Andre med LANGE arbejdsdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.807 visninger
15 svar
2 synes godt om
14. december 2013

FruStolpe

Hej Alle

Jeg håber lidt på at finde nogle andre der som jeg har et krævende job, med rigtig mange arbejdstimer.

Ikke for at komme med en masse undskyldninger for hvorfor, men mere for at sparre lidt omkring hvordan man håndterer familien. De er jo selvsagt lidt bekymrede, og ville jo gerne at jobbet tog knapt så meget af ens tid.

Lad mig høre fra jer, det kunne blive en dialog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Clisolka

FruStolpe skriver:

Hej Alle

Jeg håber lidt på at finde nogle andre der som jeg har et krævende job, med rigtig mange arbejdstimer.

Ikke for at komme med en masse undskyldninger for hvorfor, men mere for at sparre lidt omkring hvordan man håndterer familien. De er jo selvsagt lidt bekymrede, og ville jo gerne at jobbet tog knapt så meget af ens tid.

Du ved at jeg er én af dem med mange timer hjemmefra, så jeg ved hvordan du har det 

Anmeld

14. december 2013

nielsen80

Hej Alle

Jeg har også et ret krævende job, og arbejder langt over de normale 37 timer. Det samme gør min partner - og det skal ikke være en hemmelighed, jeg synes det kan være meget hårdt til tider. Vi har en klar holdning om, at vi såvidt muligt vil undgå at det går ud over vores datter.

Vi prøver at gøre hverdagen for os så nem som muligt, hvilket indebærer at vi laver mad til hele ugen mandag aften - det gør vi sammen. Vi handler i weekenden(hvor vi så oftes får lidt lækre mad end det, vi fryser til hele ugen). Vi har netop fået rengøringshjælp, også skiftes vi til at hente bringe, hvor vi udnytter de fleksible arbejdstider, vi heldigvis begge har.....

Men fuck hvor kan det være hårdt, når man har været oppe siden kl5, for at køre tidligt på arbejde, også derved kunne hente tidligere.....også når pigen er lagt i seng, ja så logger man på computeren igen. Drømmer nogen gange om et 25 timers job, hvor weekender var weekender, og fri var fri........

Anmeld

14. december 2013

FruStolpe

nielsen80 skriver:

Jeg har også et ret krævende job, og arbejder langt over de normale 37 timer. Det samme gør min partner - og det skal ikke være en hemmelighed, jeg synes det kan være meget hårdt til tider. Vi har en klar holdning om, at vi såvidt muligt vil undgå at det går ud over vores datter.

Vi prøver at gøre hverdagen for os så nem som muligt, hvilket indebærer at vi laver mad til hele ugen mandag aften - det gør vi sammen. Vi handler i weekenden(hvor vi så oftes får lidt lækre mad end det, vi fryser til hele ugen). Vi har netop fået rengøringshjælp, også skiftes vi til at hente bringe, hvor vi udnytter de fleksible arbejdstider, vi heldigvis begge har.....

Men fuck hvor kan det være hårdt, når man har været oppe siden kl5, for at køre tidligt på arbejde, også derved kunne hente tidligere.....også når pigen er lagt i seng, ja så logger man på computeren igen. Drømmer nogen gange om et 25 timers job, hvor weekender var weekender, og fri var fri........

Hos os er det heldigvis kun mig der arbejder meget. Hvis ikke min mand kunne både bringe og hente ville jeg ikke kunne have mit arbejde.

Jeg køre hjemmefra kl 5:30 og er hjemme mellem 16:30-17.

Jeg tænker også mere på når nu man er gravid, og ens familie ytre bekymring over arbejdstiderne/presset.

Hvordan håndterer i det??

Anmeld

14. december 2013

Kildebakken

FruStolpe skriver:

Hej Alle

Vi har også begge jobs, hvor vi gerne vil gøre det godt og ofte har lange dage. Det er muligt, fordi vi skiftes til at tage tørnen. Når vi så har weekend og aften/morgen laver vi ikke så mange andre aftaler end aktiviteter med familien lige her mens drengene er små. ( Vi har ikke bedsteforældrene i nærheden, så kommer de på besøg, giver vi den gas) Fritidsinteresserne og vennerne er lidt på standby, dermed ikke sagt at vi ikke ser folk, men vi udvælger nøje hvad vi bruger tid på, de rigtig gode venner holder vi selvfølgelig fast i. Vi er bare ikke overvældende socialt opsøgende andre steder end i børnehaven, hvor vi hjælper den store med at få legeaftaler i stand og få et godt venskabsgrundlag. Men begge vores arbejder giver også naturligt venskaber, så behovet bliver også dækket der. 

