Vil ikk falde i søvn om aftenen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
6 svar
1 synes godt om
9. december 2013

Vivian87

Aviaja bliver 2 år til jul og hun er begyndt ikke at ville sove om aftenen herhjemme. Hun skriger og skriger og skriger indtil hun enten skriger sig selv i søvn eller jeg sætter mig ind til hendes seng :-(

Det er kun herhjemme hun gør det, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg gør forkert synes jeg har prøvet alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

Malene76

Vivian87 skriver:

Aviaja bliver 2 år til jul og hun er begyndt ikke at ville sove om aftenen herhjemme. Hun skriger og skriger og skriger indtil hun enten skriger sig selv i søvn eller jeg sætter mig ind til hendes seng :-(

Det er kun herhjemme hun gør det, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg gør forkert synes jeg har prøvet alt

Hej søde Vivian...

Har du overvejet en sovecoach? Eller en anden ekspert som f.eks. kan filme forløbet og så kan I sammen gennemsnakke hvad der faktisk sker? Det er så hårdt når de små pus kæmper så meget mod søvnen.

Kram Malene

Anmeld

9. december 2013

Vivian87

Hej sødeste

Ja, jeg har overvejet det, og sker der ikke en forandring i løbet af den her uge kontakter jeg også en, for jeg kan simpelthen ikke holde det ud :-(

Anmeld

9. december 2013

Malene76

Vivian87 skriver:

Hej sødeste

Ja, jeg har overvejet det, og sker der ikke en forandring i løbet af den her uge kontakter jeg også en, for jeg kan simpelthen ikke holde det ud :-(

Nej det kan jeg virkelig godt forstå.. Det driver jo en til tårer. Du kan vel nærmest ikke miste noget ved at prøve det. Ønsker for dig at det bliver bedre hurtigt.

Kram

Anmeld

9. december 2013

Mor Christa

Godaften :-)
Ville lige dele ud af mine erfaringer. Victor (han blev 3 i weekenden) har også været igennem det der. Han skreg og skreg indtil jeg gik ind og satte mig ved ham, og det var SÅ hårdt. Jeg kan tydelig huske hvordan aftnerne fortsatte til kl 22, 23 nogle gange 24! Enkelte gange overgav jeg mig fuldstændig og tog ham med ind i min seng for at lade ham falde til ro dér! Det var bare ikke en holdbar løsning.

Jeg fandt ud af at det ENESTE der virkede var at være hård og konsekvent - jeg fik råd fra en SP, som sagde at under alle omstændigheder skulle jeg ikke tage ham op (med mindre han skulle skiftes eller noget i den dur). Han skulle blive i sin seng! Jeg puttede ham og gik ud. Ventede 2 minutter. Gik ind og puttede ham igen til han faldt i ro - gik ud.. Ventede 3 minutter.. osv osv osv.. Efter noget tid (1-2 uger) begyndte han at være rolig.

Det aller bedste råd jeg kan give dig er at VIRKELIG holde fast i nogle rutiner. At aftenritualet ALTID er det samme.

Jeg kan trøste dig med det er kun er en fase, og den er snart overstået!  

Held og lykke

Anmeld

10. december 2013

modesty

Min søn er 2,2 år og startede for nogle måneder siden på ikke at ville sove om aftenen. Det var ikke så slemt som hos jer, men han gik fra at falde i søvn på 2 sekunder til at bruge 30-60 minutter på det. Det er stille og roligt ved at blive bedre nu. Jeg kan desværre ikke give nogle gode råd, andet end at trøste med at det er en fase. Men som sagt - I er hårdere ramt end os, så jeg kan godt forstå hvis du føler at der skal ske noget forandring hurtigere end bare at vente.

Jeg har efterhånden snakket med en del andre forældre (og oprettede også en tråd herinde) som også har haft svær putning omkring 2-års alderen.

Anmeld

10. december 2013

bvk

MissChrista skriver:

Godaften :-)
Ville lige dele ud af mine erfaringer. Victor (han blev 3 i weekenden) har også været igennem det der. Han skreg og skreg indtil jeg gik ind og satte mig ved ham, og det var SÅ hårdt. Jeg kan tydelig huske hvordan aftnerne fortsatte til kl 22, 23 nogle gange 24! Enkelte gange overgav jeg mig fuldstændig og tog ham med ind i min seng for at lade ham falde til ro dér! Det var bare ikke en holdbar løsning.

Jeg fandt ud af at det ENESTE der virkede var at være hård og konsekvent - jeg fik råd fra en SP, som sagde at under alle omstændigheder skulle jeg ikke tage ham op (med mindre han skulle skiftes eller noget i den dur). Han skulle blive i sin seng! Jeg puttede ham og gik ud. Ventede 2 minutter. Gik ind og puttede ham igen til han faldt i ro - gik ud.. Ventede 3 minutter.. osv osv osv.. Efter noget tid (1-2 uger) begyndte han at være rolig.

Det aller bedste råd jeg kan give dig er at VIRKELIG holde fast i nogle rutiner. At aftenritualet ALTID er det samme.

Jeg kan trøste dig med det er kun er en fase, og den er snart overstået!  

Held og lykke

Det var også den metode vi brugte på vores datter kort før hendes 2 års fødselsdag.. Det tog os cirka 2 uger at få styr på godnatrutinen, men vi har ikke haft problemer siden (6 mdr:-))

nu læser vi en bog og så vil hun gerne i seng:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.