Hvilken fødsel er sundest for baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2013

Team Putte

ette1987 skriver:

Stødte på en kommentar til et blog indlæg om selvvalgt kejsersnit, hvor der bliver skrevet at kejsersnit er den mest ufarlige måde for barnet at komme til verden? Er det rigtig? For så burde alle da få kejsersnit... Jeg har selv en fantastisk 100% naturlig fødselsoplevelse i bagagen, og glæder mig til at gentage succesen med lillebror <3 Har altid forstået en almindelig fødsel er at foretrække.. Hvis det er muligt selvfølgelig

måske mest ufarlig for bebs men der kan jo være mange komplikationer for mor ved kejsersnit.. Tænker at en helt alm vaginal fødsel er sundest for både mor og barn.. Det er mest skånsomt for mor og det sætter en masse kemi i gang i kroppen helt automatisk på den måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
ette1987 skriver:

Okay Men er der mindre komplikationsrisiko ved kejsersnit?

Nej, det tror jeg bestemt ikke. Der kan være mange komplikationer for moderen, da det jo er en operation. Både i forholdt til bedøvelsen men også ift såret. Senere, hvis man skulle få lyst til en vaginal fødsel, vil der pludselig også opstå en risiko pga tidligere ks, fordi man kan være så uheldig at arret springer op under veerne.   Det er min egen store frygt! jeg fik aks sidst og ønsker brændende at føde vaginalt næste gang. det er heldigvis en meget lille %del der oplever det. 

og barnet har øget risiko for flere sygdomme som astma, overvægt og mange flere mere alvorlige, som jeg ikk har lyst til at skrive her. Vil ikke give ks-mødre dårlig samvittighed eller sætte en frygt i dem 

Anmeld

8. december 2013

Annette A

Ja det er jo den naturlige fødsel, hvis altså det kan lade sig gøre. Der er vist også noget med at barnet ved at blive født vaginalt udsættes for nogle bakterier fra moderens underliv som skulle være med til at styrke dets immunforsvar og bl.a. virke beskyttende overfor fx astma. Så er der jo det med lungerne som bliver sat igang naturligt og fostervandet presses ud og ja det er skønt hvis naturen bare kan gå sin gang. Har selv født naturligt og uden smetelindring alle tre gange og føler mig meget heldig over at have undgået indgreb og kejsersnit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.