Sen abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

lineog4

Drømmen <3 skriver:

Hej piger.

jeg står i den situation at jeg er gravid i uge 12 �� og er super glad og lykkelig!!❤️ Har venter på dette længe. På mandag skal jeg til nf scanning og kan slet ikke vente! Der får familien os besked ��..

men jeg er lidt bange og nervøs hele tiden. Om det nu går som det skal.. Var til scanning for 7 dage siden der så alt godt ud❤️ Men sker abort efter uge 12 tit?? Den tanke gør mig tosset og nervøs��

Kan godt forstå du er nervøs for i starten af graviditeten er det svære at føle man har kontrollen og man kan jo ikke vide om alt er godt i maven, det bliver nemmere at få ro på når man kan mærke den lille trold. Og så tror jeg det er vigtigt at nyde at være gravid og gemme bekymringerne væk så længe der ikke er tegn på der er noget at være bekymret for vivi som mennesker bekymrer os alt for meget og ting der aldrig sker.

og så til dit spørgsmål- nej det er ikke tit man abortere eller barnet dør når man er kommet forbi de kritiske 12 uger. Der bliver født 55.000 - 60.000 børn om året i dk og af de mister  ca 600 livet fra 18. Graviditetsuge til første leveår. Hvor mange der er mellem 12. Og 18. Uge ved jeg ikke men mon ikke også det er et lille antal. Men der leveres ingen garantier og scannInger er heller ikke garantier om man så blev scannet hver dag, men et godt råd er glem det og nyd at være gravid, den tid kommer aldrig igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Drømmen <3

Mange tak for svar! Det var flot skrevet du giver mig lidt ro 

Noget helt ander, når man er sammen med kæresten kan der godt komme lidt lyserødt et eller andet efter sex? Det så jeg da jeg var på toilet men der har ik være mere ingen smerter eller noget.. Blev sku bare bange

Anmeld

12. december 2013

Anonym101

Drømmen <3 skriver:

Hej piger.

jeg står i den situation at jeg er gravid i uge 12 �� og er super glad og lykkelig!!❤️ Har venter på dette længe. På mandag skal jeg til nf scanning og kan slet ikke vente! Der får familien os besked ��..

men jeg er lidt bange og nervøs hele tiden. Om det nu går som det skal.. Var til scanning for 7 dage siden der så alt godt ud❤️ Men sker abort efter uge 12 tit?? Den tanke gør mig tosset og nervøs��

Tillykke med det og tusinde gange held og lykke
Nej abort efter uge 12, sker ikke tit. Prøv at slappe af og nyd tiden

Anmeld

12. december 2013

Drømmen <3

Tusind tak  

det vil jeg prøve på❤️

er så glad for denne graviditet!

Anmeld

12. december 2013

M&N

Drømmen <3 skriver:

Hej piger.

Nej det er vist ret sjældent!

Pøj pøj med din NF, det er det bedste i hele verden, at se sin lille blob ligge derinde og hygge sig

Anmeld

12. december 2013

Sisse Vinther

LinLin skriver:

Det truende betyder jo at det ikke er sket endnu

Ja, nemlig. Var også det jeg skrev

Anmeld

12. december 2013

Kløver

Jeg fik at vide til min tidlige scanning da jeg var gravid med min datter, at når man har set hjerteblink( også selvom det er før uge 12) er der 98 % chance for at alt går godt

Anmeld

12. december 2013

LinLin

Ja, nemlig. Var også det jeg skrev

Ej du startede med at skrive at det hed truende efter uge 12. Det er jo ikke korrekt

Anmeld

12. december 2013

LinLin

Maja84 skriver:

Jeg fik at vide til min tidlige scanning da jeg var gravid med min datter, at når man har set hjerteblink( også selvom det er før uge 12) er der 98 % chance for at alt går godt

Det synes jeg er lidt mærkeligt, at de har sagt... Er tidlig scanning ikke uge 6-7?
Vi fik at vide at rigtigt mange af de spontane aborter sker fordi de øvrige organer ikke fungerer... ( mener det er omkring uge 8...) - men i hvert fald efter man kan have set hjerteblink....

Anmeld

12. december 2013

Kløver

LinLin skriver:

Det synes jeg er lidt mærkeligt, at de har sagt... Er tidlig scanning ikke uge 6-7?
Vi fik at vide at rigtigt mange af de spontane aborter sker fordi de øvrige organer ikke fungerer... ( mener det er omkring uge 8...) - men i hvert fald efter man kan have set hjerteblink....

Det var det jeg fik at vide, tror det var omkring uge 6-7 stykker. De oplevede at når der først var hjerteblink og det hele så fint ud, så var det sjældent man aborterede og de fleste aborterede inden, ved ikke om der er forskel da det jo har været hos gynækologen som var vant til barnløshedspatienter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.