MilleRasmussen skriver:
Ja, jeg skulle ud og køre i går og jeg skal til KP juleaften kl.08:15. Jeg tænker er der mon pisse mange biler på vejene der, eller tværtimod?
Jeg havde ikke lige regnet med den dato. Håber jeg består men tvivler.
Jeg kæmper med to ting at få bilen op på 130 på tilkørslesrampen på motorvej og så leder jeg efter en huske regl så jeg ved hvornår jeg skal holde tilbage for andre, altså vi holder for lyskryds og jeg skal til venstre og skal placer mig ud på vejen så dem der skal lige ud kan komme forbi, nogle gode fif alle modtages 
Med hensyn til acceleration, så skal du ikke være bange for at køre bilen ud i gearene, den kan ikke gå i stykker af det... Så du skal ikke skifte gear ved 2500 omd, når du skal accelerere. Nu er det jo lidt forskelligt fra bil til bil, men kør den til 3000-3500 omd før du skifter, så får du en langt større acceleration...
Men hensyn til hvornår du skal holde tilbage i venstresving i krydset, så skal du holde så længe der kommer nogen modkørende, de har for kørsel ret, så kan du kører når der er frit eller de holder stille fordi krydset skifter til gul eller du får grønpil og de har rødt.
Grønpil betyder at alle andre har i den bane har rødt, fodgængere, cykelister og andre bilister. Men du skal selvfølgelig stadig orientere dig, til min køreprøve var jeg meget tæt på st dumpe på grønpil fordi en varevogn jernet over for rødt, men jeg kunne fuldstændig forsvare hvordan jeg havde kørt og hvad jeg havde set og aflæst situationen og fik derfor mit kørekort...
Anmeld