Jeg ville tage en med når du skal have taget blodprøver... Jeg er absolut ikke bange for nåle, men bliver sur når de for 5 gang stikker forkert, jeg er altså ikke en nålepude.
Jeg har selv 2 veninder som er angst for nåle, jeg forstår dem ikke helt, for lige som dig, så har de tatoveringer og/eller piercinger... Det giver bare ikke god mening at være angst for nåle, men have både tusser og piercinger. Nå, men hvertfald de 2 veninder tager jeg ofte med til undersøgelser, når de skal stikkes, om de skal have lagt drop, taget blodprøver, eller noget helt andet.
sygeplejersken bliver informeret om angsten, og at hun bare skal gøre sit arbejde, imens sidder jeg og snakker med dem, om alt og ingenting. Sidst jeg var afsted var dagen før jeg fødte, min datter havde hikke inde i maven, og min veninde mærkede hende, hun var så optaget af det liv jeg havde i maven som hoppede, at hun overhovedet ikke bemærkede det drop der blev lagt, og fik sprøjtet kontrastfarve ind...
Tag en med som forstår din angst, og snak om vind og vejr, eller lidt sladder. Det hjælper på mine veninder
Anmeld