Forvirret - sex hver dag eller hver 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2013

L&V

miss_c skriver:

Hej derude. 

jeg er i fuld gang med projekt baby, og jeg bliver hele tiden mødt af skriverier om at man skal have sex hver anden dag omkring ÆL for at øge sine chancer for at være gravid?

Men er der mon hold i det, eller kan man lige så godt have sex hver dag?

Har læst at sædkvaliteten er bedst hvis den ikke "udløses" hver dag. Men andre steder læser jeg, at det er bedre med flere udløsninger så hver dag er helt ok. 

Forvirringen er total

Hvad tænker I?

Jeg er overbevist om at om man har hver eller hver anden dag er rimelig lige meget.. Det vigtigst er at pb er en hyggelig tid og at man ikke hele tiden fokusere på det for det ka bestemt også påvirke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

Clisolka

miss_c skriver:

Hej derude. 

jeg er i fuld gang med projekt baby, og jeg bliver hele tiden mødt af skriverier om at man skal have sex hver anden dag omkring ÆL for at øge sine chancer for at være gravid?

Har læst at sædkvaliteten er bedst hvis den ikke "udløses" hver dag. Men andre steder læser jeg, at det er bedre med flere udløsninger så hver dag er helt ok. 

Forvirringen er total

Hvad tænker I?

Jeg har aldrig brugt æl-teste og vi havde sex efter hvornår vi havde lyst  

Anmeld

10. december 2013

Kløver

Hver anden dag, da det optimerer aktiviteten og antallet af sædceller

Anmeld

10. december 2013

Sujan

Min fertilitetslæge siger at man bare skal have sex 2-3 gange om ugen... Ikke tælle dage o.s.v

Anmeld

10. december 2013

Tulipan

miss_c skriver:

Hej derude. 

Forvirringen er total

Hvad tænker I?

Bare gør det når I har lyst
Hvis det er godt for manden, øges mængden af sæd, så hellere når han har lyst end når man skal.
Tror ca 24 timer imellem er nok til at danne masser af godt sæd, problemet er mere i den anden ende, at det ikke må blive for gammelt…tror 3 dage mellem er max, ellers begyndet han at tisse det ud og kvaliteten falder…
Så bare gør det så meget I har lyst til
Held og lykke!

Anmeld

10. december 2013

Christina74

Vi var på 2 ugers ferie og jeg havde æl midt på ferien.

Vi havde sex hver dag på den ferie, men da test blev positiv, gav min mand den en ordentlig skalle. Så det var nok mere 2-3 gange i døgnet de 3 dage efter positiv ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.