Mit barns far vil ikke have samvær mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.381 visninger
16 svar
23 synes godt om
9. december 2013

Anonym trådstarter

...og hvordan i alverden fortæller jeg mit barn det? 

Hun er 4 1/2 år gammel og har aldrig haft det bedste forhold til sin far. 

Nu har han sagt stop, af forskellige årsager, og hvordan fortæller jeg hende, på en god måde både overfor hende og for ham, at han har valgt hende fra?

Kender I evt nogle gode sider hvor man kan læse om det her? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Nu har han sagt stop, af forskellige årsager, og hvordan fortæller jeg hende, på en god måde både overfor hende og for ham, at han har valgt hende fra?

Den burde faren selv tage den opgave! 

Anmeld

9. december 2013

sandramor

Anonym skriver:

Jeg har stået i nøjagtig samme situation for 7 år siden med min den store...: dog var hun kun halvandet år dengang så jeg var ikke nødsaget til at fortælle hende noget...., men har som hun blev større måtte fortælle hende hvorfor hun ikke så sin far.....
Det vigtigste er at understrege at det INTET har med hende at gøre overhovedet.. Og ja jeg har altid fortalt min datter at hendes far elsker hende meget højt men at nogle fædre desværre ikke rigtig er parat og kan ikke helt finde ud af det med at tage sig af børn og han vil gerne have at hun har det godt og det ved han at hun har sammen med mor.... Men ja nu havde min datter jo aldrig set sin far af hvad hun kan huske.... Det har din datter så situationen er lidt anderledes men synes alligevel det er noget i den stil du skal prøve at fortælle hende.....

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Den burde faren selv tage den opgave! 

Ikke en mulighed. 

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg har stået i nøjagtig samme situation for 7 år siden med min den store...: dog var hun kun halvandet år dengang så jeg var ikke nødsaget til at fortælle hende noget...., men har som hun blev større måtte fortælle hende hvorfor hun ikke så sin far.....
Det vigtigste er at understrege at det INTET har med hende at gøre overhovedet.. Og ja jeg har altid fortalt min datter at hendes far elsker hende meget højt men at nogle fædre desværre ikke rigtig er parat og kan ikke helt finde ud af det med at tage sig af børn og han vil gerne have at hun har det godt og det ved han at hun har sammen med mor.... Men ja nu havde min datter jo aldrig set sin far af hvad hun kan huske.... Det har din datter så situationen er lidt anderledes men synes alligevel det er noget i den stil du skal prøve at fortælle hende.....

Tak for dit gode svar. Ja, det kunne helt bestemt være en mulighed at forklare hende det sådan. 

Anmeld

9. december 2013

Stumpen

Jeg har ingen erfaringer overhovedet med dette - men skal stasamtet ikke ind over? Mener at med opførsel skal han da ikke have mulighed for at få samvær igen, når han finder det belejligt.. 

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg har ingen erfaringer overhovedet med dette - men skal stasamtet ikke ind over? Mener at med opførsel skal han da ikke have mulighed for at få samvær igen, når han finder det belejligt.. 

Jo, vi er enige om at jeg søger fuld forældremyndighed nu. 

Anmeld

9. december 2013

Carina:-)

Der er mulighed for at få hjælp på kommunen

Der er anonym famileirådgivning hvor du kan søge hjælp både til hvordan du skal få det sagt ,men også hvordan du hjælper din datter videre med det svigt det er at blive fravalgt.

(og hvor skulle nogen mennesker bare ikke kunne formere sig ,med sådan en indstilling til sit eget barn)

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Der er mulighed for at få hjælp på kommunen

Der er anonym famileirådgivning hvor du kan søge hjælp både til hvordan du skal få det sagt ,men også hvordan du hjælper din datter videre med det svigt det er at blive fravalgt.

(og hvor skulle nogen mennesker bare ikke kunne formere sig ,med sådan en indstilling til sit eget barn)

Mange tak for dit svar. Havde slet ikke tænkt at kommunen måske ku hjælpe. Men det vil jeg helt klart undersøge nærmere. 

Anmeld

10. december 2013

2721

Først og fremmest vil jeg sende dig et stort kram

Jeg er sikker på at der må være en helt særlig grund til denne beslutning er blevet taget og hvor er det dog tragisk at det er en lille pige det skal gå ud over.
Det er jo et kæmpe svigt at blive fravalgt af ens forældre. Og med den alder hun har og det at du skriver de i forvejen ikke har et super godt forhold gør at jeg tænke at du skal veje dine ord rigtig meget. Hun er så gammel at hun jo lige meget hvad vil danne sig sit eget billed af hvorfor far beslutter sig for ikke længere at være en del af hendes liv.

Eftersom jeg ikke kender årsagen, er det lidt svært at råde. Men som en anden skriver ville jeg også lægge stor vægt på at det ikke er din pige der er skyld i fars valg, men at far ikke magter rolle(hvad der nu er så tæt på sandheden som muligt) og at selv om man elsker et menneske over alt på jorden er det ikke altid man er istand til at vise det/være der.
Og at mor og far er enige om at når nu far ikke kan så er det jo helt fantastisk at hun har dig og at i altid kan tale om far og kigge på billeder og at lige meget hvad der sker må hun aldrig tvivle på at far elsker hende meget højt.

Måske kan du bruge det og hvis ikke så vil jeg bare ønske dig og din datter alt mulig lykke frem over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.