Vores store er i børnehave mange timer om dagen, men han får også rigtig meget ud af det kan man mærke, så jeg har faktisk ikke så dårlig samvittighed over det, som jeg havde forestillet mig. 

KH

Anmeld

14. december 2013

FruStolpe

Babymor1013 skriver:

Du ved at jeg er én af dem med mange timer hjemmefra, så jeg ved hvordan du har det 

Ja det ved jeg

Hvad da du var gravid, fik du ingen kommentarer  på de lange dage??

Anmeld

14. december 2013

Kildebakken

Hos os er det heldigvis kun mig der arbejder meget. Hvis ikke min mand kunne både bringe og hente ville jeg ikke kunne have mit arbejde.

Jeg tænker også mere på når nu man er gravid, og ens familie ytre bekymring over arbejdstiderne/presset.

Det kommer nok lidt an på om man står op hele dagen. Jeg sidder på mit kontor eller går rundt i bygningen, men ikke så længe ad gangen. De dage hvor jeg var tvunget til at gå rundt hele dagen, var jeg tæt på at dø:-)  Jeg prøvede at tage en luftmadras med, men den var ikke god for ryggen. Enkelte dage arbejdede jeg fra sengen, når det stod helt slemt til med kvalme og jeg ikke havde møder. Når jeg havde dage på 14-15 timer aftalte jeg med en medarbejder at jeg kunne låne deres gæsteværelse og tog en lur midt på dagen. Træthed og kvalme var kun i starten - og de sidste måneder havde jeg uanede kræfter:-)

Måske du skal tale med din chef om hvordan du kan aflastes, nu ved jeg jo ikke hvordan arbejdsdagen ser ud.

Anmeld

14. december 2013

nielsen80

FruStolpe skriver:

Årh havde ikke lige forstået det sidste.

Faktisk var min partner også ret bekymret for mig under graviditeten, og det udløste lidt spændninger til tider. Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til - ville gerne sige, lyt til din krop osv, men ved bare hvor svært det er, når der er en forventning til en på ens arbejdsplads.........føler du dig stresset? Eller er du ok med de lange arbejdstider? Og må jeg spørge hvad du laver?

Jeg har altid fundet ro ved at have mine aktiviteter planlagt, når jeg har super travlt - altså er egentligt ok med at arbejde lange dage, hvis det er planlagt, alle andre ting omkring mig er i system osv(kontrolfreak her), så det gør jeg meget i. Jeg planlægger simpelthen mine arbejdsopgaver, huslige ting, besøg hos venner m.m flere uger frem, så jeg ved, hvad jeg skal og jeg føler mig i kontrol Det minimerer mit stressniveau i travle tider. Men tænker løsningen, kommer meget an på, hvad du er for en type menneske - og det er faktisk ok at sige fra - og hvis nødvendigt, det er også ok at bede om færre timer under en graviditet, hvis du er derude, hvor du er i risiko for stress. Det skal du tage alvorligt!

Anmeld

14. december 2013

B&J

selv om jeg bare er i butik hedder mange af mine dage fra 8-17 og hver 2 weekend er der lørdag hver 4 uge hedder det lørdag og søndag. så der er jeg stort set ikke hjemme...

der hedder det:

mandag 8-17

tirsdag fri

onsdag 13.30

torsdag 10-20

fredag 8-17

lørdag 7- 18

søndag 7-12

det er en af de håre uger men ellers de alm uger hedder det tit

8-17

Anmeld

14. december 2013

LinLin

Jeg har ikke (33 t som pædagog i bhv) men min mand har indimellem... Denne uge har han fx 8-20.30 fra torsdag til søndag i Herning (vi bor i aarhus) så han kommer slet ikke hjem!.. Og tirsdag var det kbh fra 10-00... Lør-man var han også hjemmefra fra 9-00...

Men han er freelance så han er bare nødt til at tage det der dukker op jeg har heldigvis kun een dag i mit skema der gør at jeg ikke kan hente - der må jeg så bytte/tage halv omsorgsdag/afspadsere... Har heldigvis en ret fleksibel arbejdsplads!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.