Julebag, konfekt og slik..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.073 visninger
16 svar
4 synes godt om
11. december 2013

EnSødMor

Glædelig 11. December til alle..  

Jeg sidder og skal skrive indkøbsliste til weekenden, hvor vi skal julebage, men kunne godt tænke mig nogle flere ideer til hvad..

Så hvad bager du? - Vedhæft gerne opskrift, billede eller andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

bøllen

EnSødMor skriver:

Glædelig 11. December til alle..  

Jeg sidder og skal skrive indkøbsliste til weekenden, hvor vi skal julebage, men kunne godt tænke mig nogle flere ideer til hvad..

Så hvad bager du? - Vedhæft gerne opskrift, billede eller andet.

Har ikke lige billeder men vi har lavet havregryns kugler, cornflakes toppe, pebernødder og nogle småkager med chokolade.

Anmeld

11. december 2013

Chris86

Vi har indtil nu lavet pebernødder, brunkager, blandet konfekt, cornflakestoppe...

Anmeld

11. december 2013

EnSødMor

bøllen skriver:

Har ikke lige billeder men vi har lavet havregryns kugler, cornflakes toppe, pebernødder og nogle småkager med chokolade.

Hvad er cornflakestoppe..

Anmeld

11. december 2013

Købmagerkonen

Honningkager, vanillekranse, æbleskiver og brunkager! MUMS! Jeg kan sagtens finde opskrifter hvis nogen er interesserede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2013

stjernehimmel

FruOlsen skriver:

Honningkager, vanillekranse, æbleskiver og brunkager! MUMS! Jeg kan sagtens finde opskrifter hvis nogen er interesserede

Det ser lækker ud.... Den på vanillekranse vil jeg rigtig germe prøve... Gætter på honningkage dejen sku ha været lavet for længst så det er forsent nu

Anmeld

11. december 2013

EnSødMor

FruOlsen skriver:

Det ser godt nok lækkert ud, var det ikke svært at lave honningkager?

Anmeld

11. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
EnSødMor skriver:

Hvad er cornflakestoppe..

Smeltet chokolade som du vender cornflakes i, og så sætter du klatter over på bagepapir så de kan tørre. Jeg bruger marabou mælkechokolade 

Anmeld

11. december 2013

Købmagerkonen

EnSødMor skriver:

Det ser godt nok lækkert ud, var det ikke svært at lave honningkager?

Det sværeste er faktisk at huske at komme i gang tidligt nok, da dejen skal stå i en måned før den skal udstikkes og bages. Det er meget få ingredienser - dog er dejen meget sej at ælte, men hvis man bare sætter tid af til det går det fint

Anmeld

11. december 2013

Købmagerkonen

stjernehimmel skriver:

Det ser lækker ud.... Den på vanillekranse vil jeg rigtig germe prøve... Gætter på honningkage dejen sku ha været lavet for længst så det er forsent nu

Opskriften på vanillekranse er:

400 g smør
1 æg
250 g sukker
250 g kartoffelmel
500 g mel
1 spsk vanillesukker

Alle ingredienser æltes sammen hvorefter dejen stilles koldt (evt i køleskab) i en times tid. Derefter formes dejen til kranse og bages øverst i ovnen ved ca 200 grader i 8-10 minutter. De skal være let lysebrune

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.