køreprøve juleaften.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

mariamiss6

MilleRasmussen skriver:

Tak for det piger

Har aldrig brugt 5 gear. jeg ved godt jeg skal derop så skal ikke kører 70 ind på motorvejen, men tager mine forholdsregler og så må jeg tage det som det kommer hvis at jeg skal på motorvej. Det er i Slagese der må du kører 130.

Tak for råd pylle3, det tror jeg at jeg forstår. Det er kl.08:15 jeg skal op så håber folk sover længe den dag!!

Hvordan kan du aldrig have brugt 5. gear? Det skal du da bruge allerede ved en længerevarende strækning på 80 km i timen.... Uh den bil må lyde lidt hidsig hehe... 

Som en anden siger, når du er igang med at øge farten, så skift gearnår du er omkring de 3000 omdrejninger. Og når du har nået den fart du gerne vil holde, så ligger de fleste biler nogenlunde fint lige omkring de 2500 (ikke over).

Og som alle andre siger. Du skal altid holde tilbage ved venstresving, uanset om det er i et kryds med eller uden lysregulering. Du må kun krydse baner hvis du helt sikkert kan nå det uden at stresse over det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

ano14316

MilleRasmussen skriver:

Ja, jeg skulle ud og køre i går og jeg skal til KP juleaften kl.08:15. Jeg tænker er der mon pisse mange biler på vejene der, eller tværtimod?

Jeg havde ikke lige regnet med den dato. Håber jeg består men tvivler.

Jeg kæmper med to ting at få bilen op på 130 på tilkørslesrampen på motorvej og så leder jeg efter en huske regl så jeg ved hvornår jeg skal holde tilbage for andre, altså vi holder for lyskryds og jeg skal til venstre og skal placer mig ud på vejen så dem der skal lige ud kan komme forbi, nogle gode fif alle modtages

Med hensyn til acceleration, så skal du ikke være bange for at køre bilen ud i gearene, den kan ikke gå i stykker af det... Så du skal ikke skifte gear ved 2500 omd, når du skal accelerere.  Nu er det jo lidt forskelligt fra bil til bil, men kør den til 3000-3500 omd før du skifter, så får du en langt større acceleration... 

Men hensyn til hvornår du skal holde tilbage i venstresving i krydset, så skal du holde så længe der kommer nogen modkørende, de har for kørsel ret, så kan du kører når der er frit eller de holder stille fordi krydset skifter til gul eller du får grønpil og de har rødt. 

Grønpil betyder at alle andre har i den bane har rødt, fodgængere, cykelister og andre bilister.  Men du skal selvfølgelig stadig orientere dig, til min køreprøve var jeg meget tæt på st dumpe på grønpil fordi en varevogn jernet over for rødt, men jeg kunne fuldstændig forsvare hvordan jeg havde kørt og hvad jeg havde set og aflæst situationen og fik derfor mit kørekort... 

Anmeld

12. december 2013

ano14316

Mor11 skriver:

Du SKAL ikke nå tophastighed på rampen, men selvfølgelig skal du derop a pedalen godt i bund og skift gear ved højere hastighed end normalt.

det med krydset lyder da til at du har styr på. kør ud i krydset og afvent fri bane. 

Man skal altså op på 110/130 på tilkørselrampen til en motorvej... I og med du skal flette med trafikken uden ar være til gene skal du kører samme hastighed som dem...

Det var så chokkerende mange der ikke ved det... 

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
ano14316 skriver:

Man skal altså op på 110/130 på tilkørselrampen til en motorvej... I og med du skal flette med trafikken uden ar være til gene skal du kører samme hastighed som dem...

