Jer der har haft svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Stivdie

AnjaM skriver:

Jeg havde det begge gange.

Første graviditet blev det opdaget ret sent, men under anden graviditet opdagede de det meget tidligt og jeg blev indlagt til observation de sidste syv uger af graviditeten.

Begge piger har samme far

Jeg blev spurgt på sygehuset om lillesøster havde samme far som storesøster - og jeg blev faktisk smækfornærmet over at lægen spurgte. Lige indtil hun forklarede hvorfor

Haha, Ja hvad ligner det egentlig, at de blander sig i dine private anliggender
Fik det konstateret i 35+1 og var derefter indlagt on-off til jeg fødte.
Håbede at kunne slippe ved en evt kommende graviditet, men skal nok forberede mig mentalt på, at der er en rimelig sandsynlighed for at få det igen :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Mortilxx

Stivdie skriver:

Hej piger,

Jeg har netop hørt en teori om svangerskabsforgiftning, som jeg lige vil lave en lille uvidenskabelig undersøgelse over.
Den går på at svangerskabsforgiftning er en form for allergisk reaktion, så hvis man først har haft ssf én gang, så vil man få det i alle følgende graviditeter med samme mand!
Så jer der har haft ssf og efterfølgende fået flere børn med samme mand, har I også haft ssf i de følgende graviditeter?

Jeg havde svangerskabsforgiftning første graviditet og intet indtil nu (ikke med samme mand), men da jeg var til fødselslæge fik jeg at vide, at hvis det havde været med samme mand jeg var gravid med, så ville min chance for at få det igen være MEGET mindre, og at der er større chance for at jeg får det igen denne gang.

Anmeld

12. december 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg havde meget svær SSF med tendens til HEELP i min 2.graviditet,men der var overhovedet ingen antydninger af noget som helst 3.gang,og alle 3 børn har samme far.

Faktisk er det sådan,at sandsynligheden for SSF i en efterfølgende graviditet er mindre,hvis det er med samme mand,da din krop er blevet vendt til mandens antistoffer,som man mener er det kroppen reagere på.

Anmeld

12. december 2013

Stivdie

Nihell skriver:

Jeg havde svangerskabsforgiftning første graviditet og intet indtil nu (ikke med samme mand), men da jeg var til fødselslæge fik jeg at vide, at hvis det havde været med samme mand jeg var gravid med, så ville min chance for at få det igen være MEGET mindre, og at der er større chance for at jeg får det igen denne gang.

Okay, det var da interessant!
Der er tilsyneladende lige så mange teorier og svar, som der er adspurgte personer

Anmeld

12. december 2013

Stivdie

Mor_til_2_unger skriver:

Jeg havde meget svær SSF med tendens til HEELP i min 2.graviditet,men der var overhovedet ingen antydninger af noget som helst 3.gang,og alle 3 børn har samme far.

Faktisk er det sådan,at sandsynligheden for SSF i en efterfølgende graviditet er mindre,hvis det er med samme mand,da din krop er blevet vendt til mandens antistoffer,som man mener er det kroppen reagere på.

Tak for svar! Jeg tror jeg vælger at hælde til dén teori, for det betyder, jeg har sandsynlighed for at slippe næste gang

Anmeld

12. december 2013

Kløver

Stivdie skriver:

Hej piger,

Jeg har netop hørt en teori om svangerskabsforgiftning, som jeg lige vil lave en lille uvidenskabelig undersøgelse over.
Den går på at svangerskabsforgiftning er en form for allergisk reaktion, så hvis man først har haft ssf én gang, så vil man få det i alle følgende graviditeter med samme mand!
Så jer der har haft ssf og efterfølgende fået flere børn med samme mand, har I også haft ssf i de følgende graviditeter?

Jeg har hørt det modsatte, jeg fik ssf med begge mine og var værst 1 gang. De har samme far. Min mor gik det 1 og 3 gang, mine 2 yngre søstre har samme far. Min mormor fik det meget slemt ved min mor som var 1 barn, min mormor har efterfølgende født 3 børn uden at have ssf og alle 4 børn havde samme far

Anmeld

12. december 2013

Mortilxx

Stivdie skriver:

Okay, det var da interessant!
Der er tilsyneladende lige så mange teorier og svar, som der er adspurgte personer

Jeg tænker lidt, ssf er jo et eller andet sted når man udstøder sit eget barn (groft sagt), fordi det er et fremmedlegeme. Eftersom barnet også er noget af en anden mand (faren), så kender kroppen ikke det her fremmedlegeme og vil udstøde det, for at beskytte kroppen. Altså immunforsvaret overreagerer. Når man har været gravid med samme mand flere gange tænker jeg, at der så er større sandsynlighed for, at kroppen kender til fremmedlegemet.
Når det er med en ny mand, så kender kroppen overhovedet ikke fremmedlegemet, så kan være det overreagerer igen. Men samtidig tænker jeg, at kroppen jo et eller andet sted vil reagerer uanset om det er den ene eller anden mand, for det er jo et fremmedlegeme som immunforsvaret overreagerer på.
Jeg aner det ikke, men sådan har jeg tænkt det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.