Første besøg akut på fødegangen :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.230 visninger
16 svar
9 synes godt om
10. december 2013

Tulipan

Så har jeg lige været akut på fødegangen med falck og det hele fordi min egen læge frygtede at jeg var ved at gå i fødsel!

Er i 24. uge…så det var lige tidligt nok!

Det hele startede med jeg troede jeg havde blærebetændelse i sidst uge, men de kunne ikke finde noget.
I weekenden har jeg haft det lidt influenzaagtigt, og i går eftermiddags begyndte jeg at have rigtig ondt i underlivet.
Det blev tiltagende værre og havde også en del plukveer
Så ringede til lægen i morges og fik en akuttid.
De fandt en masse blod i urinen, men stadig ingen tegn på blærebetændelse. Og jeg var meget øm ved berøring nederst på livmoderen.
Så hun ringede efter falck og jeg blev kørt på fødegangen.
Her blev jeg skannet både indvendig og udvendig, og der var HELDIGVIS ingen tegn på at jeg var i begyndede fødsel.
Så jeg er nu hjemme igen, uden at de vidste helt hvad det var, men er opstartet i antibiotika mod blærebetændelse, for det er deres bedste bud.
Ligger i sengen og har pisse ondt for at sige det rent ud. Men lille sparkefis har det godt, vejer knap 600 g, og det var da super hyggeligt at se hende igen

Er der andre der har prøvet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

Rødhætte

Tulipan skriver:

Så har jeg lige været akut på fødegangen med falck og det hele fordi min egen læge frygtede at jeg var ved at gå i fødsel!

Det hele startede med jeg troede jeg havde blærebetændelse i sidst uge, men de kunne ikke finde noget.
I weekenden har jeg haft det lidt influenzaagtigt, og i går eftermiddags begyndte jeg at have rigtig ondt i underlivet.
De fandt en masse blod i urinen, men stadig ingen tegn på blærebetændelse. Og jeg var meget øm ved berøring nederst på livmoderen.
Her blev jeg skannet både indvendig og udvendig, og der var HELDIGVIS ingen tegn på at jeg var i begyndede fødsel.
Så jeg er nu hjemme igen, uden at de vidste helt hvad det var, men er opstartet i antibiotika mod blærebetændelse, for det er deres bedste bud.
Ligger i sengen og har pisse ondt for at sige det rent ud. Men lille sparkefis har det godt, vejer knap 600 g, og det var da super hyggeligt at se hende igen

Puha sikke en oplevelse.. Godt at de undersøgte dig så grundigt og der ingen tegn på at fødslen er igang. Du må sørger for at få en masse hvile og passe på dig selv. Håber snart du er frisk igen.

Anmeld

11. december 2013

Team Putte

Tulipan skriver:

jeg havde også en blærebetændelses episode der endte på fødegangen da jeg var Gravid.. Rigtig mange smerter i underlivet og så kraftige plukveer at jeg direkte kunne mærke livmoderhalsen stå og pulse prøv med en varmepude på maven.. Det er guld værd! Og pillerne skulle gerne virke efter et døgns tid.. Når der ikke var tegn på blærebetændelse har de så sendt din urin til dyrkning?

Anmeld

11. december 2013

Kamulla

håber din læge har sendt din urin til dyrkning...

når det er sagt, så øv for en forskrækkelse... jeg gik faktisk i fødsel uge 30, som var fremprovokeret af blærebetændelse... efter mange timer og mange nåle og trusler om at sende mig til Rigshospitalet fordi det ikke troede de kunne stoppe fødslen, så fik de den heldigvis stoppet.. og jeg var indlagt i 5 dage på svangergangen

Anmeld

11. december 2013

medine

Jeg har engang da jeg var gravid med 2.  Barn også haft blod i urinet, lægerne troede at det var nyresten, men de fandte intet. Bebsen havde det godt det gik over efter den  3. dag

Anmeld

11. december 2013

Laulund87

Jeg var ved at gå i fødsel i uge 28. pga kraftig blærebetændelse.

Jeg var indlagt i 8 uger. Den var rigtig svær at få bugt med, men kom da af med den og de fik også stoppet den begyndende fødsel

Godt du er kommet på antibiotika og så sørg for noget hvile!

Anmeld

11. december 2013

Tulipan

Team Putte skriver:

jeg havde også en blærebetændelses episode der endte på fødegangen da jeg var Gravid.. Rigtig mange smerter i underlivet og så kraftige plukveer at jeg direkte kunne mærke livmoderhalsen stå og pulse prøv med en varmepude på maven.. Det er guld værd! Og pillerne skulle gerne virke efter et døgns tid.. Når der ikke var tegn på blærebetændelse har de så sendt din urin til dyrkning?

Må prøve med varmepuden
Ja de har sendt min urin til dyrkning, men det gjorde min egen læge også i onsdags, og der fandt de ikke noget. Så håber der er mere gevinst denne her gang og jeg bare var uheldig i sidste uge…
Troede pillerne var begyndt at hjælpe fordi jeg havde det bedre i formiddags men nu er det værre igen

Anmeld

11. december 2013

Tulipan

Kamulla skriver:

håber din læge har sendt din urin til dyrkning...

når det er sagt, så øv for en forskrækkelse... jeg gik faktisk i fødsel uge 30, som var fremprovokeret af blærebetændelse... efter mange timer og mange nåle og trusler om at sende mig til Rigshospitalet fordi det ikke troede de kunne stoppe fødslen, så fik de den heldigvis stoppet.. og jeg var indlagt i 5 dage på svangergangen

Uh det lyder ikker rart!
Godt de fik den stoppet!
Jeg er glad for jeg ikke var i begyndende fødsel og at jeg kan få lov til at ligge hjemme i min egen seng i stedet for at være indlagt

Anmeld

11. december 2013

Tulipan

Laulund87 skriver:

Jeg var ved at gå i fødsel i uge 28. pga kraftig blærebetændelse.

Jeg var indlagt i 8 uger. Den var rigtig svær at få bugt med, men kom da af med den og de fik også stoppet den begyndende fødsel

Godt du er kommet på antibiotika og så sørg for noget hvile!

8 uger er godt nok lang tid at være indlagt!
Hvor var det heldigt de fik det under kontrol

Jeg håber virkelig at pillerne begynder at virke, og jeg prøver på at ligge under dynen, men det er bare så svært når man har så mange andre ting man burde få lavet…
Fik mega ondt af at tømme opvaskemaskinen, så nu må min kæreste lave alt resten af dagen og så bliver jeg liggende her!

Anmeld

11. december 2013

Team Putte

Tulipan skriver:

Må prøve med varmepuden
Ja de har sendt min urin til dyrkning, men det gjorde min egen læge også i onsdags, og der fandt de ikke noget. Så håber der er mere gevinst denne her gang og jeg bare var uheldig i sidste uge…
Troede pillerne var begyndt at hjælpe fordi jeg havde det bedre i formiddags men nu er det værre igen

håber de finder noget.. Så ved de også hvilke piller de skal give for alle bakterier reagerer ikke på alle typer piller.. Reagerer den type bakterier du har ikke på den type piller du har fået så vil pillerne ikke hjælpe særlig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.