Det var så chokkerende mange der ikke ved det... 

ja man skal HELST derop, men hvis der nu er en langsom bil foran eller motorvejen er proppet, så er det altså ikk altid muligt, og så skal man jo ikk stresse over ikk at nå 130. Det er jo heller ikk ulovligt at køre under 110/130 på motorvejen. Det er træls for andre, ja, men man må gerne. Bare se på lastbilerne

Anmeld

12. december 2013

ano14316

MilleRasmussen skriver:

Tak for det piger

Har aldrig brugt 5 gear. Nej jeg ved godt jeg skal derop så skal ikke kører 70 ind på motorvejen, men tager mine forholdsregler og så må jeg tage det som det kommer hvis at jeg skal på motorvej. Det er i Slagese der må du kører 130.

Tak for råd pylle3, det tror jeg at jeg forstår. Det er kl.08:15 jeg skal op så håber folk sover længe den dag!!

Det kan altså godt være farligt at køre ind på motorvejen med 70 km i timen. Så kører du 50 km/t langsommere end den bagfra kommende trafik og man forventer ikke at der kommer en så langsomtkørende ind foran en 50 km/t er ca 14 m/s så altså de bilister der kommer bagfra kommer tættere på med 14 m pr. Sekund. Så det var en sted jeg ville træne ekstra... Tag en du kender og er tryg ved og lad personen kører af og på motorvejen, så du får følelsen i kroppen af hvordan det føles at accelerere til 130.. 

Anmeld

12. december 2013

ano14316

Mor11 skriver:

ja man skal HELST derop, men hvis der nu er en langsom bil foran eller motorvejen er proppet, så er det altså ikk altid muligt, og så skal man jo ikk stresse over ikk at nå 130. Det er jo heller ikk ulovligt at køre under 110/130 på motorvejen. Det er træls for andre, ja, men man må gerne. Bare se på lastbilerne

Nej man skal selvfølgelig ikke køre op i røven på forankørende, men så er det jo forankørende der kører og chikanere trafikken, det gælder jo altid... Ligesom du godt må overskride dobbelt spærrelinje HVIS der holder en bil ulovligt parkeret og du ellers ikke kan komme forbi... 

Men er der frit og holder motorvejen ikke stille så for at bestå prøven skal man godt derop af og det er 70 km/t ikke... 

Lastbilerne må jo Max kører  80 uanset hvor de kører men det byder ikke at personbiler uden særlig årsag må kører 80 på motorvej.

Og det faktisk ulovligt at kører langsommere hvis der er til gene for andre... 

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
ano14316 skriver:

Nej man skal selvfølgelig ikke køre op i røven på forankørende, men så er det jo forankørende der kører og chikanere trafikken, det gælder jo altid... Ligesom du godt må overskride dobbelt spærrelinje HVIS der holder en bil ulovligt parkeret og du ellers ikke kan komme forbi... 

Men er der frit og holder motorvejen ikke stille så for at bestå prøven skal man godt derop af og det er 70 km/t ikke... 

Lastbilerne må jo Max kører  80 uanset hvor de kører men det byder ikke at personbiler uden særlig årsag må kører 80 på motorvej.

Og det faktisk ulovligt at kører langsommere hvis der er til gene for andre... 

Nu tænker jeg heller ikk at hun kun når 70km/t, men ved det selfølgelig ikke

jeg selv hader at køre på motorvej, og kører sjældent mere end 100-110, og folk kører da bare udenom. Har aldrig fået sure miner over det.

Anmeld

12. december 2013

Team Putte

MilleRasmussen skriver:

Tak for det piger

Har aldrig brugt 5 gear. Nej jeg ved godt jeg skal derop så skal ikke kører 70 ind på motorvejen, men tager mine forholdsregler og så må jeg tage det som det kommer hvis at jeg skal på motorvej. Det er i Slagese der må du kører 130.

8.15 tror jeg ikke du får problemer med trafik folk sover længe og julehygger med morgenmaden

når du er i et kryds skal dem der skal mindst med bilen altid køre først.. Så skal man ligeud så skal man gøre mindre ved bilen end hvis man skal dreje (man drejer rattet når man skal dreje og det gør man ikke når man skal ligeud)

Anmeld

12. december 2013

MilleRasmussen

Tak for det piger!!

Jamen har brugt 4 og 6 gear, aldrig 5 gear..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.