Ammebarn eller flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

tarkoflen

Jeg ammede fuldt de første 6 måneder. Nu er Thea 8 måneder og bliver ammet aften, nat og morgen.

Flaske kan vi glemme alt om, det gider hun ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

MorDk

Jeg gav kun flaske når jeg skulle ud! 

Ammede min søn til han var 10 mdr. Og ammede min datter til 14 mdr. + 

Anmeld

15. december 2013

Kløver

Min søn ammede jeg det jeg kunne og supplerede med mme, gik på ren mme fra 3 mdr da jeg havde så lidt mælk, samme problem med min datter så hun nåede kun lige at få lidt råmælk så var det slut og har fået flaske for resten. Håber meget at kunne amme næste gang

Anmeld

15. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea blev ammet til hun var 11 mdr, hvor hun fik en slem omgang asmatisk bronkitis. Så fra hun var ca 11 mdr til hun var over 2 år fik hun 300 ml mme i flaske. Dog ku jeg malke ud til hende hvis jeg sku i byen uden hende. 

Alberte ammede jeg til hun var ca 14 mdr, hvor hun ik gad mere. Hun har aldrig ville tage en flaske! Vh stine

Anmeld

15. december 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Jeg har ammet begge mine piger, de har aldrig ville flasken.

Isabell blev ammet til hun var 14-15 månder og Elina er 14,5 måned og bliver stadig ammet.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

15. december 2013

TbCp

Anonym skriver:

Af ren og skær nysgerrighed, synes jeg bare det kunne være sjovt med en afstemning om hvorvidt man ammer eller giver flaske eller begge dele  

Barn nr. 1 blev ammet fuldt til 4 mdr, herefter suppleret op med flaske ved siden af amning til hun var 8 mdr. hvor amningen stoppede helt.

Barn nr. 2 fik tarmsygdom og fik derfor mad i sonde den første måned. Herefter forsøgte vi amning, men han kunne ikke tåle min mælk, så vi gik over til flaske efter kort tid. 

Anmeld

15. december 2013

Aabye

Anonym skriver:

Af ren og skær nysgerrighed, synes jeg bare det kunne være sjovt med en afstemning om hvorvidt man ammer eller giver flaske eller begge dele  

Min den første ammede jeg fuldt indtil han blev 2.5 mdr hvor jeg blev indlagt på sygehuset.. Derefter var han flaskebarn da jeg ikke kunne amme ham fordi jeg fik så høje morfin doser..

Nr 2 begyndte jeg at give flaske om natten da han var ca 8 mdr.. Han var så strid til at bide mig at det simpelthen ikke var rart at amme ham.. Stoppede dog først med at amme ham helt da han var omkring 11 mdr.
De gange jeg ikke ammede fik han flaske..  

Anmeld

15. december 2013

lineog4

Nummer 1 kun ammebarn - hun tog ikke en flaske - ammede til hun var 17 mnd

Nummer 3 - viste sig han havde er for stramt tungebånd der ikke lige kunne klippes. Fra han var 3 uger supplerede vi med flaske efter hvert måltid. Jeg stod igennem til han var 3 mnd (det gjorde så ondt at amme) og så blev han ren flaskebarn.

Nummer 4 - ammede jeg til han var 9 mnd så gad han ikke mere. Fik en flake en gang imellem så jeg kunne lave noget kun med de store.

Anmeld

15. december 2013

Clisolka

Min ældste ammede jeg 6 uger, hvorefter hun blev flaskebarn. 

Lillebror stoppede med amningen da han var 5 uger Det fungerede ikke for mig at amme og samtidigt holde styr på min diabetes 

Anmeld

15. december 2013

Victoria2013

Min datter har jeg ammet til hun blev 6 mdr (men vi startede så småt på grød/mos da hun var 5 mdr). Her da hun blev 6 mdr lykkedes det os så at få vænnet hende til flaske, så nu bliver hun ammet nogle gange og får også lidt flaske en gang eller to i løbet af dagen - det er ikke altid hun gider brystet mere.

Men håber jeg kan amme noget endnu, for gider ikke til at stå op og lave flaske om natten, det er noget nemmere at amme. Så håber hun bliver ved med at ville ammes til hun sover 100% igennem (hun vågner stadig 1 gang om natten, som regel)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.