Drømmen <3 skriver:
Hej piger.
jeg står i den situation at jeg er gravid i uge 12 og er super glad og lykkelig!!❤️ Har venter på dette længe. På mandag skal jeg til nf scanning og kan slet ikke vente! Der får familien os besked ..
men jeg er lidt bange og nervøs hele tiden. Om det nu går som det skal.. Var til scanning for 7 dage siden der så alt godt ud❤️ Men sker abort efter uge 12 tit?? Den tanke gør mig tosset og nervøs
Kan godt forstå du er nervøs for i starten af graviditeten er det svære at føle man har kontrollen og man kan jo ikke vide om alt er godt i maven, det bliver nemmere at få ro på når man kan mærke den lille trold. Og så tror jeg det er vigtigt at nyde at være gravid og gemme bekymringerne væk så længe der ikke er tegn på der er noget at være bekymret for vivi som mennesker bekymrer os alt for meget og ting der aldrig sker.
og så til dit spørgsmål- nej det er ikke tit man abortere eller barnet dør når man er kommet forbi de kritiske 12 uger. Der bliver født 55.000 - 60.000 børn om året i dk og af de mister ca 600 livet fra 18. Graviditetsuge til første leveår. Hvor mange der er mellem 12. Og 18. Uge ved jeg ikke men mon ikke også det er et lille antal. Men der leveres ingen garantier og scannInger er heller ikke garantier om man så blev scannet hver dag, men et godt råd er glem det og nyd at være gravid, den tid kommer aldrig igen 
Anmeld