Andre med LANGE arbejdsdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

Sujan

Her har vi også meget lange dage og kan virkelig være svært at få det til at hænge sammen...
Jeg har heldigvis nogle rigtig søde svigerforældre der hjælper os...
Jeg aflevere ved dem hver morgen, hvor de så hygger og aflevere i DP inden de selv skal på job.

Men følger lige med her og håber der er nogle der har gode råd til at få det hele til at hænge sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

LinLin

LinLin skriver:

Jeg har ikke (33 t som pædagog i bhv) men min mand har indimellem... Denne uge har han fx 8-20.30 fra torsdag til søndag i Herning (vi bor i aarhus) så han kommer slet ikke hjem!.. Og tirsdag var det kbh fra 10-00... Lør-man var han også hjemmefra fra 9-00...

Men han er freelance så han er bare nødt til at tage det der dukker op jeg har heldigvis kun een dag i mit skema der gør at jeg ikke kan hente - der må jeg så bytte/tage halv omsorgsdag/afspadsere... Har heldigvis en ret fleksibel arbejdsplads!

Hov det var også onsdag i denne uge og så skal han lave et eller andet musik-video ting mandag. Så 10 dage i streg hvor jeg står all alone herhjemme godt vi har ferie lige om lidt

Anmeld

14. december 2013

FruStolpe

nielsen80 skriver:

Årh havde ikke lige forstået det sidste.

Faktisk var min partner også ret bekymret for mig under graviditeten, og det udløste lidt spændninger til tider. Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til - ville gerne sige, lyt til din krop osv, men ved bare hvor svært det er, når der er en forventning til en på ens arbejdsplads.........føler du dig stresset? Eller er du ok med de lange arbejdstider? Og må jeg spørge hvad du laver?

Jeg har altid fundet ro ved at have mine aktiviteter planlagt, når jeg har super travlt - altså er egentligt ok med at arbejde lange dage, hvis det er planlagt, alle andre ting omkring mig er i system osv(kontrolfreak her), så det gør jeg meget i. Jeg planlægger simpelthen mine arbejdsopgaver, huslige ting, besøg hos venner m.m flere uger frem, så jeg ved, hvad jeg skal og jeg føler mig i kontrol Det minimerer mit stressniveau i travle tider. Men tænker løsningen, kommer meget an på, hvad du er for en type menneske - og det er faktisk ok at sige fra - og hvis nødvendigt, det er også ok at bede om færre timer under en graviditet, hvis du er derude, hvor du er i risiko for stress. Det skal du tage alvorligt!

Her er det mere den øvrige familie der er lidt bekymrede. Min mand kender til jobbet og ved hvad der kræves.

Jeg er lige blevet færdig med et lederudviklings program, og skal starte i et vikariat frem til udgangen af marts, altså næsten helt frem til barsel.

Jeg er helt med på at lytte til kroppen og hvad der ellers kommer af signaler, mit problem er mere at jeg jo faktisk bare snakker familien efter munden for at få ro.

Ved jo godt at de bare vil sikre sig at den lille har det godt, også fordi jeg døjer med hypertension.

Men jeg har også brug for at komme ud og prøve det af jeg har lært, så det er en balance.....

Anmeld

14. december 2013

FruStolpe

LinLin skriver:

Jeg har ikke (33 t som pædagog i bhv) men min mand har indimellem... Denne uge har han fx 8-20.30 fra torsdag til søndag i Herning (vi bor i aarhus) så han kommer slet ikke hjem!.. Og tirsdag var det kbh fra 10-00... Lør-man var han også hjemmefra fra 9-00...

Men han er freelance så han er bare nødt til at tage det der dukker op jeg har heldigvis kun een dag i mit skema der gør at jeg ikke kan hente - der må jeg så bytte/tage halv omsorgsdag/afspadsere... Har heldigvis en ret fleksibel arbejdsplads!

Dejligt at have den mulighed med en fleksibel arbejdsplads

Anmeld

15. december 2013

Clisolka

FruStolpe skriver:

Ja det ved jeg

Hvad da du var gravid, fik du ingen kommentarer  på de lange dage??

Nej det gjorde jeg ikke  Min mor var dog lidt bekymret over de lange dage, men som jeg sagde til hende, så var jeg tæt på Rigshospitalet, hvis der skulle ske noget, og dem var jeg jo tilknyttet under graviditeten (arbejder 5 min væk fra det) 

Jeg havde jo tit hjemmearbejde i graviditeten, hvor jeg fik lov til at arbejde hjemme 3 dage om ugen, når det var muligt for møder osv. 

Når jeg skal tilbage på arbejdet efter barslen, så går jeg ned i tid for at få det hele til at hænge sammen herhjemme, og være mere sammen med børnene. Det er begrænset hvor meget kæresten kan hjælpe til, da han har slidgigt i ryggen. 

Anmeld

15. december 2013

Sujan

Hvad gør i andre for at koble af??

Her er det op 4.30... Morgenmad o.s.v.. Aflevere barn, tage på job. Er først hjemme igen kl. 18... Så er der jo alle de huslige ting at tænke på. Rengøring, tøjvask, madpakker o.s.v..

Her går weekenden med at lave madplan, handle til ugen og rengøring og renovering af hus, have m.m... Så nogle gange synes jeg slet ikke der er tid til alle hygge tingene.

Nu skal siges at vi også har været igennem en lang periode, hvor min datter ikke har sovet om natten. Så synes tingene har været ret uoverskulelige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.