ud, så gylper de kun en brøkdel op i forhold til hvad de har spist. Så jeg ville ikke amme videre, det er ofte et tegn på at de har fået for meget

Okay, det giver vel egentlig også god mening at det er det overskydende der kommer op.

Anmeld

15. december 2013

L&V

Det giver jo god mening. Det vil jeg prøve, tusind tak for svar!

Det var så lidt.. Håber det ka hjælpe jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.