køreprøve juleaften.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.286 visninger
18 svar
8 synes godt om
11. december 2013

MilleRasmussen

Ja, jeg skulle ud og køre i går og jeg skal til KP juleaften kl.08:15. Jeg tænker er der mon pisse mange biler på vejene der, eller tværtimod?

Jeg havde ikke lige regnet med den dato. Håber jeg består men tvivler.

Jeg kæmper med to ting at få bilen op på 130 på tilkørslesrampen på motorvej og så leder jeg efter en huske regl så jeg ved hvornår jeg skal holde tilbage for andre, altså vi holder for lyskryds og jeg skal til venstre og skal placer mig ud på vejen så dem der skal lige ud kan komme forbi, nogle gode fif alle modtages

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

De3Guldklumper

MilleRasmussen skriver:

Ja, jeg skulle ud og køre i går og jeg skal til KP juleaften kl.08:15. Jeg tænker er der mon pisse mange biler på vejene der, eller tværtimod?

Jeg kæmper med to ting at få bilen op på 130 på tilkørslesrampen på motorvej og så leder jeg efter en huske regl så jeg ved hvornår jeg skal holde tilbage for andre, altså vi holder for lyskryds og jeg skal til venstre og skal placer mig ud på vejen så dem der skal lige ud kan komme forbi, nogle gode fif alle modtages

Det kan vist være både og med trafik den 24 alt efter hvor du skal køre. På motorvejen tror jeg godt der kan være tættere trafik

Det med at få bilen op på 130 på tilkørsels rampen er ikke altid muligt hvis du har en langsom kørende foran. Men ellers kan det snildt lade sig gøre. Speederen i bund og skift til 5 gear ved 90-100 stykker.

Den sidste tror jeg lige jeg skal have en gang til. Du mangler en huske regel for hvornår du skal holde tilbage når du skal lave et venstre sving i et lyskryds? Du skal altid holde tilbage hvis du skal lave et venstresving såfremt der kommer modkørende.

En god regel er at køre frem og placere sig så din venstre snude kant flugter med modsatte lyskurve som står i midten af vejen på modsatte side. Så kommer du ikke for langt frem og modkørende kan passere uden problemer

Pøj pøj med køreprøven.

Anmeld

11. december 2013

asff

MilleRasmussen skriver:

Jeg gik til køreprøve under smukfest midt i skanderborg; og jeg var så meget i min egen verden, at jeg ikke opdagede det Tror ikke der er SÅ mange biler så tidligt, men det skal du nok klare. Jeg forstår bare ikke at du SKAL ramme 130 på tilkørselsbanen?

Anmeld

11. december 2013

MyLove E

MilleRasmussen skriver:

Tror det er meget forskelligt hvad der er af biler. Selvfølgelig skal du køre omkring kl 17 ja så er der nok mange.

Du skal ikke tænke så meget over det med motor vejen for det tror jeg ikke du kommer på til køreprøven

Jeg forstår heller ikke helt det andet spørgsmål:-). .

Anmeld

11. december 2013

CaWi

MilleRasmussen skriver:

Har ikke nogle gode råd til det med kryds og holde tilbage. Der findes jo tusindvis af scenarier, så det er vist bare øvelse, øvelse og mere øvelse.
Mht ikke at køre stækt nok på tilkørsels rampen. Til min køreprøve kørte jeg kun 90, som han mente ikke var stækt nok. Men han sagde ikke noget om hvor stækt jeg så skulle køre (på Lolland må man kun køre 110 km/t) så jeg tænker hvis du kan få den op på 110, må det vel være fint.

Jeg tror ikke trafikken er helt oppe at køre så tidligt om morgenen, selvom det er juleaften. Men det kommer jo an på hvor du skal køre henne.

Anmeld

11. december 2013

LinLin

Man skal vel ikke op på 130??? Nogle steder (de fleste her hvor jeg bor) må man jo kun køre 110... Du skal jo "bare" køre så det passer med de andre der allerede er på motorvejen

Man skal ALTID holde tilbage når man skal dreje til venstre

Anmeld

11. december 2013

2babygirls

MilleRasmussen skriver:

Hvad så hvis der er 110km/T skilt der hvor du kører på....

Nu ved jeg ikke om du kører en hurtig bil, men vores golf rykker bedst i 3. gear... (Den har 6 i alt), men jeg skifter ca gear ved 3000 omdrejninger... Lige inden det røde felt

Fif i vejkrydset, du må ALDRIG krydse en andens vejbane før de selv har passeret dig ;-) med mindre de er møg langt væk og du fint kan nå det.

Anmeld

11. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du SKAL ikke nå tophastighed på rampen, men selvfølgelig skal du derop a pedalen godt i bund og skift gear ved højere hastighed end normalt.

det med krydset lyder da til at du har styr på. kør ud i krydset og afvent fri bane. 

Anmeld

11. december 2013

MilleRasmussen

Tak for det piger

Har aldrig brugt 5 gear. Nej jeg ved godt jeg skal derop så skal ikke kører 70 ind på motorvejen, men tager mine forholdsregler og så må jeg tage det som det kommer hvis at jeg skal på motorvej. Det er i Slagese der må du kører 130.

Tak for råd pylle3, det tror jeg at jeg forstår. Det er kl.08:15 jeg skal op så håber folk sover længe den dag!!

Anmeld

12. december 2013

SD21

MilleRasmussen skriver:

Tak for det piger

Har aldrig brugt 5 gear. Nej jeg ved godt jeg skal derop så skal ikke kører 70 ind på motorvejen, men tager mine forholdsregler og så må jeg tage det som det kommer hvis at jeg skal på motorvej. Det er i Slagese der må du kører 130.

Tak for råd pylle3, det tror jeg at jeg forstår. Det er kl.08:15 jeg skal op så håber folk sover længe den dag!!

Den eneste regel jeg har lært når jeg skal på motorvejen er at man skal komme op på det man kan nå, uden at køre hasarderet :-) så tag det helt roligt og så bare husk at du skal rimeligt hurtigt op i fart, så du ikke er til gene for de andre når du fletter ind :-) og held og lykke D. 24 :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.