FruStolpe skriver:
Hos os er det heldigvis kun mig der arbejder meget. Hvis ikke min mand kunne både bringe og hente ville jeg ikke kunne have mit arbejde.
Jeg køre hjemmefra kl 5:30 og er hjemme mellem 16:30-17.
Jeg tænker også mere på når nu man er gravid, og ens familie ytre bekymring over arbejdstiderne/presset.
Hvordan håndterer i det??
Årh havde ikke lige forstået det sidste.
Faktisk var min partner også ret bekymret for mig under graviditeten, og det udløste lidt spændninger til tider. Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til - ville gerne sige, lyt til din krop osv, men ved bare hvor svært det er, når der er en forventning til en på ens arbejdsplads.........føler du dig stresset? Eller er du ok med de lange arbejdstider? Og må jeg spørge hvad du laver?
Jeg har altid fundet ro ved at have mine aktiviteter planlagt, når jeg har super travlt - altså er egentligt ok med at arbejde lange dage, hvis det er planlagt, alle andre ting omkring mig er i system osv(kontrolfreak her), så det gør jeg meget i. Jeg planlægger simpelthen mine arbejdsopgaver, huslige ting, besøg hos venner m.m flere uger frem, så jeg ved, hvad jeg skal og jeg føler mig i kontrol Det minimerer mit stressniveau i travle tider. Men tænker løsningen, kommer meget an på, hvad du er for en type menneske - og det er faktisk ok at sige fra - og hvis nødvendigt, det er også ok at bede om færre timer under en graviditet, hvis du er derude, hvor du er i risiko for stress. Det skal du tage alvorligt!
Anmeld