NF og termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2013

justagirl

Papillon skriver:

Nu nærmer nakkefoldsscanningen sig, og jeg glæder mig så meget til at opleve det for første gang!

Jeg har dog tænkt på, om det er normalt at blive sat frem eller tilbage i forhold til termin? Hvis man har haft regelmæssige cyklusser på 28 dage, kan man så forvente at blive sat mere end et par dage frem eller tilbage?

I må gerne dele jeres erfaringer

jeg blev sat en dag .. frem så istedet for termin 4 april blev det 3.. selvom jeg havde regnet med min cyklus var på 28 dage var den på 27

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

VIPpigen

Jeg havde reglmessig cyklus på 28 dage ved første graviditet, og fik en termin ved lægen der hed den 8. Til tidlig scanning rykkede gyn mig til den 9, og ved NF blev termin rykket det den 7 

Den her gang er jeg en del mere i tvivl, fordi upseren er lavet på piller, og mens har haft sit helt eget liv, men vi må se når jeg når til NF 

Anmeld

6. april 2014

randers pigen

min sidst mens første dag var 1-1-14

min egen 08-10-14

lægens 07-10-14

første scanning 01-10-14

nf scanning 27-09-14

jeg synes det er vildt som de rykker den.. men jeg gider ikke gå ud fra de terminer der.. den bette fis, kommer når den kommer 

Anmeld

6. april 2014

LinLin

1: ikke rykket (havde ellers rimeligt uregelmæssig cyklus)
2: 4 dage frem (efter sa)
3: 1 dag frem
4: 3 dage frem (nu)

Anmeld

6. april 2014

LinLin

randers pigen skriver:

min sidst mens første dag var 1-1-14

min egen 08-10-14

lægens 07-10-14

første scanning 01-10-14

nf scanning 27-09-14

jeg synes det er vildt som de rykker den.. men jeg gider ikke gå ud fra de terminer der.. den bette fis, kommer når den kommer 

Selvfølgelig kommer den når den kommer (som udgangspunkt)
Men termin har jo alligevel noget at sige ifht hvornår du skal til evt fremtidige scanninger, hvornår du må gå fra på barsel og hvornår du evt bliver sat i gang

Anmeld

6. april 2014

maria_wlt

Papillon skriver:

Nu nærmer nakkefoldsscanningen sig, og jeg glæder mig så meget til at opleve det for første gang!

Jeg har dog tænkt på, om det er normalt at blive sat frem eller tilbage i forhold til termin? Hvis man har haft regelmæssige cyklusser på 28 dage, kan man så forvente at blive sat mere end et par dage frem eller tilbage?

I må gerne dele jeres erfaringer

Jeg blev rykket 5 dage frem - Ved at jeg slet ikke var i nærheden af min mand men sådan er det at hedde Maria :p

Anmeld

6. april 2014

randers pigen

LinLin skriver:

Selvfølgelig kommer den når den kommer (som udgangspunkt)
Men termin har jo alligevel noget at sige ifht hvornår du skal til evt fremtidige scanninger, hvornår du må gå fra på barsel og hvornår du evt bliver sat i gang

ja, det ved jeg self godt.. men at rykke den tilbage til 27-09, det kommer slet ikke til at passe med alt det andet. jeg er sikker på hvornår jeg fik min mens for jeg fik den dagen efter min kærestes fødselsdag, og desuden kan det ikke passe med hvornår befrugtning skulle have fundet sted og det. for på det tidspunkt var jeg ikke i nærheden af min kæreste. så det er jo klart man bliver forvirret over det  men jeg ved da godt at de ikke rykker mere på terminen, derfor vælger jeg bare at sige, at den kommer når den kommer 

Anmeld

6. april 2014

LinLin

randers pigen skriver:

ja, det ved jeg self godt.. men at rykke den tilbage til 27-09, det kommer slet ikke til at passe med alt det andet. jeg er sikker på hvornår jeg fik min mens for jeg fik den dagen efter min kærestes fødselsdag, og desuden kan det ikke passe med hvornår befrugtning skulle have fundet sted og det. for på det tidspunkt var jeg ikke i nærheden af min kæreste. så det er jo klart man bliver forvirret over det  men jeg ved da godt at de ikke rykker mere på terminen, derfor vælger jeg bare at sige, at den kommer når den kommer 

Men befrugtningen sker jo ikke nødvendigvis lige på dagen man har sex

Men vær da bare glad for at du så kan gå fra før og evt blive sat igang "tidligere"

Anmeld

6. april 2014

Mutti2B

Jeg havde regelmæssig cyklus og blev insemineret, og alligevel blev jeg sat 5 dage frem . Og nej der var ikke en mulighed for at jeg kunne være blevet gravid øko

Anmeld

6. april 2014

Elgaard73

Jeg var først sat til d 19, men blev til NF rykket frem til d 17. Og her var det altså en IVF baby, så den første dato, burde jo have været "spot on", men nej. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.