Fuldstændig nåleangst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.055 visninger
20 svar
9 synes godt om
12. december 2013

Anonym trådstarter

Hej.
Jeg er en kvinde på 28 som lider virkelig meget af nålefobi.
Min kæreste og jeg, er nu kommet til vores liv, hvor vi vildt gerne vil starte PB.
Jeg har altid lidt rigtig meget af nålefobi i form af blodprøver, drop, vacciner, med mere.
Jeg har op til flere huller i ørene, piercinger og tattoo, men når det kommer til den lægelige del, hvor jeg skal have blodprøver eller lignende, står jeg af jeg har prøvet alt fra psykologer til hypnose, men intet ser til at virke..
Jeg bliver rigtig ked af det, for det giver mig kolde fødder, og vil bare rigtig gerne have et barn. Det ville passe perfekt ind i vores liv, og min kæreste ville blive lykkelig.
What to do, lige nu kan jeg slet ikke se nogen vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvordan reagerer du i forbindelse med de situationer du nævner? 

Anmeld

12. december 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej.
Jeg er en kvinde på 28 som lider virkelig meget af nålefobi.
Min kæreste og jeg, er nu kommet til vores liv, hvor vi vildt gerne vil starte PB.
Jeg har altid lidt rigtig meget af nålefobi i form af blodprøver, drop, vacciner, med mere.
Jeg har op til flere huller i ørene, piercinger og tattoo, men når det kommer til den lægelige del, hvor jeg skal have blodprøver eller lignende, står jeg af jeg har prøvet alt fra psykologer til hypnose, men intet ser til at virke..
Jeg bliver rigtig ked af det, for det giver mig kolde fødder, og vil bare rigtig gerne have et barn. Det ville passe perfekt ind i vores liv, og min kæreste ville blive lykkelig.
What to do, lige nu kan jeg slet ikke se nogen vej

Man kan godt få barn uden at få taget blodprøver, men du vil så nok ikke få tilbudt nakkefold.
Hvis det bliver nødvendigt med drop under fødslen, kan jeg berolige dig med, at du på det tidspunkt formentligt er så ramt af veer, at de kan bruge dig som nålepude - og du vil takke dem.

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvordan reagerer du i forbindelse med de situationer du nævner? 

Jeg går fuldstændig i panik, tuder og er ikke til at trøste, bliver rigtig dårlig- flere dage op til, og endnu flere dage efter, altså jeg tror jeg skal dø... Det virkelig ekstremt.
Hvis det drejer sig om et valg, fx en vaccine som livmoderhalskræft siger jeg nej, fordi jeg er så skrækslagen

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Man kan godt få barn uden at få taget blodprøver, men du vil så nok ikke få tilbudt nakkefold.
Hvis det bliver nødvendigt med drop under fødslen, kan jeg berolige dig med, at du på det tidspunkt formentligt er så ramt af veer, at de kan bruge dig som nålepude - og du vil takke dem.

Troede det var en nødvendighed og obligatorisk at få taget blodprøve ved første lægebesøg... Og om jeg var nåleskræk eller ej, så er jeg heller ikke interesseret i at høre om baby har downsyndrom.
Men det letter godt nok meget at du fortæller det!! Troede at man skulle gøre det

Anmeld

12. december 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Troede det var en nødvendighed og obligatorisk at få taget blodprøve ved første lægebesøg... Og om jeg var nåleskræk eller ej, så er jeg heller ikke interesseret i at høre om baby har downsyndrom.
Men det letter godt nok meget at du fortæller det!! Troede at man skulle gøre det

Man kan aldrig tvinges til udredning eller nogen form for behandling, med mindre man er psykiatrisk patient.

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg går fuldstændig i panik, tuder og er ikke til at trøste, bliver rigtig dårlig- flere dage op til, og endnu flere dage efter, altså jeg tror jeg skal dø... Det virkelig ekstremt.
Hvis det drejer sig om et valg, fx en vaccine som livmoderhalskræft siger jeg nej, fordi jeg er så skrækslagen

Som en anden siger så kan du bare ik få en risikovurdering, men det er du så også ligeglad med  

under fødslen er der mange der tror at de vil have det dårligt med mange ting. Nøgenhed, afføring, og alt muligt andet, men når man først har veer, så er alt andet så uendeligt ligegyldigt, og jeg tror på at du vil være fløjtende ligeglad med et stik i den situation

Anmeld

12. december 2013

Kamulla

jeg er helt ligesom dig... og har ALTID været det.. dog tør jeg heller ikke pircinger, eller tattoveringer... 

MEN jeg har klaret det, så kan du også.. gu er det ej sjovt, men det er kun lige stikket der er slemt mht. blodprøverne.. du bliver nød til at kigge væk og så trække vejret dybt.. mange gør nar over man har det så slemt.. til NF´s blodprøve bad sygeplejesken mig også om at tage mig sammen  men fik det ordnet.. men puha...

jeg skulle SLET ikke stikkes under fødslen.. mente jeg.. men da jeg endelig var i fødsel havde de bare at stikke de nåle i mig det nåede jeg dog ikke.. nu har jeg været igennem nåle RIGTIG meget i mit forløb.. men da jeg skulle have blodprøver for lidt siden blev jeg dårlig, og sveden dryppede af mig.. tror aldrig jeg får det nemt med nåle mm jeg er i fødsel

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Man kan aldrig tvinges til udredning eller nogen form for behandling, med mindre man er psykiatrisk patient.

Men er det ikke nødvendigt at vide blodtype???

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Som en anden siger så kan du bare ik få en risikovurdering, men det er du så også ligeglad med  

under fødslen er der mange der tror at de vil have det dårligt med mange ting. Nøgenhed, afføring, og alt muligt andet, men når man først har veer, så er alt andet så uendeligt ligegyldigt, og jeg tror på at du vil være fløjtende ligeglad med et stik i den situation

Normalt er jeg overhovedet ikke sart og er faktisk ret hårdfør, men når det kommer til nåle, tror jeg virkelig at jeg skal dø...
Det er nok også mest blodprøven jeg er nervøs for, jeg kan nemlig godt forestille mig, at man er pænt ligeglad under fødsel :-)
Troede bare det var en nødvendighed at vide blodtype???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.