Hvornår skal andre vide det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

pearly

Familie fik det at vide i uge 4-5-6 og resten af 'verden' får det at vide efter NF 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Sitrani

Sjwf skriver:

Ganske simpelt, hvornår begyndte i at fortælle det til omverden, de kommende bedsteforældre, venner, andet familie osv?

Med vores datter fortalte vi det, da jeg var 5+3 Vi var så glade, så vi ku ikke vente... Mine veninder fik det at vide, da jeg var ca. 8 uger henne... Og jeg fik meget kvalme derefter, og fortalte det til mit daværende arbejde ca. da jeg var 10 uger henne tror jeg, fordi jeg kastede op.. Det kan man ikke rigtig skjule....

Anmeld

14. december 2013

firstbaby

første gang nåede vi slet ikke at fortælle det da jeg fik en SA i uge 8. Vi havde tænkt os at fortælle det efter NF.

Når jeg engang bliver gravid igen har vi dog besluttet at fortælle nærmeste familie det tidligere, da vi ikke synes det var rart at gå med helt alene efter SA. Og det var for svært at fortælle da det var gået galt og de jo ikke engang vidste jeg havde været gravid. 

Anmeld

14. december 2013

Sjwf

Tak for svarene alle sammen, jeg har loge fortalt min mor det, det var hende jeg var mest bange for men hun blev glad, så der blev jeg lige lidt lettere så nu mangler jeg bare sviger forældre.

Anmeld

14. december 2013

Aabye

Sjwf skriver:

Ganske simpelt, hvornår begyndte i at fortælle det til omverden, de kommende bedsteforældre, venner, andet familie osv?

Da jeg var gravid første gang røg det ud af munden på mig lige efter jeg havde været ved lægen.. :s der var jeg kun 4+.. Skulle hjem til min mor bag efter og kunne bare slet ikke holde min kæft.. 

Anden gang var jeg først 15+ da mine forældre og resten af omverdenen fik det at vide.. Der var det lidt nemmere for mig at holde min mund.. :p

Anmeld

14. december 2013

Monski

Sjwf skriver:

Vores forældre og søskende fik det at vide efter vi så hjertet blinke 8+0, enkelte venner fik det også at vide der da det var min kærestes fødselsdag og de fleste undrede sig over jeg ikke drak
- resten af familien, arbejde + venner fik det at vide efter nakkefold

Få måneder før denne graviditet mistede jeg i 8.uge og jeg synes det var møg svært at skulle fortælle det til arbejde og familie + enkelte venner for dengang valgte vi at sige det meget tidligt.
Jeg er typen der helst vil holde sådan noget meget privat og derfor valgte vi for en sikkerhedsskyld først at fortælle det efter scanningerne denne gang.

Tillykke med din graviditet

Anmeld

14. december 2013

Silke91

Kæresten har en kammerat og jeg har en veninde der ved det så vi begge har en at snakke med. Planen er at familie osv. først skal vide det efter NF men nu må vi se om vi kan holde vores mund så lang tid

Anmeld

14. december 2013

christina92

Sjwf skriver:

Øv ØV allerede 6+  Ville så gerne have ventet noget længere og på en sød og sjov måde, men jeg var flere gange forbi sygehuset pga. kvalmen og de MANGE opkastninger så vi var nødt til at fortælle det....

Anmeld

14. december 2013

Anonym101

Sjwf skriver:

Vi havde egentligt tænkt os at gøre det efter nakkefoldscanningen for hvis nu der var noget i vejen ville vi ikke give falske forhåbninger til andre

Dog sagde vi det til familien efter 10+5 hvor jeg havde været til en akutscanning og set den lille fin og i live, så vidste vi det ikke var heeelt galt

Anmeld

14. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mine og kærestens forældre fik det at vide samme dag vi fandt ud af det. Mine to søstre samt min kærestes søster fik det også samme dag at vide. Det samme gælder min tætteste veninde. Resten af familie samt venner/kolleger fik det at vide efter første scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.