Jer der har haft svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
16 svar
5 synes godt om
12. december 2013

Stivdie

Hej piger,

Jeg har netop hørt en teori om svangerskabsforgiftning, som jeg lige vil lave en lille uvidenskabelig undersøgelse over.
Den går på at svangerskabsforgiftning er en form for allergisk reaktion, så hvis man først har haft ssf én gang, så vil man få det i alle følgende graviditeter med samme mand!
Så jer der har haft ssf og efterfølgende fået flere børn med samme mand, har I også haft ssf i de følgende graviditeter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Joan ( Smallie )

Passer ikke her.

Jeg fik det første gang jeg var gravid og der var det en dreng og anden gang fik jeg det ikke og der var det en pige og det var med samme mand.

Skal dog siges at jeg blev sygemeldt da jeg var i uge 15 anden gang.

Anmeld

12. december 2013

FamilenStorm

Stivdie skriver:

Hej piger,

Jeg har netop hørt en teori om svangerskabsforgiftning, som jeg lige vil lave en lille uvidenskabelig undersøgelse over.
Den går på at svangerskabsforgiftning er en form for allergisk reaktion, så hvis man først har haft ssf én gang, så vil man få det i alle følgende graviditeter med samme mand!
Så jer der har haft ssf og efterfølgende fået flere børn med samme mand, har I også haft ssf i de følgende graviditeter?

Jeg havde begyndene ssf i slutningen af min første graviditet.. Forhøjet blodtrykkets, utilpashed og +1 i protein.. Fik hindeløsning 2 dage før termin og fødte dagen før..

I anden graviditet, gik jeg lidt over en uge over tid og ingen tegn på ssf..

Det er samme far, så her holder den ikke :-)

Anmeld

12. december 2013

Hullabullabulla

Stivdie skriver:

Hej piger,

Jeg havde SSF, men har kun 1 barn.. Jeg har fået af vide af sygehuset , at bliver jeg gravid igen med samme mand vil jeg blive fulgt nøje da der er stor sandsynlighed for at udvikle det igen.. Men igen, vi snakker sandsynlighedsregning - nogle passer teorien på, andre ikke..

Anmeld

12. december 2013

k&k&k&k

Stivdie skriver:

Hej piger,

Jeg havde begyndende SSF med den store, en pige, blev sat i gang 2 dage før termin.

Og med min søn blev jeg sat i gang 11 dage før termin grundet begyndende SSF & gbs.

Og de har også begge samme far

Anmeld

12. december 2013

Stivdie

Joan ( Smallie ) skriver:

Passer ikke her.

Jeg fik det første gang jeg var gravid og der var det en dreng og anden gang fik jeg det ikke og der var det en pige og det var med samme mand.

Skal dog siges at jeg blev sygemeldt da jeg var i uge 15 anden gang.

Dejligt at høre!
Havde nemlig moderat ssf i min sidste graviditet, og synes det ville være super træls at skulle igennem det igen. Men der er altså håb for at undgå det g næste omgang

Anmeld

12. december 2013

Stivdie

FamilenStorm skriver:

Jeg havde begyndene ssf i slutningen af min første graviditet.. Forhøjet blodtrykkets, utilpashed og +1 i protein.. Fik hindeløsning 2 dage før termin og fødte dagen før..

I anden graviditet, gik jeg lidt over en uge over tid og ingen tegn på ssf..

Det er samme far, så her holder den ikke :-)

Dejligt at høre, så er der også håb for, at jeg går fri i næste omgang!

Anmeld

12. december 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg havde det begge gange.

Første graviditet blev det opdaget ret sent, men under anden graviditet opdagede de det meget tidligt og jeg blev indlagt til observation de sidste syv uger af graviditeten.

Begge piger har samme far

Jeg blev spurgt på sygehuset om lillesøster havde samme far som storesøster - og jeg blev faktisk smækfornærmet over at lægen spurgte. Lige indtil hun forklarede hvorfor

Anmeld

12. december 2013

Stivdie

Britt88 skriver:

Jeg havde SSF, men har kun 1 barn.. Jeg har fået af vide af sygehuset , at bliver jeg gravid igen med samme mand vil jeg blive fulgt nøje da der er stor sandsynlighed for at udvikle det igen.. Men igen, vi snakker sandsynlighedsregning - nogle passer teorien på, andre ikke..

Jeg havde også ssf i første graviditet og fik så at vide af en bekendt i går, at jeg 100% ville få det igen medmindre jeg skiftede kæresten ud inden næste barn..! Men det lader da heldigvis til, at det ikke er hele sandheden

Anmeld

12. december 2013

Stivdie

k&k&k&k skriver:

Jeg havde begyndende SSF med den store, en pige, blev sat i gang 2 dage før termin.

Og med min søn blev jeg sat i gang 11 dage før termin grundet begyndende SSF & gbs.

Og de har også begge samme far

Hmm.. Så må jeg hellere forberede mig mentalt på muligheden inden næste graviditet :